Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Rondbreinaalden HELP!

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2010 om 16:38
Pippi, ik heb mijn Sandra's voor kinderen al erbij gepakt. Wat voor maat is 9 jaar ongeveer? En zoek je een klassieke Ierse kabeltrui of gewoon een trui met kabels en reliefsteken?

Volgens mij zijn de meeste truien in Sandra voor twee pennen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2010 om 16:01

Originally posted by pippie pippie wrote:

Het lukt mij niet
Wil graag een trui breien van garnstudio voor klein-
zoon van 9, en alle kabel-truien zijn op rondbreinaalden gebreid. Nou, lukt dus van geen meter.

het lukte mij ook niet meteen,bovendien vind ik gewoon breien op een rondbreinaald erg lastig.

Ik heb mezelf dus continentaal breien geleerd.Dat gaat een stuk fijner,geen zwabberende naalden meer.

ik zou zeggen,gewoon stug volhouden.

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2010 om 15:46
Het lukt mij niet
Wil graag een trui breien van garnstudio voor klein-
zoon van 9, en alle kabel-truien zijn op rondbreinaalden gebreid. Nou, lukt dus van geen meter.
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2010 om 15:33
Ik brei alles met rondbreinaalden, zoals Corry al zei, de
magic loop is erg handig voor kleine rondbrei werkjes,
wanneer je het eenmaal in de vingers hebt is het heel
makkelijk. mijn naalden zijn allemaal 80 cm, heb 2 dure
gekocht bij een handwerkwinkel en de rest komt van zeeman.
Die van zeeman bevallen me het beste.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2010 om 14:38

Als je hele kleine dingen rond wil gaan breien,kun je dat het beste doen,met de magicloop methode,anders gaat het niet.Je hebt dan een flinke lange nodig.te lang is niet erg,beter dan te kort.

De kortste rondbreinaald,die ik heb ,is het koord 20 cm,en dan je punten nog.Daar kan je echt niet heel klein op breien.

je hebt van knit pro sets ,met koorden, en losse naaldpunten.

Ook van addi zijn ze er.

Ik heb de knitpro met metalen punten,maar later voor het lacebreien de houten punten gekocht.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2010 om 13:43
Hoe ze heten weet ik niet meer, maar er zijn van die sets, waarbij de de punten kunt verwisselen. Ik neem aan dat die langer of korter en dikker of dunner geleverd worden. Addi click ofzo???? Ik heb ze bij Lidl en Zeeman gekocht, dan moet je gewoon nemen wat er voorhanden is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2010 om 12:38
sorry ik kan je er niet mee helpen.
ik kan er gewoonweg niet mee overweg.
ik hoop dat andere je kunnen helpen.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2010 om 12:00

Hallo dames,

Graag jullie mening/ervaring!

Ik heb 2 rondbreinaalden van Zeeman (80cm lengte) en ben er helemaal blij mee. Ik brei er alles op, meestal plat. Nu wil ik sowieso kortere kopen.

-Kan ik op naalden van 40cm kleinere dingen rond breien? Want dat mis ik met de naalden die ik nu heb.

-En welke maat is makkelijk om verder nog te hebben? 60cm, 80cm of 100cm?

-En de laatste vraag; bamboe of metaal?

Graag jullie mening

 

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns