Gewerkt voor mijn lieve nichtje |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
Chrissie
Hobbywonder Lid sinds: 01 April 2020 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 733 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 17 Juni 2020 om 19:30 |
Nou ik moet er even wat bij schrijven... ik haak nog niet zo lang, ik heb het in februari ontdekt dankzij een pakket van 3 euro wat ik van mijn opa kreeg. Het leek hem wel wat voor mij. Maar het cadeau is me veel meer waard gebleken dan 3 euro, want ik heb erdoor een mooie hobby ontdekt.
Ik had al wat projecten achter de rug toen ik besloot een pop te maken voor mijn nichtje (die in februari is geboren), maar nog nooit een knuffel. Daarom kocht ik garen voor twee poppen zodat er ruimte zou zijn voor mislukking. De roodharige pop is het 'proefwerkje', de bruinharige is de mooiste. Toen ik aan die begon was ik alweer wat beter. Er zitten ook geen gaatjes in het hoofd zoals bij de roodharige. De kleurenschema's heb ik zelf verzonnen.
En de bloem is een extraatje. Nu maar hopen dat het veilig aankomt. |
|
petraco
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5776 |
Post Options
Thanks(0)
|
knap gemaakt. Je nichtje zal er blij mee zijn
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Houd je die Pippi Langkous zelf? Ze zijn allebei leuk.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je kunt haar haar dan vlechten :-) Vooral aan het hoofd kun je zien dat het beter gaat, de rest is eigenlijk al heel goed. Ook dat randje aan het jurkje is super. Jouw opa heeft zomaar een schot in de roos, dat vind ik heel bijzonder.
|
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heel goed gedaan voor een starter en het nichtje zal er best blij mee zijn.
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je ziet inderdaad de vooruitgang, dat is mooi. En al helemaal als je het verschil zelf ziet. Een advies dat bij alles werkt. Kijk veel en kritisch naar andermanswerk, dan zie je heel goed waar bij jezelf iets beter kan. Ik vond ooit een kraagje van een blouse tussen oude lapjes. De betreffende blouse had een kraag gehad, maar had ik niet meer. Waarom ik die niet gebruikt wist ik echt niet meer. Maar ik was vooral heel verbaasd over de kwaliteit van mijn werk. Ook in die tijd was ik er van overtuigd dat mijn werk mooi en netjes was. Maar toen ik dat kraagje zag..... wat was dat ding slordig genaaid, foei. Dus toch in de loop der jaren nog veel bijgeleerd.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Chrissie
Hobbywonder Lid sinds: 01 April 2020 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 733 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt!
Ja, de roodharige houd ik zelf. Of er moet een klein meisje langskomen die 'm graag wil hebben. |
|
Chrissie
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, mijn opa is slim.
|
|
Chrissie
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor deze tip. Het werk dat ik van jou heb gezien is heel netjes.
|
|
Stramien
Hobbyguru Lid sinds: 31 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1731 |
Post Options
Thanks(0)
|
Leuke poppen. Blijf haken, wie weet wat voor mooie dingen er nog uit je handen komen!
|
|
december2011
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb ondertussen meer dan 70 jaar brei en haakervaring, naaien 10 jaar minder. Gewoon doorgaan, komt vanzelf goed.
|
|
Groetjes, Lida.
|
Chrissie
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt!
|
|
Chrissie
Post Options
Thanks(0)
|
Wauw, dat is lang.
|
|
lidwina
Post Options
Thanks(0)
|
Tja Chrissie, gaat vanzelf als je oud genoeg wordt.
|
|
Groetjes, Lida.
|
creaans
Hobbyguru Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je poppen zijn leuk en fijn dat je vooruit gaat met haken en dat je zelf het verschil ziet.
Ga zo door en van elk werkstuk leer je er iets bij.
|
|
Chrissie
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je wel!
Het pakket is nu onderweg naar Polen. En mijn volgende project is een omslagdoek voor mijn moeder. Ze heeft er al een van me, maar die was eigenlijk te klein. |
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Online Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je ontwikkeling gaat snel hoor, als ik het zo zie. Ze gaan er blij mee zijn.
Wat fijn trouwens, zo'n opa! |
|
Chrissie
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt. Toen ik klein was was ik ook altijd bezig met kraaltjes en vlechtjes en dat soort prutswerk; dus ik denk dat ik aanleg heb. En ik denk dat mijn opa me toen heeft zien spelen.
|
|
niania
Hobbyguru Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
Post Options
Thanks(0)
|
hier er super mooi uit
gewoon mee doorgaan |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
En wat ga je nu voor opa haken? Een boekenlegger of een sleutelhanger?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |