Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Het Grote Poppen Topic!

 Reageer Reageer Pagina  <1 45678 39>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2011 om 15:30

Dames op marktplaats de vier poppen van de wereld van babyborn voor 70 euro en verzendkosten, denk dat die in het najaar ook wel goedkoper in de winkel komen. en de laatste BB is via de post binnengekomen, dus ik heb er nu drie, 2 voor de kleinkinderen als ze komen spelen en 1 voor oma als maat voering voor de kleertjes en sokjes. Ze hebben bij Zeeman superkleine babysokjes maatje 50 of zoiets, 2 paar voor 1 euro.

lydia wijsbroek
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2011 om 09:02
Weet je, ik ben aangestoken door jullie...

Het kriebelt om BB onder het bed uit te trekken en lekker mee te gaan zitten tutten... Maar, eerst even aan de slag voor school...

Heb eigenlijk ook niet echt een excuus als iets van nichtjes waar ik wat voor wil maken. Die hebben geen BB maar een ChouChou zonder armen...
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2011 om 09:18

Meid, heerlijk toch?
Ik hoor het wel als je iets nodig hebt qua patroontjes en gewoon lekker meetutten met ons.

Ik heb de dames en de hangmat gisteren geshowt op de handwerkclub. Die dames werden ook al helemaal van oooooooooooo leuk!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2011 om 09:20
Haha, je hebt me overgehaald. Wil je me de patroontjes sturen???

Blijf deze zomer thuis (ga het anders niet redden met afstuderen, kan pas later beginnen ), dus tijd zat om lekker te handwerken 's avonds...

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2011 om 11:38

Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Haha, je hebt me overgehaald. Wil je me de patroontjes sturen???

Blijf deze zomer thuis (ga het anders niet redden met afstuderen, kan pas later beginnen ), dus tijd zat om lekker te handwerken 's avonds...

Haak of brei? Er is helaas niet veel aan haakpatronen voor de BabyBorn. Veel meer om te breien, maar ik heb beide

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2011 om 14:11
Volgens mij praat Jips iedereen om
groetjes miranda
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2011 om 14:14

Originally posted by ilyani ilyani wrote:

Volgens mij praat Jips iedereen om

    
Sorry!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2011 om 18:29
Nu moet ik ook sorry zeggen, want ik gaf haar de eerste baby born. Het spijt me echt helemaal niet verschrikkelijk, Jessica.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2011 om 18:30

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Nu moet ik ook sorry zeggen, want ik gaf haar de eerste baby born. Het spijt me echt helemaal niet verschrikkelijk, Jessica.

    

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2011 om 19:16
ik denk dat jullie 2tjes in qaurantaine moeten (raar woord) Magtelt&Jips want jullie besmetten iedereen met het haak-brei-poppen-wrap- en weet ik nog wat voor meer -4us...maar ik laat me graag aansteken door jullie hoor!!!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2011 om 19:57
oh heerlijk Magtelt we hebben je humor weer terug
lydia wijsbroek
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2011 om 21:55

Wat een geweldig topic dit. Als echte poppenmoeder heb ik laatst al mijn schatjes opgehaald bij mijn ouders thuis. Wat was het een heerlijk weerzien.

Lientje (die pop zag ik in de winkel. Ik heb haar gepakt en wilde haar niet meer los laten. Dus heeft mijn opa die pop maar betaald en kreeg ik haar van hem) is nog altijd mijn grote favoriet en die zit in Manuels box. Niet dat hij er zo gek mee is maar dan heb ik een goede reden om haar in de woonkamer te hebben.

Henrieke ligt op het kleine zoldertje. Zij is bijna net zo groot als een echte baby en kon onze eerste babyjurkjes aan. Jacob zit ook in de box. Nog een bijzonder verhaal trouwens. Jacob had geen naam. Die heette iedere keer anders. Ons nichtje van 2 kwam op bezoek en zij wilde weten hoe de pop heette. Als kind vond ik Diego altijd een leuke naam dus noemde ik die naam in de gauwigheid (vast geen nederlands woord) Maar dat kon ze niet uitspreken. Dus werd het de nederlandse versie van Diego. Jacob. Jacob moet nog wel echte jongenskleren. Eigenlijk is ze een meisje en ze heeft dus een roze badjas aan. Maar als kind vond ik het altijd een jongen.

Jane is hier ook. Zij heeft haar eigen eerste kleren aan zoals ik haar kocht. Dan heb je nog een pop die ook geen vaste naam heeft. Met lange blonde haren zoals ik zelf vroeger had. Zij draagt ook haar kleren zoals ze uit de winkel komt.

En dan nog de barbies. Petra met haar tweeling. Paula de tienerpop op een scooter. Ken, Petra's man. Die heb ik ooit met een sinterklaasfeest gehad. Mijn ouders hadden mij verteld dat ik geen cadeautje meer kreeg omdat ik vlak daarvoor een dure blokfluit had gekregen. Ik schikte me in mijn lot. Kreeg natuurlijk mijn blokfluit die tussen de cadeautjes lagen. En helemaal op het laatst was er nog een pakje over. Toch voor mij. En daar was Ken. Nog steeds kan ik me het verraste gelukkige gevoel voor me halen.

Een aantal jaar geleden heb ik een paar barbies omgetoverd met paverpol. Dat is een textielverharder net als pretex. Ik vond het erg leuk om te doen. Ik had er allemaal verschillende. Een op een schommel, een lag te lezen, een danseres, een paar in lange japonnen. Ze hebben een aantal jaar buitengestaan en afgelopen week zijn er een heel stel in de kliko terecht gekomen. Ze zijn totaal versleten.

Ik heb nog wel een paar andere barbies. Zij komen van de rommelmarkt. En sommigen schreeuwen om een schitterende jurk. Net als Lientje mijn lievelingspop en Jacob natuurlijk. Wie weet vind ik ergens nog eens heel veel tijd. Dan komen ze beslist in het nieuw. Nu eerst mijn eigen trui af maken, dan een vest voor Manuel die nog steeds niet af is. Dan een ander vest voor mijzelf waar ik aan begonnen ben. De meebreideken, af en toe een knuffeltje voor deze of geen en zo blijven de arme poppen arme poppen. Tja nu ik een echte grote levende pop heb om voor te zorgen komen zij in het gedrang.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2011 om 08:44
Wat een mooi verhaal Clara...

Mijn BB ligt al jaren onder m'n bed. Netjes opgeruimd in een vuilniszak, lekker in haar bedje... Maar weggooien, dat nooit!!! M'n moeder en zelfs m'n oma hebben hun poppen ook nog... Als de tijd zover is, dan weet ik wel waar die terechtkomen. Juist ja, bij mij!
Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2011 om 08:55
Mijn pop heb ik ook nog(en haar bedje) die heeft lang op de
kamer van onze dochter gelegen maar zijn nu veilig
opgeborgen op zolder. Zelf heeft ze 2 chouchou's en een nep
babyborn. Onze andere dochter heeft ook een nep babyborn en
een super mooi bedje dat mijn man heeft gemaakt. Dat staat
nu netjes onder haar bed want ermee spelen dat kan niet
meer als je 11 bent.
Jessica, ik vind het juist erg leuk dat je ons met allemaal
leuke dingen aansteekt!!
groetjes miranda
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2011 om 09:29
Wat een mooi poppenverhaal.

Mijn moeder gaf altijd van alles weg, als ze dacht dat we er te groot voor waren, zonder te vragen hoe wij daarover dachten. Dus dan was je ineens een paar poppen armer of er was een lege plek waar een poppenhuis had gestaan, dat mijn vader van verlichting en een bel had voorzien met een treintrafo en dat stromend water had met zo'n badje met een stortbakje erboven. Poppenstoel en -wagen ontbraken ineens. Dan kwam je uit school en werd toch wel een beetje boos, maar dat mocht niet, daar kreeg ze migraine van. Ik heb alleen mijn ouwe teddybeer en mijn Käthe Krüse pop kunnen redden door ze goed te verstoppen toen ik 13 was. En toen was mijn eigen kleine zusje 6. Ik was maar net getrouwd of mijn Romy Schneider- en Beatlesfotoalbums lagen bij het vuilnis. Had ik ze maar vóór mijn huwelijksdag moeten redden, maar ja toen had ik toch echt even andere dingen aan mijn hoofd.

Zoiets kun je vergeven, maar vergeten, nooit. Misschien ben ik daarom nu zo druk met poppen. Ton heeft ook wel eens aangeboden een poppenhuis voor me te kopen, maar dat had toch niet die magie gehad van wat mijn vader ermee gedaan had.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2011 om 09:50

Heel herkenbaar Magtelt
Ik heb ook zo'n opruimerige moeder. Voor je met je ogen kon knipperen waren dingen weg, want daar werd toch niet meer mee gespeeld. Jammer hoor! Ik heb alleen nog wat boeken en mijn lagere school dingetjes. De lego en playmobil heb ik ze wel van kunnen overtuigen dat altijd te bewaren.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2011 om 15:27
Nou voor boeken hadden ze bij mij thuis het grootste respect, dus die heb ik allemaal nog. Prisma Juniores, An Rutgers van der Loeff Basenau, Joop ter Heul met nasleep, Onder moeders vleugels etc.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2011 om 18:28

Ik ben bezig met een heel leuk slaapzakje te haken voor de Baby Born. Een patroon uit de oude doos...............

Ik heb vanmorgen alle door mij aangeklede Baby Borns, hangmat en andere dingen meegenomen naar mijn schoonmoeder. Mijn nichtje van 3 jaar was er helemaal wild van en wil graag dat Tante Jessica dat ook voor haar verjaardag gaat maken!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2011 om 18:43
wat leuk , helaas geen meiden hier. Ik moet het straks met de pokemons gaan doen denk ik:)
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2011 om 18:51

Originally posted by chantalmv2 chantalmv2 wrote:

wat leuk , helaas geen meiden hier. Ik moet het straks met de pokemons gaan doen denk ik:)

Meid, ik heb zelf 2 jongens!  Had je mijn moeder moeten zien toen ze vorige week zondag koffie kwam drinken en haar 37 jarige dochter met Baby Borns op schoot zag zitten   

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 45678 39>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.125 seconden.
Lang Yarns