Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

onduidelijk patroon fantasiesteek

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
LForceville View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LForceville Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: onduidelijk patroon fantasiesteek
    Posted: 04 Mei 2026 om 18:17
fantasiesteek
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LForceville Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2026 om 18:28
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LForceville Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2026 om 18:32
Beste,

Ik heb een patroon gekozen uit het Boek Phildar 262 dames

Pullover Odile, trui nr 11. 

De fantasiesteek blz 35 (rug en voorpand) geeft zwarte blokjes aan, die je niet moet breien staat er maar enkel dient om het telpatroon te tekenen.  Kan je dat verduidelijken aub?

De eerste rij brei ik dan 104 steken (de 6 blokjes heb ik overgeslagen)terwijl het 110 steken zijn.  Moet ik die blokjes dan afhalen gewoon.  Op rij 3 wordt er al 1 gebreid.  

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2026 om 10:24
die zwarte blokjes zijn de steken er gewoon niet.

normaal gezien hebt ge een boord gebreid en volgens het patroon van uw maat hebt ge ook het juiste aantal steken. voor dat 'middenstuk' hebt ge zogezegd 8 steken tekort om het helemaal te breien zoals in rij 8.

In die eerste rij moet ge 2 omslagen maken (en die zijn getekend) en de volgende rij moet ge die omslagen breien en hebt ge een steek bijgemaakt.
in de volgende rij staat die omslag weer getekend maar die steek is er nog niet in het echt. pas de volgende toer is die effectief gemaakt.

Ge moet efkes gewoon het 'middenstuk' apart bezien, dan ziet ge dat er omslagen zijn (om tot het volledige aantal steken te komen) en in het volgende stuk na de kruising zijn het minderingen die ge moet maken (om weer tot 10 steken te komen). die blokjes is echt bedoeld om het tot een patroon te kunnen maken dat 'recht' loopt.

dus als ge echt zonder boord werkt moet ge van die 110 steken telpatroon er 102 opzetten, omdat ge in die eerste rij twee omslagen moet maken en daar hebt ge geen steek voor nodig.

Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LForceville Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2026 om 10:09
hartelijk dank Bep. Ik ga het zo proberen en het middenstuk eens apart maken om te proberen.  Duim omhoog

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.188 seconden.
Lang Yarns