kabels breien |
Reageer |
Autheur | |
Franca1971
Newbie Lid sinds: 01 November 2020 Locatie: den haag Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 November 2020 om 19:42 |
Hi,
Hopelijk kan iemand mij helpen. Waarschijnlijk is het simpel echter in dit patroon zie ik de volgende opmerking: brei een 5 steken kabel... Weet iemand wat hier mee wordt bedoeld? Dank!
|
|
petraco
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5776 |
Post Options
Thanks(0)
|
Daar zal waarschijnlijk ook nog een tekst in het patroon staan hoe die kabel gebreid word moet. Zou even kijken. Eventueel een foto van patroon ??
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tja.... 3 steken op een kabelnaald voor de naald , 2 steken breien dan de 3 steken van de kabelnaald breien. Of 2 steken op een kabelnaald voor de naald , 3 steken breien dan de 2 steken van de kabelnaald breien. Of... 3 steken op een kabelnaald achter de naald , 2 steken breien dan de 3 steken van de kabelnaald breien. Of 2 steken op een kabelnaald achter de naald , 3 steken breien dan de 2 steken van de kabelnaald breien. Tja.... |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
Franca1971
Newbie Lid sinds: 01 November 2020 Locatie: den haag Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dit is de handleiding het gaat om Naald 7 met onderstaande summiere beschrijving:
Naald 7: brei 2 st recht, brei 6 st averecht. Brei een 5 steken kabel, brei 6 st averecht, brei 2 st recht. Naald 8: brei 8 st recht, brei 5 st. averecht, brei 8 st recht. Naald 9: brei 2 st recht, brei 5 st averecht. Brei 1 kabel naar rechts, brei 1 st recht, brei 1 kabel naar links, brei 5 st averecht, brei 2 st recht. |
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
Beste Franca,
Wij hebben geen glazen bol om te zien wat je bedoelt met "dit patroon" maar waarschijnlijk staat er ergens bovenin de patroonbeschrijving wat de bedoeling is. Lao tse geeft je hier al de mogelijkheden om een 5 steken kabel te breien en op Youtube staan diverse filmpjes wanneer je zoekt op "5 steken kabel" waarin uitgelegd wordt hoe je die moet breien wanneer je nog nooit kabels hebt gebreid. Succes! |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik denk dat er bij de uitleg vast ergens staat wat ze met kabel bedoelen.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Meestal staat er een tekening met hokjes bij, maar er staat ook altijd bij hoeveel steken het eerste en 2e deel van de kabel is en of de steken
naar voren of naar achteren moeten.
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kabel naar rechts: de kabelnaald met de steken (waarschijnlijk 2 steken) achter de naald. dan drie steken breien, dan de 2 steken van de kabelnaald Kabel naar links: de kabelnaald met de steken ( waarschijnlijk 3 steken) voor de naald, dan 2 steken breien, dan de 3 steken van de kabelnaald Duidelijker kan ik het niet maken
|
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
carolina2
Newbie Lid sinds: 22 Juni 2014 Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
wel duidelijk maar het klopt niet. er worden 5 steken voor een kabel gereserveerd + 8 steken ervoor en 8steken erna in nld 9 verandert dat 7 ervoor en 7 erna, dan heb je dus 7 steken voor de kabel de middelste van de 7 voor de kabel brei je recht, staat in het patroon houd je 3 steken over voor een kabel naar links en 3 steken voor een kabel naar rechts dus dat is 1 st achter het werk en 2 breien en dan 2 voor het werk en 1 breien en dat weet Franca inmiddels al 'lang' |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Waar heb je maar 21 steken voor nodig? Een mouw van een babytruitje? Of is het maar een fragment van een patroon? Het lijkt of er eerst een kabel van 5 steken is, die zich splits in twee kabels. Onduidelijk.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kun je ons een linkje sturen naar het patroon zodat wij weten waar je het over hebt? |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |