Mijn beelden |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
Lao-tse ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 22 December 2015 om 09:56 |
De website met mijn schilderijen is terziele.
Maar mijn beelden zijn nog wel te zien: http://www.bvenema.nl/ciska.htm Ik aarzelde wel, het staat een beetje opschepperig, vind ik. Maar ik ben best wel een beetje trots op mijn werk. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
![]() |
|
engeline ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: winssen Status: Offline Points: 3257 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
WAUW wat een prachtige beelden.Wat een vakmanschap.Ik heb het weleens geprobeerd maar bak er werkelijk niets van.De Mijmering en de wolkbewoner zijn bij mij favoriet!
|
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Dat is zeer zeker de moeite waard om hier neer te zetten. Fantastisch!!! Ik ervaar er een soort stroomlijning in die heilzaam werkt op de energetische stroom in de mens. Als dat bij het bekijken van de foto's al op die manier werkt, lijkt het me bij het maken nog intensiever. Natuurlijk ben ik wel benieuwd naar de steensoorten die jij gebruikt. Ik ben nooit verder gekomen dan een kandelaar en een wierookstandaardje van speksteen. Maar het plezier en de voldoening zijn me niet onbekend. Geweldig dat je dit hier neer wilde zetten!
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
WAUW!!
best wel een beetje trots? je ben nie lekker ![]() hier kan je apetrots op zijn!! zou willen dat ik t kon |
|
![]() |
|
Hobbydoos_gebruiker ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Heel mooi gemaakt en inderdaad ook niets voor mij. Ik vind de ijsvlam, wolkbewoner, beweging en mijmering de mooiste waarvan beweging en mijmering wel heeeeeel goed in mijn interieur zouden passen. Knap werk
![]() |
|
![]() |
|
Geerlig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Februari 2014 Locatie: Anna Paulowna Status: Offline Points: 4155 |
Ze zijn prachtig.
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
ik heb er een hard hoofd in is verkocht!!!
ik zou al een beetje veel trots zijn als ik een steen al ergens een beetje ronde vorm zou kunnen geven die glad is en dat hij dan ook nog hetzelfde formaat zou hebben waar ik mee begonnen ben. Maar wat ik veel zie is dat mensen die schilderen ook beeldhouwen en andersom. Wat zou de link tussen die twee zijn? |
|
|
|
![]() |
|
Lao-tse ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
@ Kamilla.
Dit zijn allemaal soorten speksteen. Uit Brazilië, Azië, Zwitserland en dergelijke. En ze variëren een beetje in hardheid Ik ben nu bezig met iets van seleniet, ook een speksteen soort, maar taaier en dus lastiger te bewerken. @allemaal *bloos* dank @ Bep. Ik denk de creativiteit, scheppingsdrang. Vaak zie je dat beeldhouwers ook gaan schilderen, andersom is vaak moeilijker omdat je van tweedimensionaal over moet gaan op driedimensionaal en dat is best nog lastig. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
Ik vind van mezelf dat ik ook wel creatief ben en scheppingsdrang hebben we allemaal. Lapke stof tot iets maken, bolletje wol en iets maken... Maar ik zal dus geen steen gaan bewerken en kunstschilderen ook niet. Maar ik vroeg mij dat dus gewoon af omdat die twee heel dikwijls hand in hand gaan.
|
|
|
|
![]() |
|
Stramien ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1731 |
Daar mag je best trots op zijn hoor!
|
|
december2011
|
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Nou dit is wat jij kunt en het is mooi, misschien wel mooier dan het schilderen omdat jouw lief dit ook beter moet kunnen beleven, niet ?
Wij hobby-en allemaal en jij laat nu in 1 keer veel zien, dan lijkt het misschien opschepperig, maar ik wacht vol spanning op het volgende
project en dan kun je vertellen hoeveel moeite het je gekost heeft (of niet) en hoe tevreden je bent (of niet) en dan verwacht ik ook dat
het veel minder opschepperig zal voelen. En anders moet je daar maar aan werken
![]() |
|
![]() |
|
Oh maar Bep! Iedereen die dingen maakt, van wol, steen, kurk, papier en pen, verf, klei, schrift, kortom iedereen die iets schept, eigen creatie of na een voorbeeld is creatief en scheppend bezig.
En dat is allemaal gelijkwaardig hoor! Die scheppingsdrang en creativiteit. |
|
|
![]() |
|
ja dat bedoelde ik ook maar het blijft me intrigeren hoe het komt dat beeldhouwen en schilderen vaak samengaan. Het zal wel aan de genen liggen waarschijnlijk of aan een of andere kronkel die ik dan weer mis.
|
|
|
|
![]() |
|
Ik persoonlijk denk dat het de manier is waarop je naar dingen kijkt.
Ik zie soms dingen en die wil ik vast kunnen leggen, afbeelden. Zo heb ik ook wel wat aan fotografie gedaan. Met steen heb ik dat ik soms iets zie in een steen en dat eruit wil halen. Bij 'Mijmering' had ik dat heel sterk, ik zág dat figuurtje bijna zitten in de steen. En soms zie ik niets in een steen maar vind ik de kleur of de tekening mooi en begin dan zomaar wat. Ik heb qua steen nog nooit iets weg hoeven gooien, er kwam altijd wel iets. Haken en breien is meer dat ik iets om handen wil hebben in de huiskamer. Ontwierp ook wel zelf truien en vesten. Maar nu vind ik werken naar patroon ook wel makkelijk. |
|
|
![]() |
|
dat zal het zijn want als ik een steen zie, dan zie ik een steen en niets anders. Wel dat hij mooie hoeken heeft of glad is of een mooie ronding. Daarom mijn voorkeur waarschijnlijk voor 'ik heb er een hard hoofd in'. Daar zie je nog stukken oorspronkelijke steen.
|
|
|
|
![]() |
|
By MG ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
Ik vind het heel knap gedaan, ik doe het je niet na.
Ook is het heel mooi, maar ik hou er niet zo van, maar das mijn mening.
|
|
![]() |
|
En dat is je goed recht. ![]() |
|
|
![]() |
|
nldutchy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Hier nog iemand die in de wolken is door of met de "wolkbewoner" ..... Wat zijn ze prachtig en sprekend allemaal Lao.tje, wowwwwww . . En Beppeke, speciaal voor jou . . Gij beelhouwt met woorden ook een pr8 talent ...
|
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
![]() |
|
nldutchy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Kreeg mn post niet aangepast maar ik bedoelde .. Bep, gij beeldhouwt met woorden, ook een pr8 talent.. ('t is de komma die het verschil maakte...)
|
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
![]() |
|
kvdl ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
Prachtige beelden!
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |