Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

knopen

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: knopen
    Posted: 01 Februari 2014 om 11:01
Ik ben even nieuwsgierig.

Wie is er gek op knopen?

Waar bewaar je ze in?

En wat doe je er mee?

Ik heb een nieuw blik gekocht bij de Action, en daar bewaar ik de knopen in. Het blik is al weer bijna vol. Helaas doe ik er niet veel mee. Maar ik vind ze zo leuk, geen idee waarom. Mijn moeder had ook altijd een knopenblik en daar speelde ik vaak mee.

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2014 om 11:14
ik heb geen blik en ook geen knopen :-) waar haal je zoveel knopen? gekocht of van kledij geknipt?
Mijn grootmoeder had ook zo'n blik en als kleine meid vond ik het fantastisch er mee te knutselen en te spelen...
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2014 om 12:17
Ik heb ook veel knoopjes. Gebruik ze voornamelijk bij het scrapbooken maar ook bij brei- of haakprojecten komen ze regelmatig goed van pas.
Ik heb een opberggeval bij de Xenos gekocht:
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2014 om 12:34
zo das een handig opberggeval!
de mijne is een poffertpan, grijs emaile uit de kringloop (soort pannetje met klemdeksel, waar ze in groningen poffert, soort cake/brood erg zwaar op de maag mee maken)
de knopen zijn van mn moeder, schoonmoeder en mezelf!
toen ik nog vaak achter de naaimachine zat was t een geliefd item van de kinderen om mee te spelen
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2014 om 12:38
Vind eigenlijk ook dat knopen in zoiets als een oud blik horen. De poffertpan klinkt helemaal leuk. Maar in dit geval ben ik voor praktisch gegaan omdat ik er vaak in moet zoeken en nu gelijk naar de goede kleur kan.
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2014 om 14:07
Ik heb jaren geleden 4 plastic dozen met Madeleine cakejes gekocht en in die dozen bewaar ik mijn knopen. De dozen zijn rood, blauw, en 2 x geel. Dus rode, roze, oranje knopen gaan in de rode doos, blauwe, paarse, groene in de blauwe en in de gele dozen zitten of de witte en aanverwante knopen of de bruine, zwarte en houtjetouwtje knopen. Ik bundel ze aan een draadje garen, zodat ik met één oogopslag kan zien of ik er genoeg heb voor een project.

Ik heb geërfd van moeder, schoonmoeder en vriendinnen, ik heb op rommelmarkten en kleedjesmarkten gekocht en ik sloop versleten kleding, tot er nog een oude lap voor de lompencontainer over is. Ik heb er al heel wat weggegeven op hobbydoosdagen. En als ik tegenwoordig knopen koop, deel ik met een vriendin. Dat is zo gezellig, dat op een hoop gooien en uitzoeken, wie wat wil.

Ik speelde ook met de knopentrommel van mijn moeder.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2014 om 11:05
Ik heb een leeg blik van de Frisolac van toen mijn kinderen flesvoeding kregen, en daar bewaar ik al mijn knopen in. En die komen o.a. van oude kleding waarvan het niet waard was om ze naar de kringloop te doen, van mijn moeder en schoonmoeder en uit de tijd dat ik nog heel veel naaide. En natuurlijk zitten daar ook de knopen in die ik vorige week bij de Action heb gescoord
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2014 om 11:57
Ik heb de knopendozen van mijn moeder ,schoonmoeder en een oudtante gekregen. ik ben gek op oude knopen. en ze zitten ook nog in die oude koek trommeltjes van begin 1900
en waar ik altijd naar opzoek ben zijn glazen knopen met gedroogde bloemetjes er in. die heb ook ooit een keer bij een vriendin gezien, geweldig, maar niet te vinden
oant Sjen
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2014 om 14:05
Een hele oude beschuitbus  van rond 1920, nog van mijn oma geweest
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2014 om 17:32
ik heb een hele grote weckpot waar ik al mijn oude knopen van moeder en oma in bewaar

en een koffertje nieuwe knopen die mijn moeder heeft gekocht toen een handwerkwinkel dicht ging bij on in het dorp

altijd handig een moeder die dat soort dingen kocht vroeger
hoef ik ze nu niet te kopen

met vriendelijke groet nia
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2014 om 19:39
Jullie brengen me alleen maar op ideeën, een blik met knopen.
Eigenlijk hoor ik die ook gewoon te hebben als knutselaar LOL
http://madebymg.
blogspot.nl/

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2014 om 19:44
Niet alleen knopen, ook gordijnringen, haken en ogen, ander ringetjes, ritsen, applicaties, alles wat je kunt slopen uit versleten kleren. Bij onze Plus is een textielcontainer, waar je bruikbare kleding en lompen in kunt gooien. Je krijgt een kleine fourniturenwinkel op den duur.

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2014 om 11:18
Ik was net aan het surfen, moet je op marktplaats eens zoeken op "Knopenkast met knoppen" ja inclusief de spelfout !
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2014 om 11:34

Ik bewaar het meerendeel hierin (en op haha). Gekocht bij de Xenos.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2014 om 11:44
haha iwt, als ik ruimte en geld teveel had!!!
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2014 om 19:22
En wat denken jullie? Inderdaad, vanmiddag bij de kringloop blik met Ot en Sien gekocht voor een nieuwe verzameling, knopen sparen. Nu de knopen nog ;)

blogspot.nl/

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2014 om 19:27
marktplaats bij oude knopen. en nieuwe zijn er ook genoeg.
mijn knopen voorraad komt echt van afgedankte kleding.
de kleren werden bij ons gedragen tot het echt versleten was of om een andere reden naar de voddenboer werd gebracht. maar alles werd eerst ontdaan van knopen ritsen gespen en haakjes enz. die werden bewaard in een oud koektrommeltje, en soms hergebruikt.
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2014 om 19:27
Had de kringloop geen knopen? Anders moet je maar hopen dat er mensen op koningsdag met knopendozen op de kleedjesmarkt zitten. Ik hoop tenminste dat die traditie niet overboord wordt gegooid. Ik heb daar heel wat kleinere blikjes knopen vandaan gehaald. En in Apeldoorn zijn er in juni 3 donderdagen antiek- en brocante markten, waar ik ook tweemaal een grote weckpot knopen gekocht heb.

wat rozengeur.
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2014 om 19:59
Originally posted by bloem bloem wrote:

marktplaats bij oude knopen. en nieuwe zijn er ook genoeg.
mijn knopen voorraad komt echt van afgedankte kleding.
de kleren werden bij ons gedragen tot het echt versleten was of om een andere reden naar de voddenboer werd gebracht. maar alles werd eerst ontdaan van knopen ritsen gespen en haakjes enz. die werden bewaard in een oud koektrommeltje, en soms hergebruikt.

De kringloop had ook knopen, maar ze gingen dicht en werd er bijna uitgeschopt ;) 
blogspot.nl/

Back to Top
Molemieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Molemieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2014 om 21:26
Bij mij zitten ze in lege potten van de appelcompote. Ik gebruik ze voor bijv uilenmutsjes, zelfgemaakte kleding, ...

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.297 seconden.
Lang Yarns