hebben jullie dat nu ook |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 15 Juli 2011 om 23:13 |
heb bij Matawi de grote uil gekocht (haak hem nu met Saskia en dan wordt het inderdaad een grote) en maak hem nu in de kleuren die zij aangaf, vind ik eigenlijk het leukste, ik heb juist moeite er een eigen draai (kleur) aan te geven, vindt vaak een patroon in de originele kleuren het leukst, ben niet zo'n held in zelf kleuren samenstellen. het zelfde geldt voor gebreide truien, die probeer ik ook in de aangegeven kleuren te maken
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
mafke ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 03 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 694 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ik volg ook meestal de kleuren van het patroon, heb er ook moeite mee om
er zelf een leuke (passende) draai aan te geven, ach wie weet komt dat nog! ![]() |
|
![]() |
|
elizabethh ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 03 Januari 2011 Status: Offline Points: 588 |
Ja, ik herken dat wel. Maar meestal is er heel goed over na gedacht bij een patroon in de uitvoering, dus is de combinatie materiaal-model- kleur echt goed. Je wordt ook heel sterk beïnvloed hierdoor. Alhoewel ik wel met heel oude patronen/voorbeelden denk; oh nee, dat gaan we anders doen, ik kies ander materiaal of een andere kleur. Zelf had ik het ook bij de uiltjes, je wilt gewoon even wat variëren, maar de kleurencombinaties van Matawi zijn echt heel sterk! |
|
![]() |
|
mineke.j ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
heel herkenbaar!!! Je wordt toch beinvloed door het plaatje, dat sprak je aan ..... Ik kies daarom ook vaak dezelfde kleur!
|
|
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14127 |
Inderdaad , je wordt beïnvloedt door het plaatje. Ik wil niet altijd naar de winkel rennen en gebruik dan garen dat ik al heb, dus daardoor vaker andere diktes of kleuren en dat geeft een leuk ander resultaat. Ik moet echter toegeven dat ik zelden expres andere kleuren bedenk. Bij kledingstukken heb ik geen probleem, die maak ik zelden in de aangegeven kleur(en)
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23718 |
Ik houd me juist nooit aan de opgegeven kleuren en ook niet helemaal aan het patroon. Als ik een leuk breisel of haaksel zie, zie ik meteen ook in welke kleur ik het wil maken.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
*Grietje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 20 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 717 |
Ik heb juist het tegenovergestelde... Als ik zo'n plaatje zie moet ik het juist anders maken. Andere kleuren en liefst met aanpassingen in het patroon ('t is toch wat
![]() |
|
Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet er van te genieten.
|
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Voor wat de kleuren betreft pak ik wel vaak de voorgeschreven kleuren, maar als ik die niet in huis heb (hoe bedoel je: met 2 volle dozen wol op zolder) pak ik kleuren die ik zelf leuk vindt. Alleen bij figuren als die van Winnie de Pooh en disney pak ik de kleuren die het patroon aangeeft. Anders denk ik altijd dat ze niet herkenbaar meer zijn. Kledingstukken maak ik altijd in de kleuren die ik zelf mooi vind en niet die het patroon voorschrijft. Wel pak ik de juiste garendikte, anders moet ik het hele patroon omrekenen en daar ben ik absoluut geen held in
![]() |
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
Brei-meisje ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 20 Oktober 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 388 |
ik bedenk meestal voor wie ik het maak en dan ga ik kijken in welke kleuren ik het maak! want als in het patroon groen staat en die gene heeft een hekel aan groen... of zoals bij mij dat er geen groen in mijn interieur zit dan maak ik het in een andere kleur!
|
|
![]() |
|
breinaald ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 22 Augustus 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2880 |
probeer wel eens andere kleuren omdat dat me veel mooier
lijkt,maar het valt dan altijd tegen als het af is. iets namaken lukt me wel maar zelf iets verzinnen gaat me niet zo goed af |
|
![]() |
|
Corneliaz ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1379 |
Mijn kleurencombinatie's vallen ook altijd tegen
![]() |
|
Groetjes Corneliaz
Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug. |
|
![]() |
|
Corrie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
Ik heb er nooit moeite mee doe waar ik zin in heb en komt eigenlijk altijd goed maar ja wie ben ik whahahha
|
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
*Mas* ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 30 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 334 |
Ik herken het een beetje. Maar meestal wil ik toch niet helemaal dezelfde kleuren gebruiken en kies dan net een ander tintje van de aangegeven kleuren. Dus geel ipv oranje of een donkerder rood dan op het voorbeeld. Dan volg ik toch een veilige weg en geef ik tegelijkertijd een beetje mijn eigen draai eraan :D
|
|
Groetjes,
Marcha |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23718 |
Recepten neem ik ook niet letterlijk. Dan staat er salie en vind ik rozemarijn lekkerder.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14127 |
Knap vind ik de mensen die zomaar iets kunnen veranderen en dan ook nog een goed resultaat hebben, zelf ben ik altijd onzeker.
|
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Ik hou me veilligheidshalve ook aan de opgegeven kleuren-combinaties. Soms een bijna-dezelfde kleur, als ik die wel in huis heb, maar grote afwijkingen durf ik niet zo goed. En toch zie ik hier heel mooie dingen in een andere combinatie als het originele patroon.
Pas nog een enige teckel voorbij zien komen. |
|
![]() |
|
Bittersweet ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1219 |
Hou me de eerste keer dat ik iets maak ook meestal aan de kleuren die zijn aangegeven, maar dat uiltje (ik heb de kleine) maak ik nu in alle kleurencombinaties, maar altijd weer wel met wit erin haha. |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
als ik een patroon voor het eerst maak gebruik ik vaak ook (bijna) dezelfde kleuren als ik dat in huis heb. maar als ik hem dan nog eens maak dan wil ik wel eens wat proberen omdat ik dan een idee heb hoe hij er in het echt uit komt te zien. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Zo doe ik het ook Esther, als het klaar is zie ik beter wat ik eventueel anders wil. Ik vind het daarom zo gek dat ik dat met kleding helemaal niet heb. Ik heb nu net het serveisje van Christel Krukkert gehaakt, dus in rood met geel. En nu vraag ik mij af waarom ik dat gedaan heb. Maar ja, nu is het zo goed als af.
|
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Hangt er vanaf... bij amigurimi vaak wel in dezelfde soort kleuren. Dus roze blijft roze, maar kan wel een paar tinten verschillen qua kleur.
Bij granny's kies ik eigenlijk altijd voor mijn eigen kleuren. Roze-rood-wit... dan is alles in mijn kamer hetzelfde ;) |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |