Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenGoede haakgaren/wollen?

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Polly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 420
Direct Link To This Post Onderwerp: Goede haakgaren/wollen?
    Posted: 09 Juli 2007 om 16:14

Dames,

Weet iemand misschien waar ik goed haakgaren/wollen kan krijgen? Of welke merken/winkels kunnen jullie aanbevelen? Ik leef op een klein knutselbudget.

Welke winkels verkopen in deze maand nog wol/garen??

Groetjes, Yvonne
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2007 om 16:49
Wibra het hele jaar door, Zeeman nog uitloop, Hans Textiel nog uitloop.
Hier heeft verder R&B textiel het hele jaar door betaalbaar garen, maar ik weet niet of die overal zitten eigenlijk.

Garenwinkels zijn eigenlijk standaard te duur (voor mijn lege beurs dan). Was er vanmorgen voor een stuk of zes bolletjes katoen, maar 2,60 per 50 gram píeker ik niet over ! Ik leef voornamelijk van andermans restanten (wou jij nog wol ??? Ja hoor !). Minder keus, maar 't kost geen cent en maakt je wel gedwongen creatief.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2007 om 16:53

Heb je toevallig een action in de buurt, verkopen garen voor € 0,99 (ik dacht bollen van 100 gram).

Groetjes, Carla

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2007 om 17:18

Tja, ook ik ben altijd op zoek naar goedkoop garen (mijn beurs laat geen dure wolwinkel toe plus nog dat ik het ook een sport vind om zo voordelig mogelijk te kopen). ALS ik wel eens iets verkoop (zelden hoor) dan bewaar ik het geld voor nieuw materiaal.

Ook ik koop bij Wibra (zit in Den Haag, dus daar kom ik alleen maar als ik toch al daarheen moet reizen). Het tasje dat ik onlangs bij creaties heb neergezet is ook gemaakt van Wibra acryl: kost 1.00 per 100 gram, heet Saskia en een bol is genoeg voor een tas. |Daar maak ik ook bloemetjes van trouwens.

Verder kan ik tegenwoordig ook nog wel eens vrij voordelig kopen bij een garenkraam in Delft (ook weer: als ik daar toevallig ben en er iets voor me bij zit. Die mijnheer heeft ook wel bolletjes van 50 gram voor 5,95!!

Action heb ik hier niet, wel Zeeman. Ik ga altijd als ik in de buurt ben eventjes kijken of er weer iets van mijn gading bij zit.

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Polly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 420
Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2007 om 17:46
Jullie zijn geweldig. Moet morgen toch even t dorp uit, ga ik meteen even zoeken!!
Groetjes, Yvonne
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2007 om 18:29

ik maak ook veel tassen met katoen uit de Aldi; Komt niet vaak binnen, vorige keer was dat februari... dan heb je 4X50gr voor 2.49euro.

Daar heb ik toen een hele hoop van gekocht, en vind het wel goeie...

volgende keer dus weer inslaan...

Woensdag ga ik eens kijken bij die uitverkoop waar perle ons op wees: wel ver rijden, maar ik deel de onkosten voor vervoer met mijn schoonzusje!

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2007 om 18:36

Aldi heb ik helaas ook niet in de buurt. Welke winkel heeft Perle aangegeven?? Heb ik blijkbaar gemist.

groet, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2007 om 19:11
is heel ver, joke: in moeskroen... Maar omdat ik veel tegelijk meebreng, en de vervoerskosten deel, is het toch een goede zaak! Tik even in bij "zoeken" bovenaan: fibrex en staat een boel info van perle in over deze zaak... schijnt een soort loods te zijn waar overstock naartoe komt... Wol maar ook stoffen en andere zaken... ben erg benieuwd!!!
Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Januari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2007 om 08:34

Ik ben net als jij Leentje, werk hoofdzakelijk met "krijgertjes", ook met mijn lapjes. Kan ondertussen zelf een winkeltje beginnen.  Als de mensen eenmaal weten dat je alles kunt gebruiken, komen ze vanzelf.

Kreeg pas nog een hoeveelheid kant en lint, daar werd ik helemaal "happy " van.  Zei mijn zoon,"maar moeder, wat moeten wij straks met al die spullen als er met jou iets gebeurd". Geen probleem zei mijn dochter, ik weet dat ons moeder op "hobbydoos" zit, en dan bied ik dat daar gewoon aan.

Voorlopig nog niet hoor dames !!!!!!

Groetjes Tony

Antonia
Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2007 om 09:16
Dus ik ben niet de enigste hier met een miniem budget?

Ik koop meestal mijn wol in Wibra. In de Zeeman hier hebben ze geen wol. Nog niet gevonden. Katoenwol koop ik in Veritas. Meestal tussen de 2 en 3 euro. Je voelt wel dat de wol van wibra anders is dan de 'betere' wolsoorten. Voelt meer ruw aan.


Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2007 om 09:24
Ja, klopt, kwaliteit is het eigenlijk niet. Maar ik maak voornamelijk poppen en kleine projectjes enzo, dan maakt het niet zo veel uit. Kleding brei ik eigenlijk niet, alleen sjaals en mutsen en heel soms een truitje voor de kids van die dikke gekleurde zeemanwol. Echte wol kan ik niet verdragen, te warm en te jeukerig.

Ook heb ik een keer op een rommelmarkt voor vijf gulden een hele dikke klos vissersgaren (ongebleekte katoen) gekocht waar ik al heel veel spreien, kleedjes, babykleding, mandjes, weet ik veel van gehaakt heb, en hij is nóg niet op.

Als ik van iemand wol kan krijgen zeg ik altijd JA en dan brei ik eerst iets leuks voor de gever.

Mijn voorliefde voor kadolint is dan ook vooral een financiele; 1,50 voor 500 meter, en nauwelijks kapot of vies te krijgen. Perfect voor tassen, onderzetters, doosjes (!), knijperbakken (zelf bedacht), cachepots (jurkje voor bloempot), hoedjes, mandjes, massagehandschoenen,eigenlijk alles behalve kleding. En knuffels, want het knuffelt niet lekker. Na een jaar of twee bij dagelijks gebruik (zoals de tassen en shagbuidels) wordt het wat sleets, maar kapot heb ik er nog geen. Hoe lang gaat een katoenen of wollen tas mee ?

De babywol van de zeeman is wel heel goed volgens mij. En soms haal ik bij de plaatselijke hobbywinkel (Bertus Workel) afgeprijsde leuke speciale wol. Voor de helft van de prijs of minder. Helaas zijn dat altijd paketten met 10 bollen ofzo, teriwjl ik maar één of twee wil hebben.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2007 om 09:59

hier is het vooral omdat ik voor het goede doel haak en brei, en best veel verbruik eigenlijk... dan ben ik dus echt aan de arme als ik steeds duur spul zou kopen... Maar af en toe koop ik het gewoon wél eens, hoor.. Met mijn verjaardag of zo... Dan bestel ik ook wel eens een leuk boek bij renske, en je hebt er dan toch veel plezier van!

Maar ik kan er eerlijk gezegd meer van genieten om een super-koopje te doen, is toch altijd weer leuk... heb nu dikke "berenwol" (ja, ik zag er meteen beeren van!) van 50 cent per streng... toch leuk...

Oh ja, ik heb nog van de Aldi gele katoen liggen, heb ik gekregen... maar geel is een kleur die niet zo past bij de rest van de katoen voor de tassen... iemand die er belangstelling voor heeft? Heb nog wel een aantal pakken liggen en die mogen dus weg...

Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2007 om 12:14
Haken met kadolint...misschien moet ik dat toch ook eens proberen. Lijkt me alleen ontzettend ruw. Maar voor onderzetters en dergelijke mag dat ook wel.

Kleding maak ik ook niet. De wol van de wibra gebruik ik voornamelijk voor het maken van lappendekens, kussenhoesjes, zoiets...het is geen slechte wol hoor, ik vind hem gewoon soms wat raar aanvoelen.

In de oxfam 2dehandswinkel heb je soms ook een hoop bolletjes wol liggen voor nog minder dan een euro. Het zijn meestal wel erg kleine bolletjes, maar misschien wel goed voor de kleine poppetjesprojecten?

Chrisje, geel is inderdaad een kleur die je moet kunnen combineren, vind ik. Ik gebruik wel katoenwol, maar daar heb je dan ook weer verschillen in. Geel heb ik nog niet. Maar als het niet hetzelfde soort katoen is als mijn andere bolletjes, dan ben ik er ook niet veel mee. Beter dat je er dan iemand anders een plezier mee kan doen :)
Back to Top
winter61beer View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 16 December 2005
Locatie: Zutphen
Status: Offline
Points: 2113
Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2007 om 13:13
hoi crea-vriendinnen,ook ik werk met goedkope wol zowel van wibra,zeeman,hans textiel en heel soms van markt plaats,ik brei veel voor babyborn en mijn andere poppen,groetjes van diana.
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2007 om 13:35
Ook ik heb meestal zeeman of wibra garen. En laatst ook bij Hans textiel wat gekocht. Daar ben ik nog niet mee aan het werk maar de andere twee vindt ik prima.
Groetjes Teunie
Back to Top
Polly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 420
Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2007 om 14:12
Ik heb nu net bij Action wat harige wol gekocht. Prijs viel naar mijn mening nog wel mee. 90cent voor 50meter. Daar kan ik wel een lekkere zachte slang mee maken.  Wil ik zelfs mijn jongere zussen wel helpen haken (meerderen & minderen kunnen ze nog niet zo best), mits ze zelf de wol kopen.
Groetjes, Yvonne
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2007 om 15:37
Ik ben vanmorgen bij R&B textiel geweest, en heb daar voor nog geen tientje 17 (ZEVENTIEN) bolletjes Jasmina gescoord !! Vanavond zal ik wel even een fotootje laten zien van mijn aanwinst. Helemaal blij; nu kan ik met mijn adventkalender beginnen in de zomervakantie !!

(ca. 40 gram / 160 meter). De kleuren die ik écht nodig had (rood, wit, geel, groen, roze) waren 95 cent, de rest was afgeprijsd, en volgens mij is ze er nog een stuk of twee vergeten aan te slaan ook, anders was ik op  11 euro uitgekomen, maar het was 10,50 inclusief een lapje vilt.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
huppel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 11 Oktober 2006
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 350
Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2007 om 07:41

Ik koop mijn garen eigenlijk altijd via ebay. Daar heb ik al heel wat koopjes op de kop getikt. Wel even rekenen met de prijs, wat de verzendkosten zijn.

 

Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2007 om 08:16
even een vraag tussenin, het gaat hier over wol, dus waarom niet :)

Als jullie wol kopen, en zo te horen hebben jullie wel al een verzameling wol bij elkaar gekregen , hoe bewaren jullie die dan? Kwestie van orderlijkheid. Ik bewaar ze in 2 dozen. 1 doos met minder goede wol en een doos met betere wol. Probleem is, hoe goed ik ze ook oprol, de uiteinden knopen altijd in elkaar.
Van zodra je een bolletje eruit wil nemen komt de hele inhoud mee, bij wijze van spreken.

Herkenbaar?
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2007 om 08:24
Ik heb een wolmand; een soort grote rieten wasmand mert deksel, met stof gevoerd. En daarin zit de wol vervolgens in plastic tassen. Om ene bolletje te zoeken moet-ie wel altijd helemaal leeg helaas, da's wel lastig.

Gisteravond bij de Action nog twee bollen rood gekocht, Mooie wol, dat wel, maar ze hadden alleen rood, creme en bruin, en dan nog wat van dat harige garen (struisvogelachtig). 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns