Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

breien op dubbele draad

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: breien op dubbele draad
    Posted: 12 April 2011 om 07:58
ik las net in een topic dat die iets gebreid had met dubbele draad. misschien een rare vraag maar brei je dan met naald 6 ipv nr 3? of werkt dat niet zo?

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2011 om 09:32

Hoi Eugenie.

Je hebt dan ook de dikkere naald nodig. Of hij gelijk dubbel moet van 3 naar 6 moet je even uit proberen. Klein rondje proef haken dan zie je of het resultaat is wat je er van wil hebben. Staat het je niet aan een naald dikker of dunner proberen.Ik heb op deze manier de Nijntjes gehaakt. Ik had maar heel dun wit garen wat anders niet op ging. Dus heb de bol in 2 bollen opgerold en zo gehaakt ipv 2 kwam ik nu op naald 3.5. Dit kwam dan weer mooi uit want de kleur die ik de kleding gaf moest ook op 3,5 .

 

succes.

 

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 02 Maart 2010
Status: Offline
Points: 1803
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crea-Mo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2011 om 10:54
Ik heb pas wol voor naald 3 met een dubbele draad gebreid op naald 4.
Was wel voor een knuffel, dus moest wel vrij strak zijn. Misschien is het met kleding anders.

Maar zoals Mayolijn zegt, even een proeflapje maken is denk ik het beste.
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2011 om 11:02
Tja en ik lees nu pas dat het voor breien was en ik heb het over haken. Proeflapje is toch het beste denk ik.
*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 September 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1512
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marlene Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2011 om 11:52

ik heb geleerd: dat je er een halve dikte bij op moet tellen, dus:

wol voor pen 3 - met dubbel draad wordt 3 plus 1,5 is pen  4,5

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2011 om 13:00

drops heeft patronen die je met dubbele draad moet breien .

Je kunt dan op de wolsoort klikken met welke pen er met enkele draad gebreid moet worden

mutti

Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2011 om 16:01
Ik heb steeds geleerd
originele dikte draad x 2_1=
dus vb 3,3+3,5=7-1=Naald No 6

natuurlijk verschilt van hand tot hand ook wel een beetje he
groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns