|
Reageer
|
| Autheur | |
caelum
Hobbyguru
Lid sinds: 08 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1139 |
Onderwerp: Poppenmaken? Mohair?Posted: 04 Augustus 2009 om 18:08 |
|
Ik heb een klein popje, ze is ongeveer 32 cm en ze is een keer gemaakt door iemand die ermee op een hobbybeurs stond, toen heb ik der van mn moeder gekregen en ik ben heel blij met der, alleen ik heb der nu al een paar jaar en ik vind der haartjes niet mooi.. Haar haartjes zitten er deels opgeplakt en er zit een gat gemaakt in haar hoofd voor een grote pluk haar ergens achterop wat een staartje moet voorstellen.. Ik wil dit er graag afhalen (of deels afhalen) en dan met nieuw haar het hoofdje bedekken. Heb ik daar mohair voor nodig? Hoe kom ik daar eigenlijk aan? Kan ik dat wel in kleine hoeveelheden kopen want ze heeft maar zo'n mini hoofdje. |
|
![]() |
|
sassa
Hobbyguru
Lid sinds: 05 Augustus 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5231 |
Posted: 04 Augustus 2009 om 19:15 |
|
kun je geen poppenpruikje kopen in een poppenspeciaal-zaak?? Dacht dat die eigenlijk niet zo duur waren en te koop in alle maten
|
|
|
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">
</a> groetjes sandra
|
|
![]() |
|
caelum
Hobbyguru
Lid sinds: 08 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1139 |
Posted: 04 Augustus 2009 om 19:19 |
|
Nouja allereerst heb ik geen poppenspeciaalzaak en verder zijn pruiken vaak dik (zodat je het net onder t pruikje niet ziet) en ik wil toch een beetje de pasgeborenbaby look dus redelijk kort dun haar.. :-)
|
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23746 |
Posted: 04 Augustus 2009 om 19:58 |
|
Zijn er forums van amateur poppenmaaksters? Dan kun je daar je vraag stellen.
Zo'n pruikje zou je zelf kunnen uitdunnen. |
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Roos39
Hobbywonder
Lid sinds: 09 Augustus 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 918 |
Posted: 04 Augustus 2009 om 20:38 |
|
Misschien raar, maar helemaal geen haar???Ze heeft zo'n mooi snoetje. En anders inderdaad googlen op poppendokters. Mohair lijkt me eigenlijk niet zo geschikt. Rosemarie |
|
![]() |
|
BreienHaken
Hobbyguru
Lid sinds: 28 Maart 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2485 |
Posted: 06 Augustus 2009 om 07:01 |
|
ik gebruik voor haar altijd brazilia lungo maar dat lijkt me niet echt mooi bij dit popje....succes!
|
|
![]() |
|
pien66
Hobbyguru
Lid sinds: 08 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2146 |
Posted: 06 Augustus 2009 om 09:17 |
|
Je kunt ook wat haar uit zo'n pruikje halen en er op doen
|
|
|
Groeten Jacqueline
|
|
![]() |
|
Francis
Duizendpoot
Lid sinds: 25 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 291 |
Posted: 06 Augustus 2009 om 09:58 |
|
Zou de haartjes gewon een stuk korter knippen. Niet alle babytjes hebben van doe vreemde lange plukken. |
|
![]() |
|
esthertje
Hobbyguru
Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
Posted: 06 Augustus 2009 om 10:04 |
|
als het een pasgeborenbaby moet voorstellen dan zou je het ook gewoon een mutsje kunnen geven en dan hoef je je niet druk te maken om het haar. ik heb dat bij een pop van mijn dochter ook gedaan. zij had achterop een hele pluk haar weggeknipt. ik heb toen het haar verkort en een mutsje gemaakt. het staat heel leuk. |
|
|
|
![]() |
|
Meia
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4244 |
Posted: 07 Augustus 2009 om 16:10 |
|
Ik zou ook voor een mutsje kiezen als ik jou was
|
|
|
All you need is love.
|
|
![]() |
|
Koningsdochter
Hobbyguru
Posted: 07 Augustus 2009 om 16:30 |
|
IK HEB HIER EEN LINK VOOR JE. EEN SITE MET GEHAAKTE KLEERTJES VOOR MINIPOPJES. DE BREIPATRONEN ZIJN ZO WIE ZO TE KOOP. DE HAAKPATRONEN WEET IK NIET. DAT ZOU JE MOETEN VRAGEN. MAAR HET IS EEN FANTASTISCHE SITE WAAR JE EINDELOOS OP KAN SNUFFELEN. http://www.anneliesvanderham.nl/breienenhaken.htm |
|
|
Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt! |
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23746 |
Posted: 07 Augustus 2009 om 20:08 |
|
Er staan ook geregeld boekjes van 3 suisses of Diana en Patricia op Marktplaats, die hebben ook patronen voor babypopjes in die grootte.
Je had eerst gezegd 50 cm, maar dat doopjurkje dat ik je gestuurd had, is juist voor deze maat en komt ook uit zo'n 3 suissesboekje. |
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Reageer
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |