Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenBoekenclub

 Reageer Reageer Pagina  <12345 7>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2007 om 11:54
mijn lezen staat even op een laag pitje... Waarom kan je nou niet lezen en haken tegelijk????
Back to Top
Polly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 420
Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2007 om 12:36

Het kan wel hoor maar dan moet je heel goed zijn in wat je doet!

Troost: tv kijken en haken kan wel

Groetjes, Yvonne
Back to Top
knipmutske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 05 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 338
Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2007 om 16:55

ik kan in ieder geval geen twee  dingen tegelijk,

ja net als Yvonne tv en handwerken dat lukt nog wel,maar als mijn man bijv aan het voetbal kijken is,dan kan ik daar ook niet bij lezen ,dan ben ik steeds de regel kwijt en kan me niet concentreren op het verhaal.

                  Marina

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2007 om 18:15
De mijne begint ook ineens te schreeuwen of te juichen, dan laat ik van schrik mijn breinaalden of haaknaald vallen. Bij haken heb je maar één steek maar met breien is dat best vervelend. Ik heb dan ook een hobbykamertje, waar ik op voetbalavonden zit te handwerken met een romantische film in de DVDspeler of Desperate Housewives of Dr. Phil op een videobandje. Het scheelt natuurlijk dat onze vogeltjes het nest hebben verlaten, dan heb je ruimte genoeg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Pato View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 06 Juni 2007
Status: Offline
Points: 8
Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2007 om 22:23
Ik lees graag boeken van Isabel Allende, bijv. Portret in Sepia en Fortuna's dochter vond ik heerlijk om te lezen. Erg mooi is Paula. Het is een heel triest verhaal want het gaat over het overlijden van haar dochter, maar het is heel mooi geschreven.

Marianne Fredriksson, helaas pas geleden overleden, schrijft ook heerlijk. Van haar heb ik zo goed als alle boeken. Het moet je aanspreken denk ik maar zij schrijft ook net als Allende heel verhalend (snappen jullie wat ik bedoel).

Van Hella S. Haasse vind ik Heren van de thee helemaal geweldig. Boeken die gaan over het vroegere Ned. Indie vind ik echt geweldig en dit is zo'n boek.

En nog een voor wie richting Zuid-Amerika gaat en daar wat gaat rondtoeren, is het boek De Patagonia Expres van Paul Theroux een aanrader. Gaat over een treinreis van Mexico tot aan Patagonie (onderste stuk van Argentinie). Klinkt saai maar is het absoluut niet! Ik heb zelf banden met Zuid-Amerika omdat pa daar vandaan komt dus het spaanstalige aanbod (spaanstalige schrijvers en boeken die zich daar afspelen) spreekt mij aan.

Oja, nog een die is erg humoristisch is. Tachtig van Jaap Scholten. De Twentse elite van rijke textielmensen wordt op een leuke manier een beetje in de maling genomen. Dus voor wat lichtere literatuur absoluut deze lezen.

Pffff, er is nog zooooo veeeeel meer.  
Groetjes,
Patricia
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2007 om 11:04
Vanavond om 17.05 is er op Nederland 2 een documentaire over Hella Haasse, Het uur van de wolf. Die valt samen met een wedstrijd van Jong Oranje en dan moet ik net voor het eten zorgen. Dus opnemen en later genieten, bij de volgende voetbalwedstrijd. Ondertussen brei ik een oranje vestje in maat 80, ik heb de voorpanden en het achterpand allemaal op één pen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
knipmutske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 05 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 338
Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2007 om 15:53

Ik vind het zo leuk om te zien wat voor verschillende genres boeken er worden gelezen.

Maar ik heb toch weinig reakties gehad op mijn vraag naar kolonisten en emigratie romans,

Misschien de vraag een keer herhalen??? Groeten Marina

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2007 om 21:19
Ik heb even in de catalogus van de bieb gekeken op onderwerpen emigratie en kolonisten, maar niks gevonden.
Behalve James Michener zou ik het niet weten. De bieb heeft er waarschijnlijk ook geen apart icoontje voor op de boekruggen, zoals de draakjes en aliens, waar ik altijd naar zoek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Pato View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 06 Juni 2007
Status: Offline
Points: 8
Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2007 om 22:55
Kolonisten van wat/waar en emigratie naar? Heb je daar nog een speciale interesse? Kolonisten in de VS of naar de VS, of de emigratie naar bijv. Ned. Indie? Over Ned. Indie en de emigratie daar naartoe zijn tal van boeken te vinden. Ik heb ook wat boeken staan over de kolonisten in Afrika. 
Groetjes,
Patricia
Back to Top
knipmutske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 05 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 338
Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2007 om 09:45

Dat maakt eigenlijk niet zo veel uit,maar ik heb al verscheidene boeken gelezen over de grote trek naar het westen, de goudzoekers en de hevige strijd met de Indianen die verdreven werden.Ik kan me dan helemaal inleven in zo,n boek. Eigenlijk zit ik zelf ook in een huifkar en maak de dingen mee.

En de boeken dat vanuit Engeland allerlei mensen met grote en heel kleine misstappen,dieven moordenaars hoeren, allemaal verbannen worden naar Australie en daar volledig aan hun lot overgelaten worden

Er was een tijd een vrouwen tekort(+-1800) in Australie dus veel vrouwen waagden de overtocht en wisten totaal niet bij wat voor man ze terecht kwamen.

Allemaal zeer boeiend om te lezen.

  

 

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2007 om 10:46
op het moment ben ik weer voor de zoveelste keer Harry potter 1 t/m 6 aan het lezen wachtende op deel 7, wat ik ook leuk vind zijn de boeken van Jill mansel en Cathy kelly enz

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2007 om 12:47

Marina.

De boeken die jij noemt over de vrouwen die naar Australie werden gestuurd,daar heb ik ook eens 1 van gelezen.Weet helemaal niet meer hoe en wat voor boek het was.Wat ik mij nog vaag herinner is dat ze volgens mij met een schapenboerderij zijn begonnen.Jeetje ik weet het niet meer wat jammer.Het was echt een boek om nog een keer te lezen.

Groetjes Catharina

Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2007 om 12:49
Eugenie,had het niet direct gezien,maar Cathy Kelly boeken zijn ook heeeeeel mooi.Op het moment lees ik haar ,, Voor mijn vriendin,,.
Groetjes Catharina

Back to Top
knipmutske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 05 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 338
Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2007 om 15:00

Bedankt bedankt,ik heb weer enkele namen van auteurs opgeschreven,ben dus weer uren zoet met het zoeken in de catalogus van de bieb,Heerlijk!!

Groetjes marina

Back to Top
knipmutske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 05 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 338
Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2007 om 16:18

Jammer, Catharina dat je niet meer weet wat de titel van dat boek was,lijkt me zeeeer interresant.

En Magtelt, In de catalogus van de bieb hebben ze wel als onderwerp Migranten erg verwarrend dus.  MVG Marina.

 

Back to Top
knipmutske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 05 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 338
Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2007 om 16:19
HEE, ik ben een groupie geworden!!!!
Back to Top
Polly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 420
Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2007 om 16:31

Wanneer ik lees (meestal als mama voetbal/wielrenen heeft op tv!) dan lees ik meestal sience fiction maar dan het type dat middeleeuws-achtig is. Een fantasy wereld dat zich afspeelt in de middeleeuwen zeg maar.

Momenteel bezig met de serie: Het lied van ijs en vuur, boek 3 (deel 1, ja er is ook een boek 3 deel 2) Heb de delen tot en met 4 al gekocht, maar dus nog niet allemaal gelezen. Wanneer ik ze uit heb gaan ze naar mijn oudere broer. Die is nu dus bezig met boek 2 .

Wij zijn niet zo dol op voetbal dus dan verdwijnen we in ons boekwereldje.

Tijdens "mijn" vaste series (Grey's anatomy, House) haak ik een enkele keer omdat ik eigenlijk er niets van wil missen. Ik haak/naai met de hand tijdens series die ik af en toe eens kijk (Judging Amy, Charmed -op DVD-)

Groetjes, Yvonne
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2007 om 16:54

Originally posted by chrisje chrisje wrote:

mijn lezen staat even op een laag pitje... Waarom kan je nou niet lezen en haken tegelijk????

Ik kan wel breien en lezen tegelijkertijd, haken lukt me (nog) niet. Ik moet daar nog te veel bij kijken (naar het werk) wat ik aan het doen ben.

Maar gewoon recht toe recht aan (tricot) breien kan ik prima tijdens het lezen, of is het zo dat ik prima kan lezen tijdens het tricot breien .

Als ik tv kijk brei ik ook blind, maar dan moeten zowel het werkje als het programma niet te ingewikkeld/spannend zijn want dan raak ik de draad kwijt.

odette
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2007 om 19:25
   hallo Marina, het boek waar catharina over schrijft heb ik ook gelezen, en tot voor 2maanden geleden had ik hem zelf nog ,maar ik ben aan het opruimen en heb ik het boek ook weggegooid, misschien dat de titel mij deze week nog te binnen schiet.....................ik heb trouwens veel van dat soort boeken gelezen,  als ik wat tegenkom!!!!!!!!!!!dan hoor je het wel gr. Geesje
groetjes geesje
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2007 om 19:41
Polly, als je de serie van vuur en ijs uit hebt, kun je beginnen met Robert Jordan Het rad des tijds. Er komen er twaalf van uit, plus nog een serie die daarvóór speelt, plus een boek over de wereld waarin dat allemaal speelt. Hij is al zeker tot deel 10 vertaald. Als hij helemaal klaar is, kun je elke maand ééntje uit de bieb halen, dan ben je een jaar zoet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns