Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wespensteek

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wespensteek
    Posted: 09 Augustus 2012 om 18:15
Hoi dames,

Met alle wijsheden die ik over het forum heb zien vliegen, zal er vast ook wel iemand een goede tip hebben om de pijn bij wespensteken tegen te gaan.
Ik was in de moestuin frambozenstruiken aan het terugsnoeien, lekker op slippers, heeft zo'n vervelende wesp me precies midden onder mijn voet gestoken. Ik heb de plek wel uitgezogen met een gifsetje, maar ik heb het gevoel dat mijn hele voet klopt.
Ergste is, een anderhalve maand terug ben ik al in mijn enkel gestoken.
Gelukkig heb ik vandaag het nest in de grond onder het lange gras gevonden en er stond nog oude kwaliteit wespenpoeder. Er vlogen meteen een stuk of 20 wespen op. En als het goed is vliegen ze morgen niet meer Evil Smile
Maar ik heb nou wel zo'n last van mijn voet dat ik er eigenlijk niet op wil staan.  En aangezien ik geen ooievaar ben is op 1 been staan ook geen optie. Iemand een tip? 
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 18:18
ik heb altijd geleerd om in te smeren met honing maar ja dat is natuurlijk van vroeger hé

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 18:18
een watje met zuivere amoniak, prikt effe als de maar dat helpt een beetje zit ook in azaron
lydia wijsbroek
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 18:21
ik doe er direct een watje op met zuivere alcool , prikt best wel maar nadien is het veel beter
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
yaya View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yaya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 18:25
Ik heb al gehoord om het met azijn te doen.
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 18:25

Hmm, geen amoniak in huis. Zou spirictus ook werken?

Ons mam deed altijd met azijn, maar dat helpt eigenlijk geen drol.
Back to Top
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 19:06
ik heb geen idee!
Maar wil je toch wel even sterkte met je voet wensen!
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 19:08
spiritus ontsmet in ieder geval, hoef je vanavond je voetjes niet meer te wassen

Iedereen die wel eens met hond of kat bij de dierenarts is geweest, heeft misschien gemerkt dat de dierenarts ontsmet met spiritus.
lydia wijsbroek
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 19:09
Als je voet dik en rood wordt zou ik toch even contact opnemen met een arts.
Je kan er namelijk in meer of mindere mate allergisch voor zijn.....
Het doet domweg pijn als je gestoken wordt, dat klopt.
Ik reageer vrij allergisch. Ben vorig jaar gestoken in mijn arm en heb bijna een week met een dikke rode, warme branderige 'klont' aan mijn arm gelopen. Die zakte uit van pols tot elleboog.
In Frankrijk (ja ik weet het daar zijn we nu niet) haal ik altijd Phenegan creme. Dat is hier verboden.
Ik weet dat dat goed helpt ook na een tijdje.
Enne.............nooit meer zelf wespen weg willen halen!!!! Dat is vragen om problemen. Echt!!!Confused
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 19:29
Ik was ze niet aan het weghalen, ik liep door de tuin Disapprove'
Mijn voet is nou zo dik dat het stuk wat de grond niet hoort te raken, de grond raakt. Alsof ik een brede band midden om mijn voet heb.

Wat mij dan weer opvalt:
Mijn vriend zegt: ja, een wespensteek doet nou eenmaal pijn, ik ben zelf ook wel eens ooit gestoken.
Zegt degene die als hij verkouden is roept dat hij een voorhoofdsholte onsteking heeft.

Ik mocht ook nog gezellig mee de afwas doen en de was ophangen. Maar zijn sokken heeft ie mooi zelf mogen doen Approve (wel met enige tegenzin)

Zo gaat het bij mijn ouders ook. Al heeft ons mam nog zo'n griep, ze houdt het hele huishouden overeind. Als mijn vader verkouden is, zit hij de halve dag op de bank te jammeren.

Als mannen iets hebben vergaat de wereld en als vrouwen iets hebben houden ze de wereld nog draaiende. Bij allebei natuurlijk uitzonderingen daargelaten.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 19:31
Originally posted by zazia zazia wrote:

Ik was ze niet aan het weghalen, ik liep door de tuin Disapprove'
Mijn voet is nou zo dik dat het stuk wat de grond niet hoort te raken, de grond raakt. Alsof ik een brede band midden om mijn voet heb.

Wat mij dan weer opvalt:
Mijn vriend zegt: ja, een wespensteek doet nou eenmaal pijn, ik ben zelf ook wel eens ooit gestoken.
Zegt degene die als hij verkouden is roept dat hij een voorhoofdsholte onsteking heeft.

Ik mocht ook nog gezellig mee de afwas doen en de was ophangen. Maar zijn sokken heeft ie mooi zelf mogen doen Approve (wel met enige tegenzin)

Zo gaat het bij mijn ouders ook. Al heeft ons mam nog zo'n griep, ze houdt het hele huishouden overeind. Als mijn vader verkouden is, zit hij de halve dag op de bank te jammeren.

Als mannen iets hebben vergaat de wereld en als vrouwen iets hebben houden ze de wereld nog draaiende. Bij allebei natuurlijk uitzonderingen daargelaten.

Big smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smile
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 19:31
Voet goed omhoog en koelen......
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 19:39

kzou zeggen, je poot stijfhouden (oeps dat doe je al) en gewoon zeggen doe jij het maar, mij lukt het op dit moment niet.
lydia wijsbroek
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 20:05
Laat mijn man nu de uitzondering op de regel zijn: hij zal nooit klagen en gelukkig is hij nooit ziek in de zin van een griep of zo. Als er bij hem iets is, is het ook altijd meteen zo ernstig dat een ziekenhuisopname nodig is
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 20:25
moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik een uitzonderlijk lieve man heb, die zonder te vragen gewoon de dingen overneemt en het dan zelf doet, hij krijgt ook vaak een hele dikke knuffel hoor.
lydia wijsbroek
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 20:25
Originally posted by MariaLA MariaLA wrote:

Als je voet dik en rood wordt zou ik toch even contact opnemen met een arts.
Je kan er namelijk in meer of mindere mate allergisch voor zijn.....
Het doet domweg pijn als je gestoken wordt, dat klopt.
Ik reageer vrij allergisch. Ben vorig jaar gestoken in mijn arm en heb bijna een week met een dikke rode, warme branderige 'klont' aan mijn arm gelopen. Die zakte uit van pols tot elleboog.
In Frankrijk (ja ik weet het daar zijn we nu niet) haal ik altijd Phenegan creme. Dat is hier verboden.
Ik weet dat dat goed helpt ook na een tijdje.
Enne.............nooit meer zelf wespen weg willen halen!!!! Dat is vragen om problemen. Echt!!!Confused

Ik deel deze mening.
Heb zelf ook last van allergische reacties en dat kan echt wel nare gevolgen hebben.
Wens je veel sterkte en een snel herstel
groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 22:34
Probeer een voetenbadje met  soda of biotex als je dat in huis hebt dat trekt ook nog een hoop ellende eruit en evt. grondvuil waardoor het ook kan gaan ontsteken.

Ik zou het niet met spiritus doen neem daar zit ook allerlei rotzooi in. dan evt. wat  jenever, wishky of als je dat in huis hebt. Maar zo min mogelijk suiker en zoveel mogelijk alcohol. 

En ja als je de indruk krijgt dat het  ontstoken gaat raken even contact op nemen met een arts wat de andere ook al zeggen.
Succes ermee en sterkte met je voet.Wink

Back to Top
Miep52 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Miep52 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 08:54
Hoi Zazia,

Mijn zoon is allergisch voor wespensteken en heeft altijd medicijnen bij zich. Maar volgens een huisarts kun je het beste eerst de wond uitzuigen en dan een papje maken van een verkruimelde aspirine met weg water of (indien niet voorhanden) een beetje spuug en dat erop smeren. Dat zou de zwelling tegengaan en het wespengif neutraliseren.
Dus hebben wij zomers altijd aspirine bij ons. Geen paracetamol want dat werkt niet.
Bij twijfel natuurlijk altijd naar de huisarts gaan.
Succes.
Groetjes,
Corry.

Verander wat je niet accepteren kunt. En accepteer wat je niet veranderen kunt.
Back to Top
kaatgr View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kaatgr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 09:01
Tea tree oil werkt erg goed tegen de pijn en jeuk van alle beten. Je kunt dit bij iedere drogist halen.

Ook kun je het gebruiken als afschrikmiddel voor muggen, en het grote voordeel is dat er geen chemische middeltjes in zit Smile
Back to Top
ikkie1202 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ikkie1202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 10:21
Originally posted by kaatgr kaatgr wrote:

Tea tree oil werkt erg goed tegen de pijn en jeuk van alle beten. Je kunt dit bij iedere drogist halen.

Helemaal mee eens! Ik heb standaard een flesje op mijn nachtkastje staan, en altijd een klein potje in mijn handtas. Het is voor zoveel dingen handig! Het ruikt wel sterk, maar persoonlijk vind ik het niet vies ruiken. En het helpt vrij snel al.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns