Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gebreid: Pull-through wrap! Wie wil?

 Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 28 Januari 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 10:44
Waar kan ik die schitterende sjaal bekijken ?

Ben weer zo nieuwsgierig !

x_3bc1bd1f
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 10:47

Originally posted by Barones Barones wrote:

Waar kan ik die schitterende sjaal bekijken ?

Ben weer zo nieuwsgierig !

HIER kun je een foto van de sjaal zien

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 28 Januari 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 10:47
Ik heb de sjaal bekeken, die is voor mij echt te moeilijk
hoor.
Ik heb nog nooit van mijn leven een kabel gebreid.
Volgende keer beter.

Mooi is hij wel.
x_3bc1bd1f
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nellie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 13:17

Ik vind 'm ook erg mooi. Had plannen om met de scheepjes peru die ik heb ( 10 bollen ) een poncho te breien, maar denk dat ik mij hier aan ga wagen.
Nou ja, de richtlijnen van het patroon zal ik gebruiken, lange lap met 2 sleuven. Ik heb namelijk 2 kleuren en de wol is ook erg dik, naalden 10.
Moet wel lukken, proeflapje breien, even rekenen en breien maar. De afmeting van de sjaal/omslagdoek is ong 45 X 175, dus piece of cake :)

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 14:01

Originally posted by Barones Barones wrote:

Ik heb de sjaal bekeken, die is voor mij echt te moeilijk
hoor.
Ik heb nog nooit van mijn leven een kabel gebreid.
Volgende keer beter.

Mooi is hij wel.

Dat is een misvatting! Het is zo ongeveer 1 van de makkelijkste dingen die er zijn om te breien. Ik dacht ook altijd dat het heel moeilijk is.

Bij deze sjaal is het 2 steken op een hulpnaaldje zetten (mag ook sateprikker of veiligheidsspeld zijn) dan de 2 steken op de naald breien en dan de 2 steken van de hulpnaald breien. Nou dat kan je!

Er worden verder alleen rechte en averechte steken gebruikt, je kunt het echt hoor, hij is niet voor niets in de categorie makkelijk geplaatst!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 15:04
sjeeeeeeeee Jips, die is wel heel erg mooi (en als JIJ het kunt moet het mij ook lukken denk..geintjuh;-))) maar zou hij echt zo mooi blijven hangen/zitten alsop de foto denk je???? Jij bent toch wel een haak- en breiwonder geworden hè...ben trots op je!!!!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 15:43
Ik heb nog geen idee, de mijne is nog niet klaar. Ik zou het aan Magtelt kunnen vragen, zij heeft hem al af
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nellie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 17:11
Originally posted by Jips Jips wrote:

-Herhaal nld 1-8 voor Seed st en Kabel-patronen tot 35cm vanaf het begin, eindig aan het einde van de toer aan de verkeerde kant van het werk.


Verdeel voor Sleuven

 

Nu zit ik even naar het originele patroon te kijken en daar moet je aan de sleuven beginnen als je werk 10" is, dus 25 cm,
heb jij er bewust voor gekozen om 10 cm later aan die sleuven te beginnen?
Natuurlijk kan je die sleuven plaatsen daar waar je zelf wil, maar ik word nu even aan het twijfelen gebracht :)
Ik ga als een speer op naalden 10 en heb al 25 cm, tja er staan ook maar 40 steken op de pen :) en ik brei recht toe reaht aan, met aan de zijkanten 3 steken ribbel

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 17:15

Ik ben 1.82m en heb dit bewust zo gedaan, omdat ik anders de sleuven veel te laag heb zitten en dat is niet mooi.

Magtelt is veel kleiner dan ik en heeft hem ook gemaakt, voor haar zijn de sleuven op 35cm ook prima!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nellie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 17:19
Fijn dat je zo snel reageert, ik ben 1.64, dus voor mij is 35 cm dan ook wel beter denk ik, kjkende met een beetje timmermansoog zitten ze volgens mij op de foto ook hoger :)
die van mij gaat er iets anders uit zien, ik heb 2 kleuren, en maak 'm met 2 banen, maar het principe blijft wel hetzelfde een pull through wrap
Eerst wilde ik een poncho breien, maar dit is even handiger om om te slaan dan een poncho
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 17:23

Nou, dat vonden Magtelt en ik ook, vandaar dat ik er zo enthousiast over was toen ik hem vond.

Ik maak hem exact als het patroon, ook dezelfde kleur toevallig. Maar vind het wel een enorm project. En dan wordt die van ons nog 2 x zo breed, maar wel super leuk!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nellie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 17:25
maak je 'm 2x zo breed als het patroon? Volgens mij is ie ong 45 cm breed, met mijn stekenproef van 9 steken op 10 cm heb ik 40 steken opgezet.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 17:47

Nee  deze is exact volgens patroon.

De omslagdoek van de hobbydoos omslagdoek a long die magtelt en ik ontworpen hebben, wordt 2 x zo breed 152 steken

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nellie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2011 om 19:45

Mijn pull through is bijna klaar, en mijn gevoel zegt dat ik die sleuven misshcien toch beter op 25 cm had moeten maken.
Ik zie het wel als ik als ik afgekant heb, anders gewoon een stukje uithalen en opnieuw breien.

 

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2011 om 20:49
Originally posted by Nellie Nellie wrote:

Mijn pull through is bijna klaar, en mijn gevoel zegt dat ik die sleuven misshcien toch beter op 25 cm had moeten maken.
Ik zie het wel als ik als ik afgekant heb, anders gewoon een stukje uithalen en opnieuw breien.

 

Ik ben 1.82m vandaar dat ik een langer stuk onder de sleuven wilde

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nellie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2011 om 22:34

Zo, ik heb 'm af, alleen nog de draadjes wegwerken, ik heb 'm nu even onder een vochtige handdoek liggen en zie dan morgen wel verder. Vind ik de sleuven bij nader inzien toch te hoog, haal ik gewoon dat stuk uit en brei het opnieuw.
best wel snel gebreid, afgelopen zondag begonnen, op naalden 10 gaat snel, maar persoonljk vind ik naalden nr 5 toch wat prettiger breien.

 

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.297 seconden.
Lang Yarns