Waar laat je het allemaal? |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
Spookysil ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 08 Oktober 2012 Locatie: Zwolle Status: Offline Points: 248 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 11 Oktober 2012 om 20:20 |
Hallo allemaal,
Wie kent het niet? (onder de hakers dan) "Ik ga haken" schiet er door je hoofd, en je loopt enhousiast naar je haakspullen. Dan kijk je een beetje moeilijk, want hoekrijg je het allemaal mee?
Nu heb ik mijn spullen in een wasmand, maar die ontgroei ik langzamer hand met garen, naalden, werkjes die nog niet helemaal af zijn enz.
Nu ben ik nieuwsgierig hoe andere hakers dit probleem oplossen, dus mijn vraag is: Waarin bewaren jullie je haakspullen?
Groetjes, Silvia
|
|
All you need is love (and a cat!)
|
|
![]() |
|
ElleBelle ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 30 Maart 2012 Locatie: Antwerpen Status: Offline Points: 1475 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ik heb een billy kast van ikea met onderaan 2 deurtjes waar ik de wol bewaar. Op de schabben bewaar ik de boekjes en kaften met patroontjes. Ook de afgewerkte dingen krijgen daar soms een plaatsje.
Maar ondertussen staan er al 3 dozen met wolletjes op de kast ook . ![]() en ik ben begonnen met 1 doosje met wolletjes
|
|
![]() http://pinterest.com/ellejientje/ |
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
hoi,
had maar 1 doos met resten, nu weer helemaal aan de haak en brei, begonnen met klein mandje is nu al een grote mand in de kamer en in de gang staat de zak met restjes, om kerstballen te haken. in diverse kasten ligt voorraad wol. help waar laat ik t allemaal |
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Op zolder in een paar verhuisdozen
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
Mayabees ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
De bollen wol liggen in een oude theeton (mijn opa heeft vroeger bij DE gewerkt!) en de haaknaalden en freubel dingetjes in een naaibox.
Als ik met iets aan het haken ben dan heb ik het in een plastic bak met een deksel. Heb deze laatst bij Zeeman gekocht, is een langwerpige bak met een ronde hoge deksel, die er aan vast zit. (Mijn schoonzus zei dat dit voor onbijtkoek etc was) Erg handig.
|
|
![]() http://pinterest.com/creabeezzz/ |
|
![]() |
|
macheri ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Ik heb een paar grote boodschappen tassen waar ik mijn wol in bewaar. In een tas heb ik allemaal verschillende kleuren zitten en een tas met andere benodigheden en als ik aan de haak ga dan pak ik die 2 tassen en als er een kleur op is dan vul ik die weer bij in de meeneem tas. zo heb ik altijd maar 2 tassen en die zijn zo gepakt en opgeruimt onder mijn bed.
|
|
![]() |
|
Krissis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 April 2012 Locatie: Almere Status: Offline Points: 1473 |
ik heb bij de xenos 4 kartonnen dozen gehaald, daar zit alles in. 1 met katoen, 1 met pimpspullen, 1 met WIP/UFO en 1 met rommeltjes.
Als ik ergens heen ga heb ik een tas waar ik katoen en een haaknaald indoe.
|
|
![]() |
|
Catherine13 ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 29 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 113 |
Garens op zolder,
Mappen met haak-, brei- en borduurpatronen en borduurboeken op de hobbykamer, Brei- en haakboeken beneden in de boekenkast. Een mand naast de bank met de plaid die ik aan het haken ben + de wol daarvoor er in, Een mandje naast mijn plek aan de eettafel met een breiwerkje (kleine breirol). Een klein mandje met haaknaalden, schaartje, centimeter en borduur-en stopnaalden in de boekenkast naast de haakboeken. Een grote tas met haakwerk (een vest voor mezelf) die ik meeneem naar de handwerkclub en het breicafë. De tas staat ook op de hobbykamer. Groetjes, Catherine. |
|
![]() |
|
Wilma1979 ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 11 Februari 2012 Status: Offline Points: 222 |
Bolletjes wol in een krat boven in logeerkamer.
Boeken/spelden en oogjes in een la in de salontafel. Vulling op de grond achter de bank. Project waar ik mee bezig ben in een klein mandje waar ook mn haaknaalden, veiligheidsspelden, schaartje en de wol voor het desbetreffend project in zitten. |
|
![]() |
|
Esther12 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 14 September 2012 Locatie: Voorne-Putten Status: Offline Points: 337 |
Gewoon verhuizen en dan alle wol weggooien. Om een paar jaar later vrolijk opnieuw te beginnen, hahaha. Momenteel heb ik overal wel iets slingeren, het wordt zo langzamerhand tijd om weer wat orde in de chaos te brengen.
|
|
![]() |
|
simonevv ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
Mijn wol zit in transparante 50liter boxen per kleur, katoen zit in een kleineren box. Boekjes in de houten tijdschriften dozen van de Ikea ende kopieën in showmappen in een ordner. Op onderwerp. Pas allemaal gedaan, wel een beetje trots op mezelf
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Esther1963 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Augustus 2012 Locatie: Drenthe Status: Offline Points: 1121 |
Ik heb het ook in van die doorzichtige afsluitbare plastic boxen zitten, maar ja die staan nu wel op de grote bench van mijn hond
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23718 |
Ik heb 4 grote en 6 kleinere rollende boxen, 1 met kralen, 1 met knopendozen en ritsen en andere fournituren, 8 met wol, gesorteerd op Wibra, Zeeman, dik, dun, middeldik, krinkel- en bolletjeswol en dan nog een een platte rolbox met katoenen bolletjes, Een aantal boxen zijn op zolder zodanig gestapeld dat de katten er een hoge zitplaats op hebben. De breinaalden en tunische haaknaalden staan in emmertjes, de gewone haaknaalden, kabelnaalden en breigerie zitten in koektrommels. De werkjes waar ik aan bezig ben zitten ook in een emmertje.
Ik heb bijna twee boekenkasten vol met haak- brei- en andere handwerkboeken en -bladen. Toen mijn dochter uit huis ging liet ze een wandmeubel en een boekenkast achter in het kamertje dat nu mijn hobbykamertje is, het wandmeubel is één en al handwerk, in de andere boekenkast staan nog wat romans, maar die verdwijnen toch steeds meer om ruimte te maken. Achter de schotten op zolder staan een aantal tassen vol poppen en daar staat ook een baal vulling. Natuurlijk heeft het wel jaren geduurd voor ik dat alles verzameld had en ik heb ook heel veel geërfd. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Vifke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Oktober 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1594 |
Ik gebruik : zo'n lades op wieltjes ongeveer zoals hier afgebeeld staat. De mijne heeft 4 grote lades, en daarop staat er een kleiner met drie kleine lades.
In bovenste lades zit materiaal, parels, haaknaalden, scharen, kopspelden .... enz In onderste lades zit katoen en project waar ik mee bezig ben. Reserve wol/katoen, vulling zit in een kast in een logeerkamer. Als ik begin te handwerken rol ik die lades tot bij mij aan de sofa, heb ik gedaan met handwerken rol ik die lades terug tot in 't hoekje waar ze uit de weg staan, handig (je hebt altijd meeste materiaal bij je) en snel opgeruimd (gewoon effen in 't hoekje rollen). |
|
http://pinterest.com/vifke/
http://amigurumibug.blogspot.be/ |
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Naast de bank in een grote dekenkist (1m breed, 70 diep) In de slaapkamer een doorzichtige bak (katoen) en de rest in de schuur, 5 PTT kratten en nog wat andere al dan niet doorzichtige plastic kratten :)
|
|
![]() |
|
Fynn ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 25 September 2012 Status: Offline Points: 88 |
Ik heb bij blokker een grote plastic bak op wieletjes en met deksel gekocht daar zitten de bolletjes in.
Boekjes op de hobbykamer Werkje waar ik mee bezig ben ligt in de woonkamer in de la van een kastje.....
|
|
Groetjes,
Anita Gif a little bit of love and you get it back |
|
![]() |
|
denise ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 07 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 185 |
Overal ligt wel wat maar inheb nooit alles
![]() |
|
![]() |
|
zazia ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 03 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1418 |
De meest gebruikte bollen liggen in een tas langs de bank, daar zitten ook haaknaalden en schaartje in. Boekjes in de kast, overige wol in 2 shoppers in de kast, in een wasmand onder de trap en nog een grote tas onder de trap. Komt ineens een realisatie waarom mijn vriend zegt dat ik te veel wolletjes heb
![]() Owja, het kleurtje wol dat ik op een bepaald moment nodig heb, dat zit dan net niet bij de voorraad
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Polar ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 24 September 2010 Locatie: Noordoostpolder Status: Offline Points: 69 |
Voor boven op mijn hobbyhok heb ik doorzichtige plastic boxen en voor beneden de WIP's in mijn Bromma poef van de IKEA staat leuk zit lekker en met (bijna) genoeg ruimte ikke is blij
|
|
![]() |
|
Jips ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Ik heb op zolder een eigen handwerk-kamertje
![]() Onder mijn bureau staan 2 grote 50liter boxen met deksel vol, 1 met effen bollen, 1 met gemelleerde bollen wol. Mijn boeken zijn gesorteerd op breien en haken en liggen in kunststof A4 ladekastjes op de planken boven mijn bureau. Mijn haak- en breinaalden liggen gesorteerd in kunststof bakjes evenals allerlei dingetjes voor het haken en breien. Op mijn bureau en op de vloer staan poppenbedjes en mozesmandjes die ik bij de kringloop scoor en zelf bekleed met gebreid en/of gehaakte kussentjes/dekentjes, enz. En natuurlijk zitten mijn babyborns er ook ![]() Ik handwerk altijd beneden in de huiskamer en daar heb ik onder de salontafel een gestoffeerd mandje staan waar mijn huidige werk in zit. Op dit moment is dit een regenboog ripple dekentje voor een babypop voor de november verkoop van Het Rode Kruis en mijn sneeuwvlok-hexagons voor de deken van de CAL.
|
|
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |