Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Het Grote Poppen Topic!

 Reageer Reageer Pagina  <1 36373839>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2016 om 19:15
Zó ben je haakster of breister en zó ben je poppendokter of poppenzuster, ben benieuwd of de voorgeschreven medicijnen aanslaan, ik volg het met interesse enplus medeleven natuurlijk...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
thian View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2016
Status: Offline
Points: 830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2016 om 19:22
tja en de pop had een zuster outfit aan
en nu een sjiek kinder jurkje,(action) erg lief
het zuster oufitje gaat naar de peuterschool van de hulp
euhhh haar zoontje.. dan
don't let the little stupid things break your happiness
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2016 om 10:17
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Bij Bart Smit en Intertoys in de folder: Disneyprinses kopen, Frozen pop er gratis bij. Beide kosten normaal € 19,99, nu 2 voor € 17,99.

Oma's opgelet!
Tantes ook.

Het is wel een op=op actie, je moet er snel bij zijn. En opletten, dat je een prinses uit het schap met € 19,99 pakt en geen duurdere.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2016 om 10:27
Baksoda zie je in de supermarkt meestal niet, ik haal het bij de drogist (Kruidvat heeft het ook) en dan schelden ze het uit voor zuiveringszout
donkergroen doosje met een plastic zakje erin van Gimborn.
Ik heb even gegoegeld met plaatjes en ik zie dat ze het ook van Dr. Oetker en van Jumbo hebben - zou dus toch in de super te vinden
moeten zijn. Arm & Hammer (heb ik nu alle merken genoemd) heb ik nog nooit in Nederland gezien.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2016 om 10:33
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Bij Bart Smit en Intertoys in de folder: Disneyprinses kopen, Frozen pop er gratis bij. Beide kosten normaal € 19,99, nu 2 voor € 17,99.

Oma's opgelet!
Tantes ook.

Het is wel een op=op actie, je moet er snel bij zijn. En opletten, dat je een prinses uit het schap met € 19,99 pakt en geen duurdere.


En ze hadden ook het Star Wars meisje, Ray Starkiller, uit de op één na laatste film. In het groot. Ik blij, ik heb hem mooi laten inpakken voor Tons verjaardag. Hij heeft haar net uitgepakt en een plaatsje gegeven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2019 om 18:44
Ha, gevonden. Ik heb het even opgehesen voor een newby.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Nickie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2019
Locatie: Zuid Limburg
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nickie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2019 om 07:43
Hier ook een groot poppen verzamelaarster.
Ik koop de poppen via Marktplaats en de kringloopwinkel.
Meestal moet ik armen en benen van nieuw elastiek voorzien en dan brei ik er nieuwe out-fitjes voor.
Ik heb er inmiddels zo rond de 55 Smile





Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2019 om 08:24
Dat ziet er gezellig uit. Mijne liggen bloot, in de originele verpakking of in de kleren, waarin ze gekocht zijn, op zolder. Eentje ligt beneden in de projecttas. Ik denk dat je met Marie's Poppenmode aan de slag kunt gaan. De oudere nummers hebben vaak ook voor de hele kleintjes patronen, 20 cm. Mijn specialiteit is de slaapzak (uit een oud haakboek) en de rugzak. Toen ik het patroon eenmaal in de vingers en de hersenen had, paste ik het aan voor elke maat en ik doe steeds andere steken, zodat het niet gaat vervelen. Ik heb een jurkenpatroon voor de Evy, het kleine zusje van Barbie, en dat brei ik in het groot voor damespoppen van rond de 40 cm. Ik begin aan de zoom, minder voor de taille, voor de armsgaten kant ik af en zet de steken in de volgende toer dubbel weer op, en na het decolleté kant ik af. Eén achternaad en twee draadjes weg te werken. Rondbreien zou nog efficiënter zijn, maar dat vind ik egeltjes temmen voor gevorderden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2019 om 09:35
Ha Nickie, wat ziet jouw poppenverzameling er gezellig uit. Een poppenkind ben ik nooit geweest en blijkbaar ook niet geworden, maar bij jou is het een feest om naar te kijken.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2019 om 14:19
Dat zijn er al een boel bijeen. En het plezante aan die foto is : ge hebt nog plaats genoeg. (wat dichter bij elkaar, tussen de benen kunnen er ook nog).

En allemaal met eigen creaties gekleed?


Zo een heel pikzwarte (in het midden van het middelste schab) heb ik nog niet gezien. Heeft die een zonnebril/skibril op?
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2019 om 14:48
Wauw dat zijn een hoop poppen met mooie kleding...
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2019 om 19:48
Wat een leuke serie poppen. ik ben altijd een poppenkind geweest, maar nooit er toe gekomen om ze te verzamelen. Ik brei en haak nu wel poppen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2019 om 13:59
Ik heb op facebook poppenfoto's staan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Nickie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2019
Locatie: Zuid Limburg
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nickie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2019 om 16:45
Originally posted by bep bep wrote:

Dat zijn er al een boel bijeen. En het plezante aan die foto is : ge hebt nog plaats genoeg. (wat dichter bij elkaar, tussen de benen kunnen er ook nog).

En allemaal met eigen creaties gekleed?


Zo een heel pikzwarte (in het midden van het middelste schab) heb ik nog niet gezien. Heeft die een zonnebril/skibril op?


Nee, die heeft geen zonnenbril op maar die heeft van die grpte ogen Smile
Back to Top
Nickie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2019
Locatie: Zuid Limburg
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nickie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2019 om 14:00
Een nieuwe creatie Smile
Sanne is een Famosa pop van ca 45cm, die ik op Marktplaats heb gekocht.
Maar een was en kam beurt en een nieuw gebreit setje ziet ze er weer prachtig uit




Leeftijd is niet belangrijk maar wat je met die jaren hebt gedaan wel.

Nickie's Hobbycorner
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2019 om 14:54
Helemaal tot in de puntjes!

Fomosa heb ik op moeten zoeken: een Spaanse poppenfabriek. Als ik jullie verhalen lees, krijg ik er zin in om mijn beer eens in het nieuw te steken.

Ha-ha, zoals je in je onderschrift hebt staan: "Leeftijd is niet belangrijk. ...". Spelen verleren we nooit.
Back to Top
Nickie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2019
Locatie: Zuid Limburg
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nickie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2019 om 09:14
Dankjewel SmileJa, klopt Famosa is een spaanse poppenfabrikant. Deze poppen hebben allemaal van die guitige snoetjes .
Het is echt heel leuk om die poppen in het nieuw te zetten.
Er zitten ook Italiaanse poppen in mijn clubje dat zijn Ratti-poppen.
haha, inderdaad, leeftijd is niet belangrijk ( ik wordt dit jaar 71 ) zolang we nog kunnen spelen is het oke .LOL



Leeftijd is niet belangrijk maar wat je met die jaren hebt gedaan wel.

Nickie's Hobbycorner
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2019 om 09:27
Famosa heeft ook de Nancy pop, die ik aantrekkelijker vind dan Barbie. Lekker groot en makkelijk aan te kleden.

Doe jij de lange geklitte haren ook met wasverzachter? En daarna met de "tangle teaser"? Soms moet ik elastiekjes er helemaal uit knippen.

Ik heb ooit op een kofferbakverkoop twee Käthe Krüse's en een Götz gekocht, op dezelfde dag, voor in totaal € 8,-. Ik vond ze lieve gezichtjes hebben en keek thuis pas in hun nek... De ene heb ik aan een vriendin gestuurd, die altijd mijn aangeklede poppen verkoopt, de andere staat in de vitrine hier, de Götz ging naar een vriendin, die oma van een kleindochter werd.

Toen Phildar/Marie Claire met poppenbreiboekjes kwamen, heb ik een Corolle pop gekocht. Later had Marie's Poppenmode daar ook patronen voor.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2019 om 09:40
Ik heb even gezocht en op bladzij 27 van dit topic staan zwartwitfoto's van mij met grote zus op schoolfoto, met pop Marijke, en een foto van mijn verjaardag met grote en kleine zus en kleine broer met Käthe Krüsepop Elisabeth. De ene pop is weggegeven, toen ik zogenaamd te oud was en op school was op dat moment, de KK wilde ik laten taxeren op een poppen/berenbeurs en de dochter van de taxateur/poppendokter bleek een verzamelaarster te zijn. Mijne had geen echt haar, dat was zeldzaam. Ze gaf licht alsof je de kerstboom aanstak, toen ik Elisabeth bij haar voetjes uit de tas trok. Mijn dochter had toch al geen interesse, dus ik heb haar de pop voor Hfl 250 verkocht. Tien keer zoveel als ze in 1956 waard was en mijn moeder kreeg haar voor 12,50, omdat er poppen met echt haar op komst waren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Nickie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2019
Locatie: Zuid Limburg
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nickie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2019 om 09:55
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Famosa heeft ook de Nancy pop, die ik aantrekkelijker vind dan Barbie. Lekker groot en makkelijk aan te kleden.

Doe jij de lange geklitte haren ook met wasverzachter? En daarna met de "tangle teaser"? Soms moet ik elastiekjes er helemaal uit knippen.

Ik heb ooit op een kofferbakverkoop twee Käthe Krüse's en een Götz gekocht, op dezelfde dag, voor in totaal € 8,-. Ik vond ze lieve gezichtjes hebben en keek thuis pas in hun nek... De ene heb ik aan een vriendin gestuurd, die altijd mijn aangeklede poppen verkoopt, de andere staat in de vitrine hier, de Götz ging naar een vriendin, die oma van een kleindochter werd.

Toen Phildar/Marie Claire met poppenbreiboekjes kwamen, heb ik een Corolle pop gekocht. Later had Marie's Poppenmode daar ook patronen voor.


Ja, ik was de haren van de poppen en spoel ze dan uit met wasverzachter. De klitten haal ik er uit met een borstel van de Action met grote wijd uitstaande tanden, dan fohn ik de haren met de fohn op de zachte stand, dan nog even na kammen met een gewone grove kam en de dametjes zijn weer klaar.
Käthe Krüse's en Götz zijn ook prachtige poppen en er is best wel moeilijk aan te komen. Soms heb je op Facebook weleens geluk. De meeste van mijn poppen komen van Marktplaats en van de kringloop.
Leeftijd is niet belangrijk maar wat je met die jaren hebt gedaan wel.

Nickie's Hobbycorner
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 36373839>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns