Mouwen breien |
Reageer |
Autheur | |
Brouwer
Newbie Lid sinds: 05 Mei 2024 Status: Offline Points: 6 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 07 Mei 2024 om 12:41 |
Hallo, ik kom niet uit het volgende de patroon voor een mouw te breien. Kan iemand hier mee helpen?
88 st opzetten. Voor de mouw verbreding aan weersz elke 10de naald 4x1/ elke 8ste naald 5x1/ afwiss elke 6de + 8e nld 6x1 /elke 6e nld 7x1 st meerd =100 st. Moet ik omdat de er / tekens staan alleen de 6e niks + 8e blz 6x1 gebruiken omdat ik een l shirt maak?
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
waarschijnlijk is het een smal/medium/large/extralarge
6 keer 1 steek meerderen aan sweerskanten maar afwisselend, de ene keer om de 6 naalden en de volgende keer om de 8 naalden, terug 6 naalden, terug 8 naalden, terug 6 en terug 8. dan hebt ge 42 naalden gebreid en 12 steken gemeerderd |
|
Brouwer
Newbie Lid sinds: 05 Mei 2024 Status: Offline Points: 6 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sorry ik ben net begonnen met breien. Dus ik snap dit niet helemaal. Zou je het per nld kort willen uitschrijven?
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
heb ik toch gedaan
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er zijn boeken om te leren breien en begrip te krijgen voor breitermen. In de openbare bibliotheek. Je kunt ze daar lezen, als je geen lezerspas hebt, en kopieën maken van relevante informatie.
Bep heeft het duidelijk uitgelegd in termen die voor ervaren breisters duidelijk zijn. Na jaren ervaring is het soms moeilijk om in het hoofd van een beginner te kruipen. De oudere hobbyisten hebben breien geleerd van moeder, oma of handwerkjuf op school. Dus in natura, want Internet bestond nog niet. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
in uw vraag over de mouwkop heb ik het helemaal uitgeschreven, als ge dat blad neemt en een streepke zet bij het nummerke 6, en dan 8 hoger bij 14, en dan bij 20, en dan weer bij 8 hoger,... (zoals de uitleg hierboven) dan weet ge waar ge moet meerderen en waar ge gewoon de steken moet breien zonder iets te doen. als ge het zelf opschrijft gaat ge er meer van leren.
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |