Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Helemaal verslaafd (Sleutelhangers)

 Reageer Reageer Pagina  <1 45678>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2011 om 06:57

ik ben begonnen maar vind het moeilijk om de kleuren op zo`n kort stukje samen te haken ,oefening baart kunst

ik ben een tijdjee terug begonnen met jasbeschermers te haken en heb die ook tig keer uit moeten halen maar uiteindelijk zijn ze wel gelukt

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2011 om 13:51

Originally posted by Koningsdochter Koningsdochter wrote:

Hier staat het patroon http://charaminl.wordpress.com/2010/12/16/vertaling-pierrot- amigurumi-pinguin-gsm-hanger/ Pierrot heet hij. Veel plezier er mee. Er staan meer leuke patroontjes op deze site. Ook een hello kitty bijvoorbeeld. Die is ook niet lastig om te maken. Volg gewoon precies de beschrijving. En je komt er zeker uit. Succes er mee.

Wat super! Ik heb deze al langer in mijn 'verzameling' en ook al 2x gemaakt. Ik kwam er uiteindelijk wel uit volgens het schema, maar dit is toch een stuk gemakkelijker.

Back to Top
bobonnefatale View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 17 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bobonnefatale Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2011 om 16:26

haaai,

ik zou ook graag hiervan het patroontje willen!

ik was druk bezig met verschillende sjaals te haken,

en nu zou ik ook graag verder gaan met allerlei patronen.

gelukkig heb ik hulp van me mams, want haken en breien heb ik niet meer geleerd op school..

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2011 om 19:12
bobonnefatale: even wat meer reacties hierboven lezen, dan vind je de link.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2011 om 17:27

Heb de link gewoon gestolen van Lydia hoor. Maar omdat sommige mensen daar niet uitkwamen heb ik wat verder geklikt en alleen de pinguin gelinkt. Had ook alleen het schema. En prima te doen maar een beschrijving is toch altijd makkelijker. Dus uiteraard staat hij ook nu op mijn computer.

!!En mensen, even goed lezen voor je wat vraagt. De pinguin is nu al zo vaak als link verschenen dat je inmiddels een kolonie zou kunnen haken!!

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2011 om 17:34
Mijn pinguïnkolonie wil maar niet vlotten. Ik vind het best lastig om met meerdere kleuren te haken. Wat doe je met die draad als je het rondje klaar hebt. Haak je de 2e kleur het hele rondje mee of pak je die van de ene kant naar de andere (ik doe dit en krijg dan allemaal strakke draadjes in het kopje). Stom he hihi
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2011 om 18:11
dat probleem had ik ook ,misschien dat iemand hier een tip voor ons heeft
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2011 om 18:33
schitterend
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
mafke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 694
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mafke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2011 om 21:40
of ik snap de link niet of ik ben te blond

maar wil iemand mij de link of patroontje met uitleg toesturen?
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2011 om 21:38

@ mafke, je hebt mail.

@prideke en Hannie, http://garnstudio.com/lang/nl/video.php?id=148 hier staat een uitleg met video. Maar zij gebruiken gewoon verschillende draadjes. Veel afwerk draadjes dus. Verder zou ik ook niet zo snel een oplossing weten.

 

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2011 om 07:03

carla ,bedankt voor je reaktei

een lieve groet hannie

Back to Top
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 703
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2011 om 21:06
Ik ben met deze bezig, het bekje moet zo gehaakt worden:

Gebruik KLEUR 3; 3L; V in tweede L van haak; 4V in volgende L; V in
volgende L; 3V in volgende L; HV in eerste V = 8 steken.
Dit is de 1e rij.

Ik kom er niet uit,als ik in de 2e losse van de haak een vaste doe heb ik nog 1 losse over....waar doe ik de rest dan in??

Hopelijk kan iemand mij helpen..


Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2011 om 03:31
Dat klopt Wilma, in die losse maak je 4 vaste, dan draai je om en ga aan de andere kant verder en maak dan 3 vaste.
Je kan ook gewoon 4 vasten in magic ring doen, daarna in elke vaste 2 vaste maken dan heb je ook 8 vaste. Dan maak je er nog een toer boven op, duw het bekje een beetje plat, zie hieronder een tijd geleden maakte ik hem/haar ook.

In het hele patroon wordt elke toer gesloten met een hv, ik heb dat niet gedaan net zo min als de losse in het begin van de toer. Gewoon door haken en niks sluiten maar in het rond haken.
Bij de draad wissel heb ik gewoon de andere draad losjes aan de achterkant mee laten lopen.


Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 703
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2011 om 09:04
Heel erg bedankt voor je duidelijke antwoord ik gaf al bijna de moed op want het is wel een gefreubel met die kleine dingetjes 
De kleurenwissel heb ik steeds per draadje afgeknipt en weggewerkt,dat ga ik dus ook niet meer doen!
Hoe ben jij met een nieuwe kleur verder gegaan?
Ik heb steeds bij de laatste vaste van de oude kleur de laatste doorhaal met de nieuwe kleur gedaan maar dat is bij het kopje niet helemaal mooi geworden,de 2 witte stukjes (boven de oogjes) lopen niet gelijk....

Heb je nog tips met het in elkaar zetten misschien?
(vind die voetjes ook zo vreemd....)
Ik heb zoiets nog nooit gedaan...

Jouw rose is supermooi
Back to Top
Jirs View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 23 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jirs Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2011 om 12:26

Hoi hoi,

 

Wat zijn ze leuk!! Ik heb dit patroontje al langer liggen maar vroeg me af hoe je de pinguins aan het ringetje bevestigt. Hoe heb jij dat gedaan??

 

groetjes van Jirska

http://mijnhobbyhervonden.blogspot.com/
Back to Top
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 703
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2011 om 15:47
Pffff wat is dat in elkaar naaien een ramp zeg 
Het is zo`n gefriemel

Back to Top
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 703
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2011 om 16:24
Ik denk dat deze poppetjes niet aan mij besteed zijn helaas...ik vind ze zo mooi maar krijg hem zelf niet zo geweldig en ontspannend is het niet echt voor mij

Maar toch, voor een 1e keer toch ook niet heel slecht?



(geen idee of ik dit bericht in dit topic mag plaatsen,anders excuses)
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2011 om 16:33
Ik vind het een schatje!!
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 om 22:20
Ik vind haar wel goed gelukt. En misschien moet je gewoon eens wat vaker dit soort dingetjes proberen. Ik denk aan het dikbuikje wat een tijdje geleden hier een verslaving was. Minder in elkaar zet werk. En die is wat makkelijker om te beginnen. Als je dan eenmaal de smaak te pakken krijgt... Als je hem wilt hebben mail je me maar.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 703
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 om 22:25
Hoi Clara, dank je wel voor je reactie.
Misschien heb je gelijk dat ik het vaker moet doen.
Het was het 1e project na ruim 30 jaar niet meer haken...

Ik wil graag het patroon ontvangen van je.
Haak je mn email uit mijn profiel of moet ik hem naar je sturen??
Dank je wel alvast
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 45678>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns