Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gewoon effe hartje luchten

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Juf Nyny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juf Nyny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gewoon effe hartje luchten
    Posted: 22 Oktober 2012 om 19:51
Ik sta al 11 jaar in het onderwijs, helaas de ene interim na de andere, nooit vast werk... Soms heb ik geluk en dan werk ik 1 of meerdere jaren in dezelfde school (wel altijd een andere klas of functie), soms heb ik minder geluk en dan moet ik na 2 weken of maanden alweer op zoek naar nieuw werk... Op elke school werken ze anders en eisen ze andere dingen van je. Ook krijg je vaak het gevoel dat je "gebruikt" word...
Vanaf september tot eind december sta ik nu ook ergens in een kleuterklas, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de energie niet meer heb om opnieuw te gaan zoeken achter nieuw werk, begin een beetje het plezier in het onderwijs kwijt te raken... Zou een andere job willen, maar wat?
Mijn man zegt dat ik iets met mijn hobby moet doen, maar wat en hoe begin je daaraan?

PFFFFF erg als je moet zeggen dat je je droomjob niet meer graag doet, gewoon omdat je nergens een kans krijgt...(en dan te horen dat sommige pas afgestudeerden hun eigen klas hebben en dus ook voor mij vast benoemd raken....)
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 21:20
Dat advies van je man is zo gek nog niet,als je hiermee doorgaat wordt ja alleen maar ongelukkig.
Maar wat je moet doen,dat weet ik ook niet.
En als je ergens partime gaat werken en de rest van de tijd iets met je hobby gaat opzetten?
Internet shop misschien?

Groetjes jenny
Back to Top
Juf Nyny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juf Nyny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 21:27
Gerbera, ongelukkig word ik er inderdaad wel van...maar ben ook wel bang om mij in iets nieuws te storten....ik moet natuurlijk ook aan mijn gezin denken en de financiële kant....ben nu gewoon heel hard aan het nadenken over welke opties ik heb....
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 21:30
Ik  zat niet in het het onderwijs. maar door ziekte  heb ik ook mijn droom baan vaarwel moeten zeggen. Ik  was aktiviteiten begeleidster. 

Wat jij wel zou kunnen doen met  jou ervaring is een soort handwerk of  hobby les te gaan geven tegenwoordig noemen ze het workshop. Of wat ze mij ook aanraden is  om verjaardagsfeestjes te doen. Ik kan het niet  in mijn eentje helaas maar door  verschillende oorzaken  ontstaan door medicijnen enzo. Want dergelijke feestjes zijn heel erg in momenteel. Daarnaast heb jij de achterban van de scholen waar  je evt. klanten vandaan kan halen. De juf  helpt bij feestjes of zoiets. Ik ken hier iemand die dat doet  voor zowel kinderen en volwassenen met  sieraden maken. Denk bij volwassenen  aan vrijgezellen parties enzo. Ik noem maar even een zijweg.

Maar ja het  is maar een idee want  of je daar  nou een zeker inkomen mee hebt  aan de andere kant  heb je dat nu ook niet.

Back to Top
Juf Nyny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juf Nyny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 21:40
Macheri, dat ik daar ni aan gedacht heb:verjaardagsfeestjes in elkaar steken voor kids, die workshops daar had ik ook al aan gedacht, haakworkshops en juweeltjes maken...misschien moet ik die ideetjes maar eerst eens op papier uitwerken, kijken of er interesse is en dan misschien voorlopig in bijberoep ofzo.....
Ik zit al heel de avond te piekeren erover, ben blij met jullie goede raad en steun!
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 21:59
wat vervelend zeg.
Maar net zoals hierboven al beschreve staat.
Mischien zou je workshops kunnen geven.
Als je het leuk vind zou je ook een webwinkeltje kunnen beginnen met eigengemaakte spullen.
veel succes met het zoeken naar dat gene wat jij kunt en wilt doen.
en laat ons weten wat je plannen gaan worden.
Ik ben zeer benieuwd.

Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2012 om 22:56

Dat is een heel goed idee ja workshops geven. Ik ken een andere belgische dame die ook in sieraden maken workshops geeft. Ook doet ze dingen maken en organiseert dan thuis avondje om ze te bekijken en verkopen natuurlijk alles. Loopt als een trein bij haar.

En waar je ook goed mee scoort materialen verkopen via webwinkeltje. Zeker van jullie kant af hoor je vaak dat dingen niet of moeilijk te krijgen zijn.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns