info omtrent babyponcho |
Reageer |
Autheur | |
Suzannemie
Newbie Lid sinds: 31 Maart 2021 Locatie: Heemstede Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 31 Maart 2021 om 18:16 |
Hallo,
Kan iemand me helpen met het in elkaar zetten van een (baby)poncho? Patroon : Breipatroon Meisjes ponchoPatroonnummer: 19510Het is een rechthoekige lap en moet in elkaar gezet worden. Ik kom niet uit de beschrijving. Dit is de poncho waar het over gaat. Help help help
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Is het 1 groot deel of zijn het 2 delen ?
|
|
carolina2
Newbie Lid sinds: 22 Juni 2014 Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
welkom op het forum Suzannemie ik heb even met een rechthoek (papier) zitten proberen...kun je die beschrijving even in een berichtje zetten? dan kijken we met je mee.
|
|
Suzannemie
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo,
Het is een rechthoek dus bestaand uit een gedeelte beschrijving is: plooi het stuk dubbel, maak daarna een onzichtbare naad aan de av. kant van het werk op (voor mijn maat) 19 cm en sluit de naden volgens de kleuren plooi de bovenkant voor de kraag om, plooi daarna aan weerszijde 8 cm. voor de polsboorden om en zet de plooi met enkele steken vast dat is de beschrijving om in elkaar te zetten. Weet iemand hoe dit kan/moet/gaat? Dat zou super zijn. Alvast bedankt!
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heb je geen pop, waar je de lap omheen kunt spelden? Of een teddybeer? Met veiligheidsspelden. Of een kussen, waarvan je de punt afknoopt als hoofd? Dan ie je misschien vanzelf wat er bedoeld wordt. Het zou ook het beste zijn om machine- of handgaren te gebruiken, dat is minder zichtbaar.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
ik heb het geprobeerd met 'n stukje stof.... dubbel gevouwen en iets meer dan de helft dicht gestikt (op de foto is de naad aan de voorkant wel duidelijk zichtbaar) nu kun de de rand omvouwen voor de hals en de mouwboorden aan weerskanten omslaan en met een paar steekjes vastzetten ik vermoed dat het zoiets is en door de enorme rek in het ribbel breiwerk valt het dan zelf in model bij het dragen. let op! ik probeer iets uit voor je, ik weet het niet zeker. misschien moet de naad helemaal dicht of verder dan ik nu gedaan heb? uiteindelijk moet jij het gaan doen en als je denkt dat mijn idee niet klopt, kun je misschien het patroon hier afdrukken dat ik ook die gekleurde strepen kan zien die je dient te volgen. ps. de laatste twee foto's staan ondersteboven succes
|
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
ik zie dat ik in ieder geval in de 'goede' kleur zit,
|
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
ik twijfel nu al omdat de halsopening volgens mij te wijd wordt op mijn manier. maak je even een foto van de werkbeschrijving? je kunt hem posten door naar http://nl.imgbb.com te gaan, foto uploaden, kiezen voor optie 'BB code groot met link' kopieren en hier in het scherm waar je typt 'plakken'
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
ge plooit de lap dubbel en dan naait ge de bovenkant dicht tot op 19 cm. van de dubbelgevouwen hoek.
De 'zijkanten' van de lap wordt de onderkant. Denk ik. |
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
ooooohjaaaaa, even proberen
|
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
ja, ik denk dat Bep het bij het rechte eind heeft. dit is de lap je vouwt hem en stikt de lange kant, het gat wat open blijft is voor het hoofd (het stiksel ziet een beetje verstopt achter het 'rolletje') je vouwt het nu met de naad aan de voor- of achterkant en stikt de hoeken weg waardoor r armsgaten ontstaan die sla je een slag om goed van jou Bep succes Suzannemie |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een heerlijk ros' knutselwerk
|
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
ja
|
|
Suzannemie
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ga het opnieuw proberen en hou jullie op de hoogte
|
|
Suzannemie
Post Options
Thanks(0)
|
ben ik weer
de lengte naad voor midden super dat klopt alleen met de maatvoering die gegeven is 26 x 68 krijg je aan de onderkant beslist geen rechte lijn om de mouwen dan vast te zetten wat doe ik nu weer verkeerd?
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik weet het niet. Ik vind dat ze een tekening er bij hadden moeten zetten, met aangegeven waar de naadjes en zo moeten komen. Net als bij naaipatronen.
|
|
wat rozengeur. |
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
Magtelt ik vermoed dat jij niks verkeerd doet Suzannemie, we moeten er gewoon verder over nadenken. kun je er een foto van plaatsen? en van die kleurtjes in de werkwijze? |
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Het zijn geen echte mouwen, door de punten om te vouwen maken ze manchetten. Die zetten ze vast, dat geeft een idee van mouwen,
maar dat zijn het niet. |
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Misschien zitten de manchetjes maar op één punt vast en zijn ze daar omgeslagen. Zodat de poncho niet draaien en opwaaien kan. Zonder zou ook kunnen. Het is bedoeld als heel simpele poncho, maar zonder tekening is het nog niet zo simpel. Ik brei poncho's voor poppen met rechte lappen, die je haaks op elkaar naait en dan kun je kiezen voor een ruime halsopening, waarin je een col kunt breien of een sluiting met knopen. Het oorspronkelijke patroon was een poncho voor moeder en dochter. Je kunt het zien bij Creaties onder het topic "Als je op facebook zit". Bep heeft de foto's geplaatst, ik kan dat wel op Facebook, maar niet hier.
|
|
wat rozengeur. |
|
carolina2
Post Options
Thanks(0)
|
ik had ook de naadjes op de hoeken gedaan en dan de hoeken omgeslagen maar als ik naar de foto van dat meisje kijk, zie ik geen omgeslagen hoeken. wat mij doet vermoeden dat ik daar ook een fout maakte. nu wacht ik op de werkbeschrijving.....
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |