Beginner: Cirkel haken |
Reageer |
Autheur | |
MarlyFriends
Newbie Lid sinds: 18 September 2019 Status: Offline Points: 8 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 18 September 2019 om 13:48 |
Hallo,
In mijn boek "basis boek haken" (van Christel Krukkert) snap ik de uitleg niet voor het maken van een onderzetter (blz 50-51). 1. Haak en ketting van 2l. Toer 1: Haak 6v in de 1e l, 1hv in de 1e v. 2. Toer 2: 2v in elke v (=12v) Toer 3: 2v in elke 2e v (=18v) Toer 4: 6x (1v, 2v in de volgende v, 1v) (= 24v) Toer 5: 2v in elke 4e v (=30v) Toer 6: 6x (2v, 2v in de volgende v, 2v) (=36v) Toer 7: 2v in elke 6e v (=42v) Etc... Wat ik niet snap is toer 6? Wie kan het mij beter uitleggen? Groet Marly
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
uw toer 6 komt er op neer dat ge 4 steken haakt en in de vijfde meerdert.
|
|
|
|
MarlyFriends
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor jullie reacties!
Ik begrijp het echter nog niet helemaal.. Als ik de toer begin, doe ik: in de eerste vaste, 1 vaste in de tweede vaste, 1 vaste in de derde vaste, 2 vasten in de vierde vaste, 1 vaste in de vijfde vaste, 1 vaste En dan weer van voor af aan? Groet Marly
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Precies. Het gedeelte dat tussen ( ) staat moet je herhalen. In dit geval dus 6 keer. Soms wordt zo'n herhaling ook aangegeven tussen sterretjes * *.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
MarlyFriends
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor de snelle reacties van jullie! Het is me gelukt! Jippie!! |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als je doorgaat met op dezelfde plaats te meerderen krijg je een zeshoek en geen cirkel. Het hoe en waarom weet ik niet, maar ik ga na de zesde toer altijd variƫren bij de eerste steken van de nieuwe toer.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Teunis
Duizendpoot Lid sinds: 24 Oktober 2019 Locatie: Drenthe Status: Offline Points: 165 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als je een recht of vierkant lapje hebt die je wil omhaken, doe je in de hoeken ook 3 stokjes in 1 steek. Daardoor ga je de hoek om en blijft het haakwerk plat.
Als je bij een cirkel een aantal toeren op dezelfde plek 3 in 1 haakt maak je dus ook een hoek. Je krijgt dan rechte zijden en hoeken, in dit geval 6x. Dit voorkom je inderdaad door de plek van meerderen af te wisselen.
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |