Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gerapporteerd

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gerapporteerd
    Posted: 25 Mei 2021 om 08:53
Ik heb het Engelse topic uit Tips & Trucs gerapporteerd. Dat had ik eerder ook al gedaan, maar ik word soms van internet af geslingerd, als de kabel overbelast is, en dan weet ik niet of het laatste, dat ik deed, wel overgekomen is. Dan verdwijnen emails of entry's in een zwart gat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2021 om 09:04
Ik had het ook al gedaan ,toen bedacht ik me ineens dat het Pinksteren was .

Ik heb de laatste tijd steeds problemen met hobbydoos .
Ik moet echt gaan zoeken of er berichten zijn ,ze komen niet direct op mijn mail ,geen idee hoe dat komt .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2021 om 10:30
Steeds minder leden en steeds minder topics. Ik denk dat het forum een aflopende zaak is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2021 om 11:02
Dat idee heb ik al een poosje , tenminste het krijgt een heel ander karakter .

Ik weet nog dat er in het begin veel vragen kwamen waar een oplossing voor gezocht werd ,met z'n allen kwamen we er dan wel uit ,die zijn er zelden meer .
Ook de stroom van vragen naar patronen is opgedroogd .
Of er wordt minder gehandwerkt ,of er is een andere oplossing gevonden .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14084
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2021 om 16:16
Ik heb ook gemerkt dat het veel minder is. Zoals Mutti zegt, geen vragen meer. En dus ook geen patroon vragen meer. Ik constateer dat ik vanzelf minder kom. Ik vind het wel jammer. Het was altijd erg gezellig. Ik heb veel geleerd, veel leuke mensen leren kennen. Ik denk dat er 2 redenen zijn, Facebook en veel informatie vind je op internet. Wij, de iets oudere generatie, hadden dat niet, maar oa door de hobbydoos hebben we ook geleerd op internet te zoeken.
Mijn kleindochter Anna bedacht een paar weken geleden dat ze onderzetters wilde gaan haken. Ze heeft ooit breien en haken van mij geleerd, maar dat is ondertussen al een aantal jaren geleden. Ze studeert nu in Maastricht en kwam dus even voorbij. Nam garen en haaknaalden mee. Patroontjes gezocht op internet en vertrok. Die nacht lag ik wakker en te piekeren. Heb ik dat arme kind dat meegegeven, Ze heeft het zo lang niet gedaan. Weet ze eigenlijk al die Engelse termen? Het was zondag, je hebt ook nog andere dingen aan je hoofd. Maar 's middags bedacht ik ineens om haar te appen. Maar daar kwam het app klingeltje al. Anna! Foto van 2 kant en klare onderzetters! Het was wel een beetje opzoeken geweest. Vooral de magic ring had even problemen gegeven, maar alles was goed gekomen.Ik had het nog nauwelijks allemaal tot mij laten doordringen. Volgende foto. Hier heb ik wat geƫxperimenteerd oma, veel moeten uithalen, maar ik krijg hem toch niet mooi plat! Meneer Google is je beste vriend zeg ik altijd. Dat bleek hier overduidelijk. Ze wil nu een trui gaan breien. Kan dat oma? Ja hoor. (in geval van nood maakt oma hem met veel plezier af!)
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2021 om 16:58
Er zullen altijd crea beaatjes zijn hoor. 
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2021 om 16:59
Er zullen altijd crea beaatjes zijn hoor. Maar vroeger was haken en breien denk ik belangrijker dan nu.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5773
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2021 om 21:38
merk ook dat er steeds minder hobbydoosjes zijn.
Wel jammer. Zelf kijk ik elke dag even.
Vind altijd mooi om te zien hoe creatief iedereen is.
Ben zelf wel nog steeds aan het breien elke avond een half uurtje, maar gaat bij mij helaas niet zo snel.
Ik hoop dat het toch nog wel even bestaat dat er misschien nu even een stille periode is.
Heart
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2021 om 08:10
Volgens mij zijn er geregeld rages van breien en/of haken. In de jaren 60/70 was het helemaal hip. Nu zijn er bijna geen handwerkwinkels meer, maar Zeeman en Wibra doen goede zaken met veel soorten creatieve dingen. Je kunt op internet allerlei patronen vinden in alle talen, maar ik heb toch liever een papieren patroon in handen, een boek of tijdschrift. Toch is het fijn als je een handwerkclub hebt, online of in het echt. Dan heb je ook een vaste tijd om te breien en haken, en je wisselt ideeƫn uit met andere handwerksters. En we hebben de laatste tijd toch echt wel technische vragen gehad, die door onze experts beantwoord konden worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2021 om 09:20
ja het is als met de kerk, we willen niet dat het verdwijnt want het hoort er zo bij en tegelijk gaan we minder en minder....

mooi stukje schreef je Lidwina Thumbs Up

voor mij gaat het niet zo zeer om dit forum maar om het hele internet wat me regelmatig teveel wordt. al die negativiteit is heel slecht voor mijn welbevinden en ook voor mijn creativiteit.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2021 om 10:12
Ik kijk bijna elke dag even, ook zou ik wel meer willen doen maar het komt er niet van. Zelf denk ik dat het internet juist veel van mijn tijd opslurpt.
Voor je het weet ben je zo maar een uur verder, terwijl je eigenlijk "ja wat ook alweer" had willen doen.
En dan gaan er dingen stuk in huis en moet er van alles geregeld worden en dit moet en dat moet. Misschien moet ik een haak en brei "moet" uurtje plannen iedere dag.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2021 om 10:27
We zitten met ook met Corona .
Handwerkzaken waren dicht .
Garen is ook via internet te koop ,maar ik heb het liever in mijn handen

Bovendien is de naald nummering heel anders .
Mijn dochter moest garen hebben voor pen 3 ,kleuren uitgezocht , toen het binnenkwam was het veel te dun ,als ik het in mijn handen had gehad ,had ik het niet gekocht .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2021 om 11:20
Dat met die dikte heb ik ook met Zeeman garens. Ik moet vaak dunnere pennen nemen, dan op de wikkel vermeld is.

Ik zou weer een sportuurtje moeten plannen, uiteindelijk had ik een dik jaar geleden tijd op dinsdag en donderdag tussen 8.30 en 10.00 (met koffieleuten erna). Het breiuurtje heb ik 's middags als Ton "studeert"(zzz), en dan kijk ik iets dat ik opgenomen heb, zoals All creatures great and small, en 's avonds na de koffie, bij een tv programma, dat we allebei willen zien. Meestal ook een opname, lekker reclame doorspoelen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2021 om 11:29
ik sport 'smorgens nadat ik het eerste rondjehondje gelopen heb en voordat ik me op de kom havermout stort. geen uurtje hoor, ik doe mee met nederland in beweging en aansluitend dans ik dan nog even. na de pap ga ik dan voor het tweede rondjehondje
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2021 om 11:35
Het sportuurtje heb ik zelf gepland .Ik doe op advies van een therapeut spieroefeningen op bed .Het zijn oefeningen van Ton Mensink in het leren ontspannen .
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5773
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2021 om 21:30
het sportuurtje heb ik elke woensdag bij de fysio.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14084
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2021 om 22:01
Leuk om weer gewoon gezellig even te lezen. Ik was de laatste tijd niet zo vaak hier. Ik nam er de tijd niet voor. Ben altijd zo dom om teveel tegelijk onderhanden te hebben. Door Corona doe ik dat nog meer dan normaal onder het motto: je kunt toch niets anders. Als alles op rolletjes loopt is dat geen probleem, maar als er probleempjes zijn zet ik mijzelf teveel onder druk.
Ik sport niet. Ik heb er een gruwelijke hekel aan. Wel wandelen wij iedere dag rond de 5 km. Sinds Corona hebben we nu bijna 2000 km gelopen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2021 om 09:38
Ik sport ook niet , maar wandelen lijkt me net zo gezond als sporten , maar mijn man kan dat niet meer en alleen vind ik er niets aan en eigenlijk durf ik het ook niet goed .


Nu kwam er van de week ee brief in de bus van Welzijn Wonen .
Ze hebben een plan bedacht om " Cirkel" te gaan wandelen .Een vrijwilliger haalt persoon A op samen lopen ze naar persoon B enz .De vrijwilliger zorgt ervoor dat de laatste wandelaar weer veilig thuiskomt
Het lijkt me wel wat ,maar je zit vast aan wanneer anderen kunnen .

En ik heb ook vaste ( beeldbel ) afspraken ,dus ik ben bang dat dat moeilijk gaat worden .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2021 om 15:06
wandelen is ook heerlijk! dat heb ik de laatste weken te weinig gedaan doordat mijn fiets kapot was maar die is nu weer heel en kom op Mutti, er zijn wel 100 redenen te bedenken om het niet te doen maar als we het wel doen voelen we ons erna zoveel lekkerder!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2021 om 15:45
Ik vind wandelen ook sport, het is ook heel gezond - alhoewel ik me dat eigenlijk wel afvroeg toen ik tig jaar geleden de Nijmeegse gelopen had.
Ik liep op mijn tandvlees en mijn blaren, terwijl aan de overkant van die te vrolijke 50-ers met grote wandelschoenen fris en vrolijk naar buiten stapten.
Dat niveau heb ik nooit bereikt, maar 5 kilometer - HEERLIJK.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns