Trui Theoline |
Reageer |
Autheur | |
Sandra82
Newbie Lid sinds: 07 Januari 2024 Locatie: Nuenen Status: Offline Points: 9 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 11 Januari 2024 om 22:07 |
Hoi,
Ik kom niet uit het patroon. Aan het eind van de regel kom ik 2 steken te kort. Kan iemand me hiermee helpen? In het patroon staat 39 steken: 8 steken recht, 1 dubbele rechte overhaling, 6 steken recht, 1 steek die niet bestaat, 1 omslag, 5 steken recht, 1 omslag, 1 steek die niet bestaat, 6 steken recht, 1 dubbele rechte overhaling, 8 steken recht. Aan het eind hou ik 37 steken over. Wat doe ik verkeerd? Alvast bedankt voor de hulp. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb het schema niet , maar wordt die steek die niet bestaat er in de volgende pen niet weer bijgemaakt ? Dat zou je dan op je breischema moeten zien .
|
|
Sandra82
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor je reactie. Ik weet niet hoe ik een foto van het schema kan toevoegen.
In de twee naald staat het volgende: (Recht, dubb. Recht) 7x, 1 recht, 1 r. aan de av kant, (recht, dubb. r)3x, 1 recht,1 r. aan de av. kant, (recht, dubb. recht) 7x Hopelijk is het zo duidelijk.
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik kan het zonder schema niet zien , maar als je op internet kijkt dan staat er altijd dat een steek die er niet is altijd in je patroon weer terug komt .
Volgens mij is het een soort patentsteek in een slinger Die smaller wordt en dan later weer breder. Ik kan me wel herinneren dat Beb er ook eens in 2023 uitleg over gegeven heeft .Misschien reageert ze nog .
|
|
Sandra82
Post Options
Thanks(0)
|
Weet je misschien hoe ik een foto kan plaatsen dan kan ik het schema erin zetten. Dat is misschien duidelijker.
|
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Misschien kun je op internet eens lezen bij nut van een zwart ( geen steek ) in een patroon .
Dat blokje kan ook grijs blauw of wit zijn ,maar het heeft geen symbool
|
|
Sandra82
Post Options
Thanks(0)
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ga het patroon vergroten en kijken naar de betekenis van de symbolen ,maar dat lukt me vandaag niet meer .
Maar ik zie wel dat er in de pen boven de niet bestaande steek een symbooltje staat . |
|
Sandra82
Post Options
Thanks(0)
|
Dat klopt ja maar omdat ik in de eerste regel eindig met twee steken minder, komt het in de tweede naald niet uit.
Super fijn dat je er verder naar wilt kijken! Alvast erg bedankt voor de moeite
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
die 37 steken kloppen hoor (37 + 2 onbestaande is 39)
In de volgende toer moet ge die omslag dubbel breien, naargelang het schema dus een rechte of averechte steek aanduid. staat ook bij de uitleg van het zwarte vakje 'geen steek'. dus boven de eerste omslag staat er een liggend streepke , dan moet ge die omslag (en nu efkes denken, ge zit aan de averechte kant) eerst rechts en dan averechts breien bij de 2de omslag staat er een rechtstaand streepke boven, dan moet die omslag dus eerst averecht en dan rechts breien. En dan hebt ge terug 39 steken |
|
Sandra82
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor de reactie. Als ik het goed begrijp brei ik dus in de tweede naald in iedere omslag twee steken.
Ik ga het gelijk uitproberen!
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ja iedere omslag een steek bijmaken door die omslag 2 keer te breien naargelang het schema zegt, welke eerst, een rechte of een averechte.
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
efkes een toevoeging : in het schema is de tweede lijn helemaal uitgetekend. dus de steken die boven 'omslag en geen steek' staan worden alletwee in die omslag gebreid. (misschien maakt dat het duidelijker of misschien juist niet)
|
|
Sandra82
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb een proeflapje gemaakt en het klopt nu!
Super bedankt voor de hulp!
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
is nikske
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |