Beige gehaakt vestje S9014 |
Reageer |
Autheur | |
Lisaki
Newbie Lid sinds: 18 Januari 2023 Locatie: Amstelveen Status: Offline Points: 8 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 18 Januari 2023 om 17:41 |
HELP!!! Wie kan mij op gang helpen met dit mooie gehaakte ajour vestje. Heb mijn hoofd gebroken over het patroon en dacht dat ik het eindelijk onder de knie had, maar ik kom steeds anders uit. Wij kan mij op gang helpen met het correct opzetten, maar ook met het minderen voor de armsgaten en de halsopening?
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
efkes de link naar het patroon : https://www.hobbydoos.nl/patronen/hobbydoos/400.pdf
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(1)
|
Fantasiepatroon: Heengaande en teruggaande
rijen volgens haakschema 1 haken. De 1e-5e rij
1x haken, dan de 2e-5e rij steeds herhalen. Schelpjespatroon: In toeren volgens haakschema 2 haken. Het haakschema kan ik niet kopiƫren. Er staat een gedeelte in het blauw/grijs. Dat gedeelte moet je steeds herhalen Wat daarvoor en erna staat is het begin en einde van de toer. Toer 1, 3 en 5 begin je rechts te lezen. Toer 2 en 4 links. Toer 1 haak je maar een keer, na dat je de toeren van het patroon gehaakt hebt, herhaal je daarna steeds toer 2 tot en met 5. Als er iets anders je probleem is horen we het wel.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
bep
Post Options
Thanks(1)
|
en misschien dat ditook helpt
|
|
Lisaki
Newbie Lid sinds: 18 Januari 2023 Locatie: Amstelveen Status: Offline Points: 8 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dankjewel. Maar het patroon heb ik uiteraard zelf, al is het tot nu toe hogere wiskunde voor mij. Heb het haakpatroon eindelijk onder de knie. Maar als straks de meerderingen komen wordt het weer een hele uitdaging.
|
|
Lisaki
Post Options
Thanks(0)
|
Dankjewel Lidwina. Het patroon is niet echt duidelijk, maar heb het eindelijk onder de knie geloof ik. De eerste rij blijkt cruciaal, als je daar een fout maakt komt het verderop ook niet goed. Ik kan weer even vooruit, maar straks wordt het meerderen nog een hele uitdaging. Ik houd moed
|
|
Lisaki
Post Options
Thanks(0)
|
Dankjewel Lidwina, maar zover was ik zelf ook al. De rechte stukken zijn niet het probleem, het gaat fout bij de hals- en de arm openingen. Als er staat 1 of een half patroongedeelte niet haken, dan ga ik ervan uit dat je op die gedeeltes gaat minderen. Maar dat is nou juist het knelpunt bij mij, ik vind het ontzettend moeilijk om te minderen bij dit patroon. Ik probeer een mooie ronde lijn te krijgen voor de hals, maar dat lukt mij niet met dit patroon. Ik ben er moedeloos van geworden . Zo jammer van dit mooie vestje.
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bep heeft een eindje hoger een aan klikbare tip gegeven. Misschien dat je daar eens kunt gaan lezen. Misschien helpt dat.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Komt het omdat je "trapjes "krijgt i.p.v. een mooie ronding ?
Ik dacht dat ik hier eens onder tips en trucks een oplossing voor gevonden had . Anders heb ik het misschien bij Jessica Tromp gelezen . Haar kun je op Internet wel vinden .
|
|
Lisaki
Post Options
Thanks(0)
|
Trapjes ja, vanwege het patroon. Ik ga kijken bij Jessica, dankjewel.
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Minder jij door steken te laten staan of door ze samen te breien ??
|
|
Lisaki
Post Options
Thanks(0)
|
Ik laat ze staan. Bij het minderen staat er duidelijk 'patroongedeelte' NIET haken.
|
|
bep
Post Options
Thanks(1)
|
volgens mij moet ge geen schone ronde hals hebben vermits er een schelpjespatroon rond komt. En dat gaat dan niet lukken bij een gladde ronde hals.
En misschien vallen die halve patroondelen bij de mouwen en de armsgaten wel in elkaar als ge ze moet dichtnaaien. |
|
Mutti
Post Options
Thanks(1)
|
Kijk eens op internet bij YouTube filmpjes , daar minderen door steken samen te haken aan het begin van je werk
|
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zag dat drops ook een filmpje heeftmet uitleg
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |