spelden |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
pimmetje
Hobbywonder Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 05 Januari 2011 om 16:44 |
Om een grof breiwerk (en ook minder grof) in elkaar te zetten gebruik ik altijd die prikkers die gebruikt worden om krulspelden vast te zetten, normale spelden raak ik altijd kwist met als gevolg dat er wel eens eentje in een trui blijft zitten en dat voelt niet zo lekker.
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
Prideke
Hobbyguru Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nee hihi dat voelt zeker niet prettig aan! Wel goede tip, ik heb hier een doos van die spelden liggen.
|
|
Crea-Mo
Hobbyguru Lid sinds: 02 Maart 2010 Status: Offline Points: 1803 |
Post Options
Thanks(0)
|
Goed idee ! Gewone spelden ben ik ook altijd kwijt
|
|
esthertje
Hobbyguru Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
Post Options
Thanks(0)
|
dat is een goed idee.
ik heb ook wel eens problemen met wat grotere knuffels om ze vast te naaien maar vooral het spelden want die blijven vaak niet zitten. ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar die dingen. waar zijn die tegenwoordig nog te koop? |
|
|
|
Leonie_y
Hobbyguru Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Post Options
Thanks(0)
|
Misschien dat e ook wel cocktailprikkers daarvoor kunt gebruiken. Voor het in elkaar zetten van grote knuffels gebruik ik meestal houten sate prikkers
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
smimske
Hobbyguru Lid sinds: 20 Augustus 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1204 |
Post Options
Thanks(0)
|
@esthertje, volgens mij hebben ze die nog gewoon bij het kruidvat!! Anders zijn er ook steeds meer winkels met kappersbenodigdheden die ook voor de gewone mens open zijn....
|
|
|
|
pippie
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Post Options
Thanks(0)
|
Moet net een rits in een gebreid vest zetten.
Is net een operatie: ik tel de spelden die ik er in heb gedaan en ja, altijd wat weg. Dus: bedankt voor de tip. |
|
margaretha
Newbie Lid sinds: 01 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
maar met die pennetjes van krulspelden kan je niet een rits vast zetten hoor daarmee kom je niet door het stof van de rits |
|
mar
|
|
pimmetje
Hobbywonder Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb die "spelden" gekocht bij het Kruidvat of bij Etos, weet het niet meer. Ik heb het ook wel geprobeerd met coktailprikkertjes, maar die zijn vaak een beetje ruw en dan blijft je draad er weer aanhangen. Ik gooide ze ook altijd weg als ik klaar was, vanwege de draadjes en pluisjes die er aan bleven hangen, dus nog duurder ook. |
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
pippie
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Post Options
Thanks(0)
|
Margaretha, je hebt gelijk, helaas. Ik was blij voor niets.
In het weekend toch maar met spelden aan de gang. |
|
rittepetit
Hobbyguru Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
Post Options
Thanks(0)
|
prima idee Pimmetje, heb er nog een hele doos van liggen
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb op onze markt hele lange spelden gekocht met een dikke kop, speciaal voor breiwerk. Maar babykleertjes zet ik liever met veiligheidsspelden in elkaar.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Gerda Lamers
Duizendpoot Lid sinds: 16 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 249 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een handige tip. Ik heb ook nog een doos vol van die dingen.
|
|
Groetjes Gerda
|
|
ilyani
Hobbyguru Lid sinds: 19 Juli 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1192 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik gebruik ze ook, ideaal!
|
|
groetjes miranda
|
|
Liesbeth49
Duizendpoot Lid sinds: 14 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 244 |
Post Options
Thanks(0)
|
Een goeie tip, dank je!!!
|
|
|
|
doortje
Hobbyguru Lid sinds: 27 November 2011 Status: Offline Points: 2062 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik doe het ook met veiligheidspelden en dan met die beveiligde spelde die ze vroeger voor luiers gebruikte dan hoef je niet bang te zijn dat het los gaat met bewegen het werkt perfect.
groetjes elma mulder |
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat is zeker een goeie tip!!! Nou is het mij nog nooit gebeurd dat ik er een speld in heb laten zitten, maar gewone naaispelden zijn veel te klein voor breiwerk. Nou heb ik geen krulspelden in huis maar met metaaldraad dat aan de uiteindjes geveild is gewest, moet dat ook goed lukken. Bedankt.
|
|
pareltje2011
Hobbyguru Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5194 |
Post Options
Thanks(0)
|
Echt een goed idee
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Met cocktailprikkers gaat het misschien ook, het belangrijkste is dat het grofweg in elkaar zit.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
francisca
Hobbyguru Lid sinds: 18 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1726 |
Post Options
Thanks(0)
|
bij het inzetten van de rits kun je wel gewonen spelden gebruiken maar doe dan een stukje papierachter de knop zodat deze niet in het breiwerk kan verdwijnen Anne-Marie
|
|
Anne-Marie
|
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |