Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenBurda juni 2008

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Burda juni 2008
    Posted: 01 Juni 2008 om 15:43
Ik heb de laatste Burda van het mini-abonnement gekregen, heel leuk, maar toch iets te jeugdig voor mij. Jurken, bloesen, broeken, rokken in kleine, grote en extra kleine maten, kinderkleren maat 104-128.

De eerste die reageert mag hem hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2008 om 20:25
Heel erg leuk Magtelt, maar helaas ik naai niet. De naaimachine en ik hebben een soort van eeuwig ruzie. Jammer dat het geen haken en breien is, de maat 104-128 stonden me namelijk erg aan.
Groetjes,
Dorine
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2008 om 20:30
Ik zag laatst in de tijdschriftenwinkel wel weer een leuke Diana ofzo voor kleine meisjes met haak en breispul, maar ik had er geen emplooi voor, dus ik heb 'm laten liggen.

Het kan aan je machine liggen en niet aan jou. Ik had vroeger een Lewenstein portable en daar had ik altijd ruzie mee. Mijn schoonmoeder, de goede geefster, gaf de schuld aan mijn onervarenheid, maar toen we hem inruilden voor een computergestuurde Bernina,bleek er al die tijd een braampje in gezeten te hebben, waar de draad aan bleef haken. "Wilt u de koop ongedaan maken?" vroegen ze. Mooi niet. Nu kan ik knoopsgaten maken, borduren etc. We hebben mijn dochter een simpeler uitvoering gegeven en die was ook tevreden.

wat rozengeur.
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2008 om 20:42

Heb een simpele en die doet het in principe goed. Alleen ik word altijd een beetje chagrijnig als ik achter dat ding zit, dus haal hem zo min mogelijk uit de kast. En vertel dus iedereen van de ruzie maar het is gewoon niet zo mijn ding denk ik.
Maar binnenkort komt hij toch weer uit de kast want manlief heeft 2 poppenbedjes gemaakt voor de BB's van mijn dochtertjes en daar moeten nog lakentjes en een hemeltje voor worden gemaakt. Dus weer alle kans om op rechte lappen te 'oefenen' en dan dus zonder ruzie het geheel klaar te krijgen. Mocht het lukken ga ik me toch maar eens wagen aan de verkleedkistvulling denk ik.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2008 om 20:51
Ik heb met rechte stukken ook vaak nog moeite, maar dat ligt aan mij. Ik heb geen timmermansoog. Mijn rechteroog is bijziend en mijn linker verziend. Voor de computer hab ik een leesbril, maar ik gebruik altijd één oog tegelijk, de ander hangt er voor spek en bonen bij. Het heeft zo zijn voordelen, lezen in bed gaat prima, liggend, en voor de verte zal ik waarschijnlijk nooit een bril nodig hebben. Maar een rechte lijn stikken, dat zie ik dan niet zo goed. En patronen lezen is ook een crime, dat zag ik toen ik een broek wilde maken en ze drie heel verschillende modellen in één overtrekpatroon hadden gedaan, ik snapte er niets van. En nu hij af is is hij te kort. Ik ga er een stuk aanzetten en de naad verstoppen achter sierlint en dat ook op de zakken stikken. Snertbroek.

wat rozengeur.
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2008 om 20:56
Wat de broek betreft is het niet iets om er een 7/8 of 3/4 van te maken. Kan ook leuk zijn in de zomer en hoef je er waarschijnlijk ook geen stuk aan te zetten en de naden te verbergen.
Groetjes,
Dorine
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2008 om 21:02
Ja, dat was het hem. Eén van die modellen was 7/8e. Maar ik ben kort en dik, en dat stond me voor geen meter. Maar dat trucje met lint heb ik vaker gedaan. Toen mijn dochter telkens uit haar broeken groeide. Ik kocht meestal toch stof teveel en dat lag dan te verstoffen. Als het lint ergens anders terugkomt, lijkt het niet alsof je je broek verlengd hebt. Ik heb dat bij een verhuizing ook gedaan met oranje gestreepte gordijnen. Er waren minder nodig, maar wel langer, dus repen geknipt, aangenaaid en oranje lint op de naad gestikt, oranje voering ingezet, dus van de straat af gezien ook fraai. Mijn man riep aldoor dat ik nieuwe gordijnen moest kopen en laten maken, maar die is nu ook tevreden i.v.m. het oranje gevoel.

wat rozengeur.
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2008 om 21:23
Groetjes,
Dorine
Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2008 om 09:32
heb je hem nog magtelt? ik naai tegenwoordig erg veel, omdat ik met mijn schouder niet kan haken en breien dus kruip ik vaak achter de naaimachine om voor mijn kids aan de gang en voormezelf
groetjes tine
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2008 om 20:15
Nou je bent de eerste, dus geef je adres maar in een PMmetje, dan stuur ik hem naar je toe. Ik had twee jaar geleden een miniabonnement van de Knip gekocht bij het Kruidvat en vorig jaar deden ze de Burda. Maar het meeste daaruit is te chic of te jeugdig voor mij. Ik heb me op de Knip getrakteerd vandaag met een klein breiuitgaafje eraan vastgeniet en een Patricia en een Sandra. Dus er blijft genoeg te doen.

wat rozengeur.
Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2008 om 20:31
je hebt een pm
groetjes tine
Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2008 om 08:25

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik zag laatst in de tijdschriftenwinkel wel weer een leuke Diana ofzo voor kleine meisjes met haak en breispul, maar ik had er geen emplooi voor, dus ik heb 'm laten liggen.

Het kan aan je machine liggen en niet aan jou. Ik had vroeger een Lewenstein portable en daar had ik altijd ruzie mee. Mijn schoonmoeder, de goede geefster, gaf de schuld aan mijn onervarenheid, maar toen we hem inruilden voor een computergestuurde Bernina,bleek er al die tijd een braampje in gezeten te hebben, waar de draad aan bleef haken. "Wilt u de koop ongedaan maken?" vroegen ze. Mooi niet. Nu kan ik knoopsgaten maken, borduren etc. We hebben mijn dochter een simpeler uitvoering gegeven en die was ook tevreden.

Ik heb een Bernina, licht industrie machien, met knie hevel, (ik kan dus het voetje met mijn knie omhoog doen).... 35 jaar oud.....en hij doet het nog steeds goed....waarom ook niet ?....ik ben 70 en doe het ook nog steeds goed...... .

Een goed merk !!!!!!!

Antonia
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2008 om 09:32
Die kniehevel heb ik ook nog ergens liggen. Mijn machine is ook al zo'n 20 jaar. Hij gaat wel om de paar jaar voor een APK keuring. En Ton z'n ouders zaten in de naaimachinehandel, dus die weet van schoonmaken. Volgens hem is het het beste merk. Hij was erg verbaasd dat zijn moeder ons bij ons trouwen dat Lewensteintje gaf. Niets mis met dat merk, maar het was blijkbaar zo'n winkeldochter die aldoor terugkwam vanwege dat braampje. Misschien vond schoonmaatje mij een winkeldochter.

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2008 om 17:02
Tine, hij is onderweg. Ik dacht gelijk de nieuwe Boodschappen mee naar huis te kunnen nemen, mar nee hoor, terwijl het toch al 3 juni is. Ze schermen altijd met advertenties van één maand voordeel, maar daar gaan dan zo al wat dagen af.

wat rozengeur.
Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2008 om 18:20
dank je wel magtelt,ga morgen voor de deur liggen
groetjes tine
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2008 om 22:37
Heb je ooit die reclame van Wehkamp gezien met dat hondje? Niet dat hij zo zwaar is, maar ik zou toch maar uitkijken.

wat rozengeur.
Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2008 om 08:49
ach ja dat arme hondje maar ik ga hem vangen,want anders vangt ons hondje hem ben ik bang en dan is ie nog niet jarig 
groetjes tine
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2008 om 16:33
Mijn katten liggen ook altijd op de mat, door het kattenluikje naar buiten te gluren. Komt de kat van de buren met één nageltje over de tuingrens, hoor je het luik klepperen en even later geschreeuw van twee boze poezen. Maar als er een postbode of krantenjongen nadert, racen ze de trap op.

wat rozengeur.
Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2008 om 18:45
ik heb hem veilig binnen gekregen magtelt echt onwijs bedankt ben er erg blij mee.
groetjes tine
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 2.938 seconden.
Lang Yarns