Gewoon effe hartje luchten |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Juf Nyny ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 31 Juli 2012 Locatie: België Status: Offline Points: 211 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 22 Oktober 2012 om 19:51 |
Ik sta al 11 jaar in het onderwijs, helaas de ene interim na de andere, nooit vast werk... Soms heb ik geluk en dan werk ik 1 of meerdere jaren in dezelfde school (wel altijd een andere klas of functie), soms heb ik minder geluk en dan moet ik na 2 weken of maanden alweer op zoek naar nieuw werk... Op elke school werken ze anders en eisen ze andere dingen van je. Ook krijg je vaak het gevoel dat je "gebruikt" word...
Vanaf september tot eind december sta ik nu ook ergens in een kleuterklas, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de energie niet meer heb om opnieuw te gaan zoeken achter nieuw werk, begin een beetje het plezier in het onderwijs kwijt te raken... Zou een andere job willen, maar wat? Mijn man zegt dat ik iets met mijn hobby moet doen, maar wat en hoe begin je daaraan? PFFFFF erg als je moet zeggen dat je je droomjob niet meer graag doet, gewoon omdat je nergens een kans krijgt...(en dan te horen dat sommige pas afgestudeerden hun eigen klas hebben en dus ook voor mij vast benoemd raken....)
|
|
![]() |
|
Gerbera ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 Maart 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1194 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dat advies van je man is zo gek nog niet,als je hiermee doorgaat wordt ja alleen maar ongelukkig.
Maar wat je moet doen,dat weet ik ook niet. En als je ergens partime gaat werken en de rest van de tijd iets met je hobby gaat opzetten? Internet shop misschien? |
|
Groetjes jenny
|
|
![]() |
|
Juf Nyny ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 31 Juli 2012 Locatie: België Status: Offline Points: 211 |
Gerbera, ongelukkig word ik er inderdaad wel van...maar ben ook wel bang om mij in iets nieuws te storten....ik moet natuurlijk ook aan mijn gezin denken en de financiële kant....ben nu gewoon heel hard aan het nadenken over welke opties ik heb....
|
|
![]() |
|
macheri ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Ik zat niet in het het onderwijs. maar door ziekte heb ik ook mijn droom baan vaarwel moeten zeggen. Ik was aktiviteiten begeleidster.
Wat jij wel zou kunnen doen met jou ervaring is een soort handwerk of hobby les te gaan geven tegenwoordig noemen ze het workshop. Of wat ze mij ook aanraden is om verjaardagsfeestjes te doen. Ik kan het niet in mijn eentje helaas maar door verschillende oorzaken ontstaan door medicijnen enzo. Want dergelijke feestjes zijn heel erg in momenteel. Daarnaast heb jij de achterban van de scholen waar je evt. klanten vandaan kan halen. De juf helpt bij feestjes of zoiets. Ik ken hier iemand die dat doet voor zowel kinderen en volwassenen met sieraden maken. Denk bij volwassenen aan vrijgezellen parties enzo. Ik noem maar even een zijweg. Maar ja het is maar een idee want of je daar nou een zeker inkomen mee hebt aan de andere kant heb je dat nu ook niet.
|
|
![]() |
|
Macheri, dat ik daar ni aan gedacht heb:verjaardagsfeestjes in elkaar steken voor kids, die workshops daar had ik ook al aan gedacht, haakworkshops en juweeltjes maken...misschien moet ik die ideetjes maar eerst eens op papier uitwerken, kijken of er interesse is en dan misschien voorlopig in bijberoep ofzo.....
Ik zit al heel de avond te piekeren erover, ben blij met jullie goede raad en steun! |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
wat vervelend zeg.
Maar net zoals hierboven al beschreve staat. Mischien zou je workshops kunnen geven. Als je het leuk vind zou je ook een webwinkeltje kunnen beginnen met eigengemaakte spullen. veel succes met het zoeken naar dat gene wat jij kunt en wilt doen. en laat ons weten wat je plannen gaan worden. Ik ben zeer benieuwd. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Cozz ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 24 Augustus 2012 Status: Offline Points: 2937 |
Dat is een heel goed idee ja workshops geven. Ik ken een andere belgische dame die ook in sieraden maken workshops geeft. Ook doet ze dingen maken en organiseert dan thuis avondje om ze te bekijken en verkopen natuurlijk alles. Loopt als een trein bij haar. En waar je ook goed mee scoort materialen verkopen via webwinkeltje. Zeker van jullie kant af hoor je vaak dat dingen niet of moeilijk te krijgen zijn.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |