Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mouwkop lukt niet - iemand advies?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lizzie View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lizzie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mouwkop lukt niet - iemand advies?
    Posted: 25 Oktober 2024 om 21:50
Hoi allemaal, 

Ik ben nieuw hier, ik brei al een poosje maar nu ben ik voor het eerst aan een trui bezig voor een vriendin. Ik ben bijna klaar, maar ik kom niet uit het laatste stukje, de mouwkop. Dit zijn de instructies, zou iemand eens mee willen denken? 

Op 45 cm van de opzet aan weersz elke 2e rij 1x2 st afk.  ( dit heb ik volgens mij nog goed gedaan. Op de 2e rij in totaal 4 steken afgekant, 1 keer dus, daarna door naar de volgende stap)

12x1 st opvallend minderen ( ook goed volgens mij, elke naald, 12 naalden lang 1 steek gehinderd aan het begin van de naald.) 

Nu komt het stuk waar ik over val. 

Elke 4e rij 5x1 st opvallend minderen en opnieuw elke 2e rij 1x2 st en 1x3 st afkanten.  Op 17 cm mouwkop hoogte de overgebleven steken afkanten. 

Bij dit laatste stuk staat niks over aan weerszijde  of iets dergelijks. Maar als ik het op de letter volg, elke 4 rijen 1 afkanten, en dat keer 5, dan zou ik dst steeds aan dezelfde kant van het werk doen. 

Klopt het dat ik in 20 rijen dan 5 steken afkant? Of doe ik het aan weerszijden  en kant ik er 10 af? 

Ik ben het eind bijster, zo jammer want  het was een leuk project. Ik heb het al een keer uitgehaald omdat het niet klopte, ik zou het zo graag nu wel goed doen. Hopelijk kan iemand me helpen? 

Alvast bedankt in ieder geval, groetjes van Lizzie

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2024 om 10:47
een mouwkop is meestal aan sweerszijden afkanten.

dus 2 steken aan de goede kant en 2 steken in de averechte naald (is het onderste okselpunt moet ge maar denken).

dan moet ge 12 keer een opvallende minderingen maken (dat is een mindering die ge ziet en dus niet direkt in het begin van de naald is) en ook nog altijd aan 2 kanten elke 2de naald.   Dus aan de goede kant de minderingen in het begin en op het einde doen en de averechte naald gewoon breien.

dan elke 4de rij 1 steek aan sweerszijden een opvallende mindering en dit 5 keer in totaal.
daarna aan sweerszijden één keer 2 steken afkanten (dus in het begin van de naald aan de goede kant en in het begin van de naald in de averechte kant. dan direkt terug in het begin van de goede kant 3 steken afkanten en in de volgende naald ook 3 steken in het begin.

en dan zoudt ge op 17 cm moeten zitten.

Als ge weet met hoeveel steken dat ge de mouwkop begint en hoeveel steken ge op het laatste overhoudt dan weet ge hoeveel steken er afgekant moeten worden.
ge zoudt in totaal voor de mouwkop 48 steken moeten afkanten.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns