rondbreinaald |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | ||
Eugenie
Hobbyguru Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
Onderwerp: rondbreinaald Posted: 28 Februari 2007 om 08:40 |
|
ik vond nog ergens bij mijn moeder een rondbreinaald maar wat kan je daar eigenlijk he ? en hoe doe je dat?
|
||
~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
||
Ratlover
Hobbywonder Lid sinds: 27 Juni 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 805 |
Posted: 28 Februari 2007 om 10:54 | |
met een rondbreinaald kun je (eigenlijk heel logisch) rondbreien. Zet
de steken op en in plaats van dat je zoals bij recht breien terug gaat,
ga je verder bij de eerste steek die je opgezet hebt. dan gewoon
doorbreien. Je kunt er ook recht mee breien, dan gebruik je de
rondbreinaald gewoon als rechte naalden, dus je gaat gewoon terug en
begint bij de laatste steek die je opgezet hebt.
Je kunt er ook mee magic loopen, maar dit kan ik je niet goed uitleggen omdat ik dat zelf nog nooit gedaan heb. kijk hier eens, hier staan een aantal filmpjes over het gebruik van de rondbreinaald. het bovenste filmpje is het normale gebruik van de rondbreinaald het 4e filmpje gaat over magic loopen. |
||
catharina
Hobbyguru Lid sinds: 20 December 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4453 |
Posted: 28 Februari 2007 om 11:52 | |
Het is ideaal breien Eugenie,als je het eenmaal onder de knie hebt.Ik brei er alles mee.Geen naalden meer die je in 1 houding laten zitten.Kan zelfs als het zou moeten liggend breien.
|
||
Groetjes Catharina
|
||
tdv
Hobbyguru Lid sinds: 10 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2171 |
Posted: 28 Februari 2007 om 12:55 | |
ik moet toch maar een sop een rondbreinaald uit,want me schouder gaat me weer ontzettend plagen als ik aan het breien ben
|
||
groetjes tine
|
||
Eugenie
Hobbyguru Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
Posted: 28 Februari 2007 om 14:42 | |
wat kun je er mee breien? eigenlijk dacht ik dat je alleen en das of een muts ervan kunt breien. wat kun je er meer mee dan |
||
~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
||
Ratlover
Hobbywonder Lid sinds: 27 Juni 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 805 |
Posted: 28 Februari 2007 om 15:11 | |
afhankelijk van de lengte, een kraag op een trui, een hele trui en
alles wat je normaal op rechte naalden breit, want je kunt er dus ook
gewoon plat mee breien.
verder met magic loopen nog sokken, handschoenen, mutsen etc. eigenlijk alles dus |
||
catharina
Hobbyguru Lid sinds: 20 December 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4453 |
Posted: 28 Februari 2007 om 16:04 | |
Ik brei nu een jasje in de lengte op een rondbreinaald.Gewoon heen en terug breien.Omdat je zoveel steken hebt is dit ideaal.
|
||
Groetjes Catharina
|
||
Pallas
Duizendpoot Lid sinds: 12 Januari 2007 Status: Offline Points: 302 |
Posted: 28 Februari 2007 om 16:17 | |
misschien een tip voor je, bij de Plus zijn er rondbreinaalden in de aanbieding (in elk geval in het filiaal in Huizen dan) --> 1 euro per naald (verschillende diktes en lengtes). Enneh, die filmpjes zijn echt handig, bedankt!
Groetjes, Marij |
||
corine
Hobbyguru Lid sinds: 12 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3518 |
Posted: 28 Februari 2007 om 20:08 | |
recht breien met een rondbrei naalddaar heb ik nog nooit van gehoord dan moet ik dat ook maar eens leren
|
||
|
||
Meia
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4244 |
Posted: 28 Februari 2007 om 20:35 | |
Ik zit op het ogenblik barbiekleertjes te breien op een korte rondbreinaald. Je kunt er heel gemakkelijk Duits mee breien. Gaat lekker snel en veel minder vervelend voor mijn handen en ellebogen en schouders
|
||
All you need is love.
|
||
tdv
Hobbyguru Lid sinds: 10 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2171 |
Posted: 28 Februari 2007 om 20:36 | |
zo dat is goedkoop zeg alleen dan moet ik naar en ander dorp en heb geen auto om handen |
||
groetjes tine
|
||
Meia
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4244 |
Posted: 28 Februari 2007 om 21:03 | |
Ik heb de filmpjes even bekeken, super handig want ik moet nog een lange broek voor barbie maken, kan ik wel eens proberen op die manier het eerste filmpje de kleine hiel van het sokje breideze precoes zo als ik het ook van mijn moeder heb geleerd. Dat wordt nog wel eens verschillend gemaakt. Ondanks dat het al een poos geleden is dat ik sokken breide wist ik het nog wel |
||
All you need is love.
|
||
Pallas
Duizendpoot Lid sinds: 12 Januari 2007 Status: Offline Points: 302 |
Posted: 28 Februari 2007 om 21:20 | |
ik kan wel wat voor je meenemen en opsturen als je dat wilt? |
||
Corrie
Hobbyguru Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
Posted: 28 Februari 2007 om 21:39 | |
Ik kan heel goed breien maar niet met een rondbreinaald ik moet echt de naalden voelen. Ik ben nu weer sokken aan het breien en die naalden zijn vrij kort, echt waardeloos. |
||
Hou de eer aan jezelf
|
||
huppel
Duizendpoot Lid sinds: 11 Oktober 2006 Locatie: Germany Status: Offline Points: 350 |
Posted: 28 Februari 2007 om 22:54 | |
http://www.sockentraum.tatting.de/Wunderschlinge.html Zelfs sokken kun je met een rondbreinaald breien. |
||
catharina
Posted: 28 Februari 2007 om 23:25 | |
Wat mooi die videofilmpjes Lieke.Als ik weer thuis ben wil ik het op die manier ook eens proberen.Brei wel op rondbreinaalden maar nog nooit die techniek. En Corrie,ik brei mijn sokken allemaal op korte naalden.Gekocht uit nood in Noorwegen omdat ik een lange naald was kwijtgeraakt maar wil nu echt niet meer anders.Het is even wennen Duits breien maar uiteindelijk vind ik het veel prettiger. Ineke jij ook bedankt voor je link,ga het zeker eens op die manier proberen.Vind het een uitdaging en dan kan ik het niet laten,om uit te proberen. |
||
Groetjes Catharina
|
||
Ratlover
Posted: 01 Maart 2007 om 08:27 | |
dat gaat gewoon hetzelfde als met rechte naalden hoor. niets moeilijks aan. ik vind het persoonlijk niet fijn werken, maar er zijn genoeg mensen die niets anders willen. sokken brei ik ook op korte naaldjes en daarbij wil ik niets anders meer. met die lange had ik altijd het gevoel dat ik op het punt stond een oog uit te prikken, zelfs bij mijn tweede paar toen ik dus al iets meer ervaring had met het vasthouden. met die korte heb ik daar geen last van. bovendien kreeg ik om de een of andere reden last van het gewrichtin mijn linker ringvinger met die lange naalden. met korte heb ik daar geen last van, omdat ik ze kennelijk anders vasthou. |
||
tdv
Posted: 01 Maart 2007 om 11:02 | |
je heb een pm |
||
groetjes tine
|
||
catharina
Posted: 01 Maart 2007 om 11:45 | |
Of de naalden blijven in je kleding hangen Lieke.Dat spaart wel een oog uit maar ook super vervelend,
|
||
Groetjes Catharina
|
||
Breimuis
Hobbyguru Lid sinds: 18 Januari 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2277 |
Posted: 01 Maart 2007 om 12:56 | |
Wat een leuke site en ook leuke filmpjes; Ik heb ook een paar rondbreinaalden liggen maar gebruikte ze alleen maar om kragen mee aan te breien. En eenmaal in een trui waar de steken van de voorkant naar de achterkant liepen. Waren ontzettend veel steken maar gaf wel een appart resultaat. Ik ga dat duits breien zeker een uitproberen. Tot nog toe nog nooit gedaan. Ik ben benieuwd. Ik wil me die slofjes maken. Ben benieuwd hoe het experiment gaat aflopen. line |
||
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG |
||
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |