sokken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
dradra ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 17 Maart 2011 Locatie: France Status: Offline Points: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 17 Maart 2011 om 10:38 |
hoeveel bollen wol heb ik nodig voor kniekousen maat 43????? dradra |
|
dradra
|
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1 grote of twee kleintjes.
Een bol sokkenwol zoals van Regia is altijd genoeg voor twee flinke kniekousen (kleine bolletjes voor 1 kous). Maat 43 voor een vrouw is goed te doen, en gaat ook wel gewoon uit 1 bol. Maar : let op, als je voor brede voeten en dikke of hele lange benen moet breien, zou ik er voor de zekerheid een klein bolletje bij nemen. De voetlengte tussen pakweg 39 en 43 verschilt niet zo veel, een paar toeren maar, maar een brede voet of ene dikke kuit, die vreten wol ! |
|
![]() |
|
inge.v ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2268 |
Ik koop 5 bolletjes van 50gr en dan kan ik juist 2 paar kniekousen breien maat 44 met een opzet van 72 steken.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
Ik denk dat je aan een bol van 100 gram,dun sokkengaren ,niet genoeg hebt,voor een paar kniekousen,damesmaat. Ik zou iets meer kopen.Voor een paar sokken,maat 38 heb je ong.80 gram nodig,maar dat is ook afhankelijk van het patroon.Gewoon tricot,kom je misschien wel mee uit. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |