Oei, wat een noodweer |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 28 Juli 2019 om 17:05 |
Vanmiddag hoorden we een paar donderslagen en het heeft héél even héél mild gemotregend. Het is nog steeds rond de 20 graden in voor- en achtertuin en op de slaapkamer en in de badkamer smelt je nog steeds weg als juffrouw Scholten, als de ventilator niet aan staat. Bliksem heb ik niet gezien. In de vroege ochtend was het even lekker in de achtertuin, tot een uur of 10.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Volgens mij zitten we de hele dag al op "code groen". Of bestaat die niet?
|
|
petraco
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5776 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hier de hele dag gemotregend en maar 17 graden geweest. Nog steeds warm in huis.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het is hier opgefrist, maar nog steeds geen regen wel gisteren meer in de tuin gezeten.
|
|
francis3
Hobbywonder Lid sinds: 20 Januari 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als ze op het nieuws spreken van:
-> code geel -> code oranje -> code rood Waarom spreken ze dan nooit over: -> code groen?
|
|
Loes
Hobbywonder Lid sinds: 18 Februari 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 524 |
Post Options
Thanks(0)
|
In Brabant nog geen regen
|
|
groetjes Loes
|
|
pareltje2011
Hobbyguru Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5194 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hier ist, code groen ,een zacht windje,normaal temperaturen beetje zon ,zou dat niet code groen zijn en het is heel rustig ,iedereen op reis
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
suziesfreubels
Hobbyguru Lid sinds: 14 December 2016 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2251 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hier heeft het tussen de middag eventjes flink geregend maar er is nu al bijna niks meer van te zien...
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hier gaan de buien nog steeds links rechts onder en boven langs, 5 spetten op de stoep en dat is het dan wel.
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vandaag voor het eerst REGEN HOERA !!! Ik hoor mijn plantjes slurpen.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gisteren veel regen en vandaag is het binnen en buiten heerlijk fris.
|
|
wat rozengeur. |
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Als ik jullie berichten zie heb ik de neiging om te gaan huilen. Misschien moet ik dat dan maar buiten gaan doen, dan hebben de plantjes er
nog iets aan.
Voor vandaag is de hoop gevestigd op stapelwolken die kunnen ontstaan en zich dan plaatselijk, s.v.p. hier, ledigen.
Ik zal een foto maken als het daadwerkelijk zo is. Het enige dat er echt fleurig bij staat in de tuin zijn eigenlijk de zonnebloemen,
de rest verpieterd voor je ogen.
|
|
Kamilla
Post Options
Thanks(0)
|
Misschien kan ik zo ook een beetje meehelpen. Heel sneu als je al je werk door droogte ziet verpieteren. Vroeger had ik stukken elektriciteitsbuis (40CM) die ik schuin bij de planten stak. Met een trechter en een gieter vulde ik alle buizen. Het voordeel is dat het water heel effectief direct bij de wortels terechtkomt en je met heel weinig water toe kan. Die buizen zijn inmiddels versleten en verdwenen. Tegen het nieuwe seizoen wil ik ze weer maken. |
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Er waaien allemaal hele donkere wolken over, de loonwerker is net geweest en heeft in het perceel hier tegenover de beregeningsinstallatie aangezet
Oftewel als de loonwerker al niet gelooft dat het gaat regenen . . .
@Kamilla, met een grote tuin ga je selecteren wat je wel en niet water geeft. De heesters die al langer staan moeten het zelf redden
maar als je dan die slappe blaadjes ziet of die kale plekken. De hortensia's die de droogte van vorig jaar nog niet te boven zijn,
heel treurig. Ik fietste vandaag door het dorp en moest haast heel hard lachen, een heel keurig kort gemaaid gazonnetje, echt keurig.
Alle sprietjes waren gekamd, alleen was het niet groen meer maar lichtbruin.
|
|
Kamilla
Post Options
Thanks(0)
|
Oh ja, sorry, een grote tuin. Laat mij maar kletsen met mijn "bloempot" achter het huis.
Ik begrijp dat zo'n grote oppervlakte niet zo intensief verzorgd (verwend) kan worden. Maar ik hoop van harte met je mee dat je ook zo gauw mogelijk nattigheid toebedeeld krijgt. |
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Helaas, wij hadden ons frisse buitje door moeten sturen oostwaarts.
|
|
wat rozengeur. |
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
@kamilla, hoeft niet sorry te roepen hoor - ik ben blij met de ruimte, alhoewel het een beetje een raar ding is, een lange driehoek.
Verder was het best een goede tip, voor de bloemen en de moestuin, zelf heb ik ook een paar van die bollen op een steel.
Die vul je met water en die steek je dan in een pot, de pot watert zichzelf dan.
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Ein-de-lijk, het regent
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Bij ons hoosde het de hele dag.
|
|
wat rozengeur. |
|
Kamilla
Post Options
Thanks(0)
|
LW & Magtelt, wat ben ik blij voor jullie. Een felicitatie waard.
Hier waren regelmatig buien. Mijn tuin is enorm dankbaar. |
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |