Mandje gevoerd |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 15 September 2018 om 21:21 |
In februari had ik een mandje gekocht bij een tuincentrum. Het is geen rieten mandje maar van wilgentakken gemaakt. Allereerst heb ik er de plastic voering uit gehaald. Daarna de harde uitstekende knoesten weggefreesd. Uitgeschrobd met warme azijn. Loszittende delen gelijmd met epoxyhars. Tenslotte het hele mandje gelakt met blanke acryl zijdeglans. Ik wilde een makkelijk uitneembare voering maken die te wassen is, maar ook onzichtbaar gemonteerd is in het mandje. Dus niet met grote steken aan de bovenrand vastgezet. Bovendien wilde ik graag een dekje of klep er op maken zodat het afgesloten is. ![]() De klepjes kunnen open. ![]() Zo ziet de binnenkant eruit als de klep eraf is: ![]() Een apart gewatteerd bodempje erin gemaakt dat makkelijk uitgeklopt kan worden en tegen de hardheid van de stugge takken: ![]() Als ook de voering eruit gehaald is, blijft een ondervoering over. Die zit onzichtbaar aan de takken bevestigd en is voorzien van 12 knopen. De gekleurde voering wordt daar met 12 knoopsgaten aan vast gemaakt. ![]() Als laatste nog wat losse onderdelen: --- links het gewatteerde bodempje dat als kussensloop los te maken is --- rechts het kleppen systeem van de bovenkant gemaakt van stugge stukken schuimplastic en hout in het midden. Sluitingen met strikken en verborgen drukknopen. ![]() |
|
![]() |
|
QstephanieQ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Augustus 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5877 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
heel mooi!
![]() |
|
![]() |
|
pareltje2011 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5195 |
Wat een leuk idee ,heel mooi gedaan
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8326 |
Goed gelukt. Het is een lief mandje geworden
|
|
![]() |
|
Jondala ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 Mei 2015 Locatie: Best Status: Offline Points: 1516 |
Dat is mooi
|
|
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
|
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Bedankt!
![]() Het mandje is niet bedoeld voor boodschappen maar als alternatief voor een damestas als ik ergens heen moet. |
|
![]() |
|
suziesfreubels ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 14 December 2016 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2251 |
Wat leuk geworden...
Mooi hoor... |
|
![]() |
|
niania ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
Dat is inderdaad een hele uitdenkerij geweest
Ik zeg dat je geslaagd bent Je hebt een bijzondere handtas gemaakt Als ik er 1 tegen kom die zo mooi gemaakt is zou ik die ook wel als handtas willen gebruiken Prachtig gemaakt |
|
![]() |
|
Geslaagd? Bedankt, dan is mijn dag helemaal goed!
![]() De hoeveelheid probeersels uit afgedankte lappen, wil jij niet tellen. Maar ik blijf streng als het om iets gaat dat er apart uit moet zien. |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Volgens mij heb jij heel veel plezier gehad in het voortraject - met denken en puzzelen. Het resultaat is ernaar, heel geslaagd
![]() |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14095 |
Leuk mandje geworden. Waar ga je het voor gebruiken?
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Dit mandje met een binnenruimte van 30 bij 23 bij 10 gebruik ik in plaats van een hand- of schoudertas. Er gaan een portemonee, autopapieren, telefoontje, agenda e.d. in mee als ik met de auto of lopend ergens heen ga.
Heel veel plezier, ja... maar fases als ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Geerlig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Februari 2014 Locatie: Anna Paulowna Status: Offline Points: 4155 |
Wat een leuk mandje is het zo geworden. Hier zouden de katten er direct inkruipen.
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14095 |
Niet goed gelezen dus. Een alternatieve handtas dus.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
petraco ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5783 |
wat mooi geworden
|
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Het doet mij heel erg aan mijn schoonmoeder denken, die bij een klompendanser groep is. De dames hebben altijd hun mandje bij zich.
Heel leuk.
|
|
![]() |
|
JMB ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Oktober 2016 Status: Offline Points: 1462 |
Prachtig, dat is super bedacht en gemaakt, met een geweldig mooi resultaat.
|
|
![]() |
|
Heel erg bedankt allemaal!
Dat is nou precies het sfeertje dat ik ook om me heen heb. ![]() |
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
een schoon en mij doet het denken aan de piknikmanden van vroeger, die gingen ook zo met 2 kleppen open. Wel een serieuze transformatie.
|
|
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |