Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

spelden

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: spelden
    Posted: 02 September 2012 om 18:01
Kantklosspelden doen het ook prima .
 
Zullen zeker in Belgie nog wel te koop zijn
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 13:05
ik heb ook van die spelden van 6 cm, worden inderdaad in tuincentra verkocht want dit zijn eigenlijk spelden voor het maken van bloemstukken zijn iets dikker dan gewone maar even scherp achteraan


Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 12:30
Originally posted by pippie pippie wrote:

Moet net een rits in een gebreid vest zetten.
Is net een operatie: ik tel de spelden die ik
er in heb gedaan en ja, altijd wat weg.
Dus: bedankt voor de tip.
Geen idee of het werkt voor een rits, maar misschien met een nietapparaat een paar nietjes erin nieten, deze zijn ook weer makkelijk te verwijderen naderhand en mocht je er toevallig eentje vergeten, dan prikt het in ieder geval niet.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 12:26
Je kunt ook quiltspelden kopen, die zijn wel scherp en dun, en duur maar als je ze eenmaal hebt, heb je er jaren plezier van.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1418
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 21:47
Zoiets heb ik ook wel eens bij het tuincentrum gezien, meestal met een parel op het einde.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 21:22
Die spelden bestaan en zijn een cm of 5. Ik heb ze gekocht samen met een magnetisch speldenkussen op een stoffenspektakel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 16:57
Eigenlijk zouden er ook lange spelden moeten bestaan die net zo scherp en dun zijn als de gangabare. Ik heb ooit een langharige cape gemaakt die wel met scherpe spelden in elkaar gezet moest worden, maar waarvan de knopjes direct in de vacht verdwenen. Alle naden heb ik met een vlooienkam na moeten bewerken.
Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 16:54
bij het inzetten van de rits kun je wel gewonen spelden gebruiken maar doe dan een stukje papierachter de knop zodat deze niet in het breiwerk kan verdwijnen Anne-Marie
Anne-Marie
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2011 om 10:33
Met cocktailprikkers gaat het misschien ook, het belangrijkste is dat het grofweg in elkaar zit.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2011 om 09:11
Echt een goed idee
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 23:19
Dat is zeker een goeie tip!!! Nou is het mij nog nooit gebeurd dat ik er een speld in heb laten zitten, maar gewone naaispelden zijn veel te klein voor breiwerk. Nou heb ik geen krulspelden in huis maar met metaaldraad dat aan de uiteindjes geveild is gewest, moet dat ook goed lukken. Bedankt. 
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 20:38

ik doe het ook met veiligheidspelden en dan met die beveiligde spelde die ze vroeger voor luiers gebruikte dan hoef je niet bang te zijn dat het los gaat met bewegen het werkt perfect.

 

groetjes elma mulder

Back to Top
Liesbeth49 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 244
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesbeth49 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2011 om 17:03
Een goeie tip, dank je!!!
Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2011 om 10:31
ik gebruik ze ook, ideaal!
groetjes miranda
Back to Top
Gerda Lamers View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerda Lamers Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2011 om 20:29
Wat een handige tip. Ik heb ook nog een doos vol van die dingen. 
Groetjes Gerda
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2011 om 09:51
Ik heb op onze markt hele lange spelden gekocht met een dikke kop, speciaal voor breiwerk. Maar babykleertjes zet ik liever met veiligheidsspelden in elkaar.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2011 om 23:31

   

prima idee Pimmetje, heb er nog een hele doos van liggen

 

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2011 om 14:04
Margaretha, je hebt gelijk, helaas. Ik was blij voor niets.
In het weekend toch maar met spelden aan de gang.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2011 om 12:30

Ik heb die "spelden" gekocht bij het Kruidvat of bij Etos, weet het niet meer.

Ik heb het ook wel geprobeerd met coktailprikkertjes, maar die zijn vaak een beetje ruw en dan blijft je draad er weer aanhangen. Ik gooide ze ook altijd weg als ik klaar was, vanwege de draadjes en pluisjes die er aan bleven hangen, dus nog duurder ook.

www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
margaretha View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer margaretha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2011 om 20:08

maar met die pennetjes van krulspelden kan je niet een rits vast zetten hoor

daarmee kom je niet door het stof van de rits

mar
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns