Onder moeders vleugels |
Reageer |
Autheur | |
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 29 Januari 2020 om 18:37 |
Er komt een nieuwe bioscoopfilm van dit oude klassieke meisjesboek. Met Meryl Streep als moeder March. Ik ga zeker kijken, ik heb die boeken nog.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
dat was vroeger ook mijn lievelingsboek. En ik denk dat die hier ook nog ergens moet liggen.
|
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb er vier: Onder moeders vleugels, Op eigen wieken, De kostschool van meneer Beer en De wereld in. Wel verschillende vertalers en dus verschillende namen voor de personen. Ik heb ook wel de meeste films en series gezien, vrij kort geleden nog op BBC First.
Ton mag zich vermannen en die film uit zitten, dan ga ik wel mee naar een gooi- en smijtfilm. |
|
wat rozengeur. |
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het was niet mijn lievelingsboek. Ik heb wel vroeger de boekenreeks Joop ter Heul van Cissy van Marxveldt verslonden. Vroeg me daardoor destijds zelfs af waarom wij geen dienstmeisje hadden...
Maar omdat Merryl Streep in de film mee doet, ga ik misschien toch wel kijken. |
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
En Emma Watson uit de Harry Potter serie.
Ooit was er een tv musical met Trudy Labij als Joop ter Heul en Willem Nijhof als Leo. Ik heb die boeken ook nog, De dochter van Joop ter Heul los, de andere in een omnibus. |
|
wat rozengeur. |
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Oeps, onbedoeld gejokt. Laura Dern speelt Marmee, dus moeder March, Meryl Streep speelt tante March, de excentrieke strenge tante, bij wie Jo gezelschapsdame is. In ons filmhuis Gigant zijn geregeld boek & filmavonden en aan deze film is er ook één gewijd. De film wordt ingeleid door een filmdocent, er worden readers met informatie uitgedeeld en je kunt in de pauze en na de film praten over het geziene.
|
|
wat rozengeur. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |