airco-homemade |
Reageer |
Autheur | |
francis3
Hobbywonder Lid sinds: 20 Januari 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 03 Augustus 2019 om 10:25 |
Airco kun je zelf maken.
De ingrediënten daarvoor zal hoogstwaarschijnlijk wel iedereen in huis Wat heb je nodig? Bord Lege plastieken flessen Stukje touw Ventilator vriezer Water. Hoe doe je het? Vul de flessen voor 3 / 4de met water en leg die in de vriezer, ong een kleine 24 uur Zet de bevroren flessen voor de ventilator in een bord(om het lekzweet van de flessen in op te vangen) en je bind ze best samen (om omvallen te voorkomen). Simpel, maar je moet er maar opkomen. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Beter een stuk elastiek, dan hoef je de knoop er niet uit te halen.
Bevroren flessen zijn prima koelelementen ook. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb een ventilator gebruikt en ook wel koelelementen in een kruikenzak gestopt om mee onder de lakens te nemen. Maar deze combinatie heb ik nog nooit uitgeprobeerd.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het is veiliger dan een bak koud water voor de ventilator zetten.
|
|
wat rozengeur. |
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik geloof je graag, maar dat gevaar moet je me toch eens uitleggen.
|
|
francis3
Hobbywonder Lid sinds: 20 Januari 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
|
Stel, de ventilator draait,
het waait, De ventilator valt IN de bak met water, Water + elektriek Snapt ge t'plaatje? |
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
In een ver verleden op een meisjesschool had ik een knappe jonge natuurkundeleraar, die ons ernstig waarschuwde voor het gevaar van elektriciteit en water. Niet op blote voeten in de natte badkamer aan elektrische apparaten komen, ook niet aan de wasmachine. Geen transistor aan een snoer op de rand van het bad. Niet met natte handen de föhn gebruiken. Zoiets vergeet je nooit meer. Omdat het even niet over leerstof van school ging, maar over je eigen leven.
|
|
wat rozengeur. |
|
francis3
Post Options
Thanks(0)
|
Klopt, dàt was inderdaad geen leerstofles, maar een levensles. (en zoiets blijft altijd hangen). Zelfs als je denkt dat je het vergeten bent. Er moet maar één klein ietse-pietsie voorvalletje zich voordoen en....dan komt die levensles van zoveel jaren geleden er weer klaar en duidelijk voor de geest.
|
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een grappig idee zeg
|
|
Kamilla
Post Options
Thanks(0)
|
Een jonge knappe natuurkundeleraar: ik zie al een klas vol zwijmelende meiden voor me. De zuster die ons natuurkunde gaf, had die uitstraling ongetwijfeld ietsje minder gezien mijn resultaten.
Ja hoor, ik snap het helemaal. Een ventilator is uiteindelijk niet bedoeld om als mixer door het leven te gaan. Ik kon me niet voorstellen dat mijn ventilator met stevige standaard in een emmer water zou kunnen vallen. Ik had eerder visioenen van opstijgende waterkolommen ten gevolge van de zuigende kracht van de wind uit het apparaat.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hier zijn de vensters dicht (uhm de luiken) alleen weet ik niet waarom ik tijdens de bouw heb gezegd dat er aan de zuidwest kant geen hoefden ?
En als het dan toch warm geworden is in huis pas ik het schoorsteeneffect toe - als het 's ochtends koel is zet ik beneden een (halve) deur open
en boven de ramen en de deuren. Maar als ik nog eens een huis bouw (wie weet) ga ik er nog beter over na denken. Ik vind het namelijk ook
jammer dat het door de luiken zo donker in huis is - alhoewel je natuurlijk buiten kunt gaan zitten . . .
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Daglichtlamp? Ik heb er ooit één gekocht bij Lidl en de huisband heeft die bij zijn computer staan.
Overigens begreep ik ineens waarom ik vanaf het begin dol was op Professor Snape uit de Harry Potter films. Hij leek op meneer Rietschell. Alleen was Snape in het begin erg onaardig. |
|
wat rozengeur. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ons vorige huis was werkelijk loeiheet .
We hebben toen soort" zomervitrage " gekocht dat was aan een kant voorzien van een zilverkleurige laag . Het liet het licht door maar de warmte buiten . Van de winter kwam ik met het opruimen nog 1 vitrage tegen ,ik had het op de stapel" weg gelegd" neer gelegd .Op advies van mijn man toch niet gedaan ,laat het nu precies voor het achterraam passen . Het is foei lelijk ,maar het heeft met die warme dagen z'n dienst bewezen . Ze zijn er weer vanaf ,maar toch weer in de kast opgeborgen. |
|
Loes
Hobbywonder Lid sinds: 18 Februari 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 524 |
Post Options
Thanks(0)
|
leuk idee
|
|
groetjes Loes
|
|
francis3
Post Options
Thanks(0)
|
Ja eh Loes,
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |