|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Marjoleintje ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 27 September 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 13 |
![]() Posted: 17 Januari 2010 om 19:25 |
Hallo,
ik zoek het haakpatroon van een ronde pannenlap of onderzetter. Heeft misschien iemand voor mij het patroon? ik hoor het graag. Groetjes, Marjolein |
|
Groetjes, Marjolein!
|
|
![]() |
|
creaans ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
![]() |
Ik heb er 1 voor je, veel plezier met het maken!
Groeten Creaans Pannenlap, rond met blauwe puntrand Doorsnede ca. 18,5 cm. Materiaal: 50 g. wit en een restje blauw Zet 3 losse op met wit en maak een ring. 1e toer: 16 halve stokjes haken. 2e toer: 2 halve stokjes in elk half stokje (32 st.) 3e toer: 2 losse voor het 1e halve stokje, 1 half stokje op het volgende half stokje, 1 reliëf bundel om de 3e en 4e stokje * (= 1 omslag, van voren om de betreffende stokjes steken, 1 lus ophalen en iets omhoog trekken, vanaf * 1 x herhalen, met 1 omslag de 4 op de nld. bevindende lussen afhaken, dan met 1 omslag de resterende beide lussen afhaken. x 3 halve stokjes(het 1e halve stokje in de uitsteekplaats van reliëf bundel stokjes haken) 1 reliëf bundel stokjes om de beide daarop volgende stokjes van voorgaande toer (=3e en 4e stokje vanaf reliëf bundel stokjes). Vanaf x 6 x herhalen. Eindigen met 1 half stokje, 1 halve vaste in de 2e losse (32 st.) 4e t/m 11e toer: met 2 losse voor het 1e halve stokje beginnen. Om iedere reliëf bundel stokjes van de vorige toer reliëf bundel stokjes haken. daarbij ook op de reliëf bundel stokjes van de vorige toer haken. Zo ontstaan er per toer 8 meerderingen (11e toer = 96 st.) Met blauw verder haken. 12e toer: 1 losse, op elk stokje van de vorige toer 1 vaste haken. 13e toer: 1 losse, * 1 vaste met 1 pikot (3 losse, 1 vaste in de 1e vasten) 1 vaste van de vorige toer overslaan. Haak voor het lusje 16 losse, met 20 vasten omhaken. Voor de blauwe punt in het midden van de pannenlap 4 losse opzetten en sluiten tot een ring, haak hierin 8 halve stokjes. Maak er op deze manier 2 en naai ze op de pannenlap. |
|
![]() |
|
Mistig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Augustus 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2571 |
![]() |
Heb je hier al eens gekeken ? Een hele pagina voll met pannelap patronen : http://www.crochetpatterncentral.com/directory/potholders_et c.php |
|
Bloei daar waar je geplant wordt.
|
|
![]() |
|
bedijs ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 24 November 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 184 |
![]() |
gelijk maar even het patroon opgeslagen
wat een leuk idee groet irene |
|
![]() |
|
Roos39 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 09 Augustus 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 918 |
![]() |
Hoi, Van bovenstaande link heb ik de polkadot potholders gehaakt. Erg leuk om te doen, niet moeilijk en dagelijks in gebruik. Ik weet niet hoe ik dit topic hier terug kan halen, maar als je bij zoeken (bovenaan pagina) polkadot intypt en eventueel selecteert op creaties dan zul je hem vinden. Succes Rosemarie |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |