Amigurumi haken, steken lopen schuin |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Nancy Louise ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2022 Status: Offline Points: 72 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 08 Maart 2025 om 16:36 |
Lieve handwerksters, Ik heb een vraag. Ik ben een groene kikker aan het haken met een gele buik. Des te meer toeren ik haak des te meer het gele vlak/buikje afloopt naar rechts. Ik vind dit geen mooi gezicht. Is er een manier van haken om het zo te krijgen dat het buikje aan beide zijden recht loopt? Ik zal met x-jes aangeven wat ik bedoel. Voorbeeld 1 Voorbeeld 2 xxx xxx xxx xxx xxx xxx Bij het eerste voorbeeld loopt mijn haakwerk zo. Ik zou het graag willen hebben als bij het tweede voorbeeld. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd wat ik bedoel en dat iemand een antwoord voor mij heeft. Alvast heel erg bedankt. Groetjes Nancy
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14102 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Soms staat in een patroon erbij dat je de beginsteek van de toer moet verschuiven. Dat betekent? Ik zal proberen het uit te leggen. Je toer eindigt en je gaat verder met de volgende toer. In dit geval.ga je echter 1 steek verder en begint dan met de volgende toer. Dus de markeerder voor het begin/einde van de toer verschuift 1 steek. Dit hoeft niet iedere toer. Moet je zelf even bekijken in dit geval.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Nancy Louise ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2022 Status: Offline Points: 72 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dank je wel Lidwina voor je reactie. Ik begrijp wat je bedoelt maar staat niets over in het patroon. Ik heb inmiddels ook al iets gevonden over een haaktechniek. Als je de draad van de laatste handeling door moet trekken dan moet je je haaknaald niet naar rechts bewegen maar juist omhoog. Dit zou ook al moeten schelen zodat je mooie vasten onder elkaar krijgt. Ik heb dit nog niet geprobeerd ... ik heb het haakwerk even opzij gelegd en ben gaan breien.
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |