|
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() Posted: 01 Mei 2009 om 11:35 |
k ben op Ravelry nu toch op zo iets verschrikkelijk moois gestuit, het is dat ik nog drie grote projecten heb liggen die af moeten, maar deze MOET ik gewoon een keer maken.....zucht......
Het gaat om de deken An Anfrican Adventure van de ontwerper Horst Schulz. Er is niet echt een origineel of zelfs maar een patroon van, want het is een project dat ontstaan is op een workshop die hij in 2000 of 2002 ofzo ergens gegeven heeft en samengesteld uit losse lapjes gebreid door de deelnemers, maar het basispatroon - strikjes verbonden door strepen- is op zoveel manieren zo mooi uitgewerkt, dat ik niet eens weet of ik het wel kan, maar het is te mooi om niet te proberen. ![]() Ik zit er zelfs over te denken om te kijken of ik hem ook zou kunnen haken (en waarom niet, eigenlijk ??) Restjes genoeg dacht ik zo - volgens mij krijg je met een flinke deken hiervan uiteindelijk je restjesmand wel leeg - de enige vraag is hoe je je kleuren mooi moet verdelen.... Ik had eerlijk gezegd nog nooit van deze ontwerper gehoord, maar inmiddels staat hij wel bij mijn favorieten. |
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
![]() |
|
puren ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 14 December 2008 Locatie: Turkey Status: Offline Points: 965 |
![]() |
o dat ziet het er inderdaad heel mooi uit!! dat gaat jou vast wel lukken!! groet Ria |
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 4051 |
![]() |
Inderdaad een prachtwerk......veel goede moed gewenst .... Nadine |
|
![]() |
|
Ticia ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 03 Mei 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 495 |
![]() |
ooh PRACHTIG, daar wordt je wel weer hebberig van. Ben nu al benieuwd naar jouw deken, maar dat duurt vast nog wel eventjes |
|
![]() |
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() |
Hij is prachtig,zoiets zou je ook moeten kunnen haken,jij komt daar vast wel uit.
|
|
![]() |
|
catharina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 December 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4453 |
![]() |
Succes als je de deken gaat maken.Het is echt een prachtexemplaar!!!
|
|
Groetjes Catharina
![]() |
|
![]() |
|
claudine ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 26 September 2005 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 496 |
![]() |
Ik vind het ook prachtig. Ben eens gaan snuffelen op zijn site. groetjes |
|
![]() |
|
wollieland ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 28 April 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 317 |
![]() |
ik heb ook al menigmaal naar dit ontwerp gekeken. het lijkt me zeer goed te doen, om te haken. maar dan zullen de stukken wel meer in elkaar moeten passen, dan het gebreidde. anders zal het te veel gaan bobbelen. breiwerk rekt beter mee dan haakwerk, dat is vaak wat stugger. maar met haken is er beter een patroon van te maken, denk ik. succes ermee. (blijf vol verwachting kijken) |
|
groetjes Bettie
|
|
![]() |
|
everline ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 02 September 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 731 |
![]() |
Die vond ik ook zo prachtig maar ik dacht dat het erg ingewikkeld zou zijn. Laat maar weten als het goed te doen is dan wil ik me er ook wel eens aan wagen.
|
|
![]() |
|
Syl*** ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Januari 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2042 |
![]() |
OOOOOO, wat een prachtexemplaar!!! Denk idd dat de kleurcombinaties heel veel doen!
|
|
Groetjes Syl
|
|
![]() |
|
amandel ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 25 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5940 |
![]() |
Zeker heeeeel mooi, apart kunstwerk
![]() |
|
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
|
|
![]() |
|
ab63 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Oktober 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3217 |
![]() |
MOOI HOOR. TOCH MANNEN DIE BREIEN
![]() ![]() |
|
GROETJES ANGELA
|
|
![]() |
|
creaans ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
![]() |
Oh, wat is dat mooi! Zal een hele klus worden!
Succes als je eraan begint. Groeten Creaans. |
|
![]() |
|
stridje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 Maart 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2082 |
![]() |
mijn mond valt open,dat dit kan,wat knap,groetjes stridje
![]() |
|
![]() |
|
pralientje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
![]() |
Veel succes het ziet er heel mooi uit
|
|
![]() |
|
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
![]() |
Ziet er prachtig en ingewikkeld uit. Lijkt me moeilijk om in de haaktechniek om te zetten. Ik heb ook de indruk dat het gauw gaat bobbelen als je de ronde vormen aan elkaar gaat zetten. Wat knap dat hij het zo uitgevogeld heeft. Lijkt me een reuze klus om met zoveel steken en losse stukjes te werken. Dat een man dit gemaakt heeft! Wat leuk om ook reacties van andere mannen hierop te zien. Mijn man heeft bij mij al zoiets van 'waar ben je toch mee bezig; aan de ene kant vind ie het wel leuk wat ik doe, maar aan de andere kant is ie van mening dat je er eigenlijk niets aan hebt. Komt misschien omdat hij zelf geen specifieke hobby heeft? Maar Marleen, als ik jouw eerder ontwerpen en werkstukken zo zie, gaat jouw dit zeker lukken. Misschien moet je eerst de vormen natekenen en dan gewoon inkleuren met kleurpotloden om te zien wat je mooie kleurcombinaties vind. Of de kleuren van de foto hierboven nemen. Doe je wel voorzichtig met je handen, polsen en armen; want dit is wel een reuze project. Zeker het aan elkaar bevestigen lijkt me knap heavy. |
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Ohh ik weet zeker dat jij het kan.... Erg mooi... |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
Haha, ja, hij de moderator op het deelforum op Ravelry over het werk van Horst Schulz in het algemeen en de African Dream in het bijzonder ; en daar staan inderdaad ook tips en werkbeschrijvingen. Echt een patroon is er niet - zou ookhaast niet te lezen zijn denk ik. Mijn versie zal nog wel effe duren hoor ; moet ik eerst al mijn wol weer hebben. Maar ik vind het echt verschrikkelijk mooi. |
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
![]() |
|
T Looman ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 December 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4146 |
![]() |
veel succes Marleen het lukt je vast
|
|
groetjes Thea
|
|
![]() |
|
Koningsdochter ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juni 2008 Status: Offline Points: 5322 |
![]() |
IK GELOOF OOK DAT HET JE WEL GAAT LUKKEN, LEENTJE. HET GEEFT NIETS DAT HET EEN PAAR JAAR DUURT. DAT IS HET BIJZONDERE VAN ZO'N PROJECT. BEN HEEL BENIEUWD ZEG!
|
|
Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt! |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |