Oude merklap |
Reageer |
Autheur | |
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 17 Mei 2019 om 17:07 |
Ik ben in het bezit van een oude ingelijste merklap uit het jaar 1873 .
Ooit gekregen van een oudtante van moederzijde . Volgens haar was hij uit de familie .Ik kan de initialen niet terugbrengen tot welk familielid hoever ik ook terugga . Heeft iemand een idee ,voor deze ,op gaas met wol geborduurde lap in zwarte ,ik denk wel originele lijst ? Kringloop vind ik een beetje moeilijk . |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
op marktplaats zetten : https://www.marktplaats.nl/z/antiek-en-kunst/merklap-ingelijst.html?query=merklap%20ingelijst&categoryId=1
of catawiki https://veiling.catawiki.be/kavels/5184367-twee-antieke-ingelijste-borduurwerkjes-of-merklappen-1907 (catawiki weet ik niet hoe het werkt, maar daar kunt ge wel vinden hoeveel iets is gegaan bij een veiling) of anders een antiquair binnenstappen en vragen of hij zoiets verkoopt? |
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
textielmuseum?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
petraco
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5776 |
Post Options
Thanks(0)
|
er is een borduurmuseum in Gorinchem.
Naar google gaan en borduurmuseum in typen komt deze eruit. Succes hopelijk krijgt het een goede bestemming. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kan het zijn dat de lap een cadeau aan je familie was? Dan hoeven de initialen niet in je stamboom voor te komen.
Dit is wel een les om op familiestukken, die ingelijst zijn, een briefje met gegevens op de achterkant te plakken. Daar zal ik eens werk van maken. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Magtelt ,ik weet het niet,omdat ik degene in de familie was die geinteresserd ben/ was in handwerken en het hele gebeuren daarom heen ,kreeg ik altijd aan handwerken gerelateerde dingen .
Die oudtante had zelf geen kinderen ,en zo is het bij mij gekomen . Ik ga alle tips eens rustig opvolgen en kijken wat er uit komt . Er is een tijd geweest dat merklappen " in " waren . Ik zal eerst eens contact opnemen en als er interesse is kan ik foto' s sturen . Een goede bestemming is voor mij inderdaad de bedoeling . Ik kan het nu nog in alle rust doen . En inderdaad familie stukken voorzien van gegevens is geen slecht idee . Zo is het ook met foto 's Na het overlijden van mijn schoonzusje ,al jaren geleden ,hebben wij met familieleden om de tafel gezeten om ze te bekijken . Niemand ,maar dan ook niemand kon er ook maar iemand van herkennen . Als je er gegevens bij zet ,hoeft het geen zoekplaatje te worden en kunnen ze zelf zien wat ze ermee doen . Bedankt |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |