macrame |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
Jo Bateau
Duizendpoot Lid sinds: 09 Maart 2013 Status: Offline Points: 212 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 01 Maart 2016 om 16:25 |
Mijn dochter wil macrame plantenhangers. Nu heb ik al wel een patroon gevonden. Maar wat voor materiaal kan ik daar voor gebruiken??
Iemand een idee??
|
|
Groeten Jo
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
sisaltouw of raffia . Daar deden we het vroeger mee .
Ik kwam een plantenhanger tegen in een reclamefolder Ik weet niet meer welke folder Exact wat wij in de jaren 50 maakten . Hoe ouder je wordt hoe meer je terug ziet komen |
|
Jo Bateau
Post Options
Thanks(0)
|
Ja precies alles komt weer terug! Waar zou je dat kunnen kopen dat touw??
|
|
Groeten Jo
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je zou bij Action kunnen kijken, die hebben wel bijvoorbeeld vliegertouw. Of bij een bouwmarkt zoals Gamma, daar liggen allerlei soorten touw.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik denk gewoon bij een bouwmarkt ,paktouw of iets gladders
Wellicht hebben hobbyzaken het ook wel ,maar ik denk dat je daar duurder uit bent . Ik heb geen idee of ze daar kleurtjes hebt . Anders iets van bindtouw om planten op te binden bij intratuin of groenrijk ranzijn Je moet wel even opletten dat het niet te veel pijn aan je vingers gaat doen . |
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
In een scheepswinkel hebben ze alle soorten touw in allerlei kleurtjes en diktes
|
|
oant Sjen
|
|
Juul
Hobbywonder Lid sinds: 20 November 2015 Locatie: tricht Status: Offline Points: 713 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb het ook weleens met gewoon zpagetti garen gedaan.
|
|
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette |
|
Jo Bateau
Post Options
Thanks(0)
|
Dank jullie wel. ik ga op zoek.
|
|
Groeten Jo
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gamma en Praxis verkopen ook sisaltouw. Voor een plantenhanger is dat lekker stevig. Ik heb ook dunner gladder touw gebruikt wat je vaak bij de supermarkt kan vinden. Dit knoop ik dan met dubbele of nog meer draden tegelijk. Niet van het merk Sorbo nemen want daar zit plastic in!
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb gemacrameed met sisal touw, met koord, met vetergaren maar ook met dikke katoen.
Als het maar weinig of geen rek heeft kan je eigenlijk overal mee macrameën. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
Marileen
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb het toevallig eergisteren nog gedaan. Met sisaltouw .
Heb 2 speeltjes gemaakt voor Harry en Toon. |
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tjemig macramé, dat heb ik ook nog eens in een heel ver verleden gedaan! Mijn tante had zelfs gordijnen van macramé (zelf gemaakt!)
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
In de 70-er jaren zat ik op de middelbare school en daar kregen wij het bij de handwerkles. Ik gebruik de techniek regelmatig. Meestal als nuttige toevoeging bij iets bijvoorbeeld een ophangsysteem voor een geboetseerd werkstuk of zelfs schouderbanden bij een historisch kledingstuk.
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat is nu iets wat ik nog nooit gedaan heb. Als ik lees dat Kamilla de techniek nog gebruikt dan vind ik het jammer dat ik het niet kan. Je kunt het dus voor meer gebruiken dan een plantenhanger.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Er zijn vast nog wel boekjes van Lidwina .
Is vast ook leuk voor je kleinkinderen . Mijn eerste werkstuk was een schoudertas . |
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
Een pakketje voor een macramé plantenhanger kun je nu heel goedkoop bij het Kruidvat kopen. maar dat zijn volgens mij wel héél kleine potjes als je het doosje ziet. Bij de Big Bazar hebben ze al een kant en klare maar dat is ook met een klein potje. De Blokker zou het ook hebben maar hier in het dorp hadden ze het niet.
Ik heb pas een gemaakt van binddraad (sisal?) maar vond hem toch niet mooi, die heb ik alweer weggegooid. Nu moet ik er nog wel weer een maken, zal eens gaan kijken met welk materiaal het mooist is. |
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gelijk even gegoogled, was weer afgeleid. Dit kun je ook maken: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/3d/44/99/3d4499808ceda1a1b3eea713e10062e2.jpg. (Niet dat ik dat zal doen, ik heb totaal niets met skeletten).
|
|
Janne Marie
Post Options
Thanks(0)
|
Deze is leuk, die zou ik nu wel een keer willen maken, een uil: http://www.fabartdiy.com/how-to-diy-adorable-macrame-owls/
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Die uiltjes zijn heel leuk.
Ik heb vroeger wel grote wandkleden gemaakt van macramé. Gaat wel veel materiaal in zitten. Aan een bamboestok hangen. Heel erg jaren '70 |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
Kamilla
Post Options
Thanks(0)
|
Toen ik op Google ging kijken of er iets te vinden was over macramé, kwam ik op de site van hobbydoos zelf terecht: https://www.hobbydoos.nl/knopen/macrame.asp Ik gebruik de gewone (platte) weitasknoop en de gedraaide die blijkbaar ook wel halve weitasknoop genoemd wordt. Vooral de laatste is erg decoratief. Voor handvatten en schouderbanden is de platte variant weer prettiger. Op school hebben we ook de "muizentand" geleerd maar die ben ik compleet vergeten. Er zijn ook diverse filmpjes te bekijken op youtube. Succes Lidwina!
|
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |