Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

groene vingers

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: groene vingers
    Posted: 07 Maart 2011 om 20:05

ik heb best groene vingers maar voor het eerst een orchidee opnieuw in bloei gekregen

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2011 om 20:08
Wat goed van je. Ik heb het ook eens geprobeerd, maar dat had geen succes. Tot ik hem aan mijn moeder gaf. Zij heeft daar een soort van hobby in en natuurlijk lukte het haar wel . Maar eerlijk is eerlijk, toen er knoppen in kwamen, kreeg ik hem meteen terug 
Ik heb niet zo van die groene vingers
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
breinaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breinaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2011 om 20:16
haha wat toevallig, zo ziet mijn orchidee er ook uit. nu
ook opnieuw bijna in bloei
quality=
Back to Top
Karina View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Karina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2011 om 21:42

hoi

het is ons (met name mijn man) ook gelukt. Zodra de orchidee is uitgebloeid zetten wij hem op zolder en geven hem weinig water. En dan na maanden (soms) weer bloemen. 

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2011 om 00:55
slecht verzorgen dan komen ze wel weer. Mij lukt het altijd
;-)
Mijn moeder was ook verbaasd dat ik de lidcactus altijd in
bloei had

Ik vergeet ze gewoon water te geven
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2011 om 07:52
bij lidcacus is het idd een beetje verwaarlozen en dan gaat
hij vanzelf weer bloeien.
maar een orchidee!!! knap hoor.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2011 om 09:39
Ik heb er al een paar terug in bloei gekregen ,maar het lukt niet altijd
Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2011 om 09:43
orchidee planten leven hier ook niet lang, maar heb ook wel groene vingers en we hebben dus veel planten en ik ben beginnend tuinierster... :-)
Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marlene Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2011 om 10:06

daar heb je juist geen groene vingers voor nodig

ik vergeet altijd mijn planten water te geven, dat doe ik pas als ik zie dat ze slap hangen, en mijn orchideeën bloeien regematig

Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amandel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2011 om 10:07

Wat goed zeg, ik heb helemaal geen groene vingers meer, mijn moeder had deze ook altijd, en elke keer kreeg ze het voor elkaar dat ie weer ging bloeien.

Mooi hoor, geniet van deze mooie plant, groetje irene

Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2011 om 10:08

komt omdat je ze verwaarloos maar als ik mijn ruim 100 planten gen water geef word het hier een trieste bedoening hoor whahahaah

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2011 om 10:14
Originally posted by marjolein2202 marjolein2202 wrote:

slecht verzorgen dan komen ze wel weer. Mij lukt het altijd
;-)
Mijn moeder was ook verbaasd dat ik de lidcactus altijd in
bloei had

Ik vergeet ze gewoon water te geven

Dat heb ik nou ook en dan zeg mijn man: ze gaan bij jou van narigheid bloeien
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2011 om 12:31
Fijn dat ze weer bloeien.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2011 om 14:17
Ik krijg zelfs een lidcactus niet in bloei.
Heb er ooit 1 gekregen van de oma van mijn man, een
prachtig bloeiende lidcactus. na de bloei weg gezet en dan
maar afwachten, wel ik kon wachten tot ik een ons woog maar
bloeien deed het ding niet. mijn schoonmoeder heeft haar
onder haar hoede genomen en ja hoor nog geen 4 weken later
bloeide de cactus met trotse roze bloemen.
sinds die tijd krijg ik nooit meer bloeiende planten.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2011 om 16:36
Mijn orchideeen staan in de bijkeuken, niet zo heel warm en krijgen bijna nooit water, voeding al helemaal niet en er is er altijd wel een van de drie in bloei. Op het moment zelfs alle drie. Zodra ik ze naar de woonkamer verhuis vallen alle knoppen eraf terwijl deze ramen ook op het zuiden zijn. Ik denk te warm.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2011 om 17:29
De mijn staan altijd boven de verwarming en aan een groot raam.En als we naar Duitsland rijden zie ik die ook aan de ramen staan dus doe ik dat ook
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2011 om 18:41
cactussen moeten vanaf oktober tot maart niet of nauwelijks water dan krijg je ze makkelijk weer in bloei.
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2011 om 19:09

Ik heb jammer genoeg geen plantenhuis. Veel te onhandig, achter een schuifpui, dus geen vensterbank en in de kamer te donker en aan de voorkant een klein keukenraam, wel met vensterbank.

Ik heb vanmiddag met mijn "groene vingers" paastakken gehaald bij het tuincentrum en daar al mijn paasversieringen in gehangen!

Hebben jullie suggesties voor planten in mijn kamer? Het is gewoon te donker, te weinig daglicht en ze moeten dus op tafel of op kasten/dressoir staan en die staan niet bij het raam. Ik ben benieuwd!

Jullie zijn trouwens met elkaar heel kundig. Jeetje, mijn schoonmoeder is ook iemand die alles levend en bloeiend houdt, echt super vind ik dat!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2011 om 19:16
Ik heb nu nep in de vensterbank want alles ging daar dood
Back to Top
Liesbeth49 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesbeth49 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2011 om 21:24
Het was mij ook nog nooit gelukt en in ene,
ja hoor, ook bij mij gingen ze bloeien.
Je voelt je dan heel blij en trots.
Het blijven schitterende bloemen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns