Mala Mier |
Reageer ![]() |
Autheur | ||||||
C4th ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 06 November 2018 om 21:07 |
|||||
Mijn moeder kan mieren ruiken. Mieren ruiken heel vies volgens haar, maar wij kunnen dat niet beamen, want wij ruiken ze niet. Speciaal voor moederdag heb ik voor mijn moeder (hier beter bekend als Sjef Smoel) een mier gehaakt en deze opgevuld met badzout, zodat deze wel lekker zou ruiken. Aan twee dingen niet gedacht: 1) Badzout is (een heel stuk) zwaarder dan de vulwatten die er volgens het patroon in moesten (dus het arme dier zakt redelijk door zijn poten) 2) Badzout is lekker in bad, maar in de kamer kan het een vrij overheersende geur zijn (lees: pa en C4th kunnen nu opeens ook mieren ruiken). Desalniettemin was Sjef Smoel er blij mee en staat (eeh... meer ligt) het dier trots op de kast naar benden te staren (ja, naar beneden, want ook in het hoofd zit badzout).... ![]() ![]() ![]() |
||||||
![]() |
||||||
petraco ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5783 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
wauw wat mooi en heel apart. Eigen verzinsel of een patroon?
|
||||||
![]() |
||||||
Jondala ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 Mei 2015 Locatie: Best Status: Offline Points: 1516 |
|||||
Wat leuk
|
||||||
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
|
||||||
![]() |
||||||
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
|||||
Wat ziet dat er bijzonder uit!
![]() Maar ik kan nog een derde probleempje aanwijzen wat badzout betreft: zout is hygroscopisch. Dat betekent dat het vocht uit de omgeving opneemt en nat kan worden als de mier in een vochtige ruimte komt te staan. |
||||||
![]() |
||||||
pareltje2011 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5195 |
|||||
Vind ze zo grappig ,mooi gedaan ...wel een priegelwerkje zijn pootjes
|
||||||
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
||||||
![]() |
||||||
niania ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
|||||
o deze is super mooi gelukt prachtig
|
||||||
![]() |
||||||
suziesfreubels ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 14 December 2016 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2251 |
|||||
Hij is wel geweldig...
En ze moet wel een heel sterk reuk vermogen hebben om te kunnen zeggen dat mieren stinken... Voorlopig ruikt ze die niet meer na de overheerlijke geur van het badzout... |
||||||
![]() |
||||||
Stramien ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1731 |
|||||
Leuk idee!
|
||||||
december2011
|
||||||
![]() |
||||||
Lao-tse ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
|||||
Heel leuke mier! Mierezuur kán je ruiken, ja. Dus ik geloof sjef smoel wel. Als het veel is of als je een scherpe reuk hebt. |
||||||
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
||||||
![]() |
||||||
Hobbydoos_gebruiker ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
|||||
Leuk gemaakt die mier maar... kunnen ruiken???
|
||||||
![]() |
||||||
JMB ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Oktober 2016 Status: Offline Points: 1462 |
|||||
Haha wat is die leuk zeg. Deze mier heeft gewoon teveel gegeten.
|
||||||
![]() |
||||||
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
|||||
Leuke mier én al doende leert men
![]() |
||||||
![]() |
||||||
QstephanieQ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Augustus 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5877 |
|||||
heel mooi!
![]() |
||||||
![]() |
||||||
C4th ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
|||||
Dank voor al jullie leuke reacties.
En dan in antwoord/reactie op de volgende mensen:
Patroon van Mala Designs
Dan heb je nog nooit de spinnen van Mala Design gezien, die zijn best wel schattig, klik hier!
Het staat in de zitkamer en daar is het (goddank) niet vochtig.
Op zich viel dat nog wel mee, maar er moest nog pijperager in gewriemeld worden. Nu dacht ik slim te zijn door die pootjes om de pijperager heen te haken, maar dat viel ook nog best wel tegen.
Ik heb langzamerhand het idee dat het met reuk hetzelfde is als met gehoor, de een ruikt net andere dingen dan andere mensen... geen toonhoogte, maar reukspoor oid??
Jeetje, dat is eigenlijk helemaal geen slecht idee! Dank je (moet ik alleen eerst het hele potje nog leeg mikken... |
||||||
![]() |
||||||
Geerlig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Februari 2014 Locatie: Anna Paulowna Status: Offline Points: 4155 |
|||||
Wat is die leukzeg. Zelf zou ik nooit op het idee komen om badzout als vulling te gebruiken. Wel iets om te onthouden.
|
||||||
![]() |
||||||
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14095 |
|||||
Erg leuk, maar arme mier moet nu steeds dat vieze badzout ruiken ipv zijn lekkere lijfgeurtje.
|
||||||
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
||||||
![]() |
||||||
Lelie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1547 |
|||||
Leuk gemaakt!
|
||||||
![]() |
||||||
|||||
Voor een olifant zeker een leuk idee, maar voor iets dat ietwat minder stevig op de benen staat is het toch wel erg zwaar ![]() Tussen haakjes, ik heb het badzout er niet los ingedaan, dat zou direct tussen de gaatjes uit gesijpeld zijn, ik heb het badzout in een stukkie nylon verpakt
|
||||||
![]() |
||||||
|||||
Tja... dan zou die mier vrij snel het huis uit gebonjourd zijn
![]() |
||||||
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |