ajour breien |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Vlinder10 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 18 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 16 April 2011 om 17:35 |
Beste brei-sterren, ik heb een heel leuk ajour patroon voor een twinset. Op zich is het helemaal geen moeilijk patroon, alleen vergeet je al snel een omslag hier of daar zodra je even bent afgeleid. Heeft iemand een tip hoe je dit kunt voorkomen, dan wel herstellen? De vergissingen zie je nl. duidelijk terug en zo blijf je aan het uithalen Het patroon is als volgt: 1e nld. kantsteek * 2 st. re samenbreien, 1 omslag, vanaf * herhalen, kantsteek. 2e en 4e naald: alle st. en omslagen av. breien. 3e nld.: kantsteek, 1 st. re, * 1 omslag, 1 overhaling [1 st. re. afhalen, 1 st. re breien en de afgehaalde steek overhalen], vanaf * herhalen, 1 st. re, kantsteek. De 1e t/m 4e nld. steeds herhalen. Het zou fijn zijn als iemand hiervoor een handige oplossing weet, alvast bedankt! Hartelijke groet! |
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
helaas,daar is geen trucje voor,gewoon zorgen dat je na iedere overhaling en twee samen een omslag maakt. Je kunt wel ,op de teruggaande naald,een lusje oppakken,wanneer je merkt,dat je een omslag vergeten bent. je moet zoveel omslagen maken,dat je het bijna een gewoonte moet maken. het blijft een kwestie van heel goed opletten. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
als je een keer je omslag vergeten bent de tussen lus als omslag gebruiken is misschien een op lossing
|
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Zo doe ik dat ook ![]() |
|
![]() |
|
Vlinder10 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 18 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4 |
ok, dankjulliewel, ik ga vol goede moed verder, veel groetjes!
|
|
![]() |
|
pralientje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
Ik ben zo een sjaal bezig ,en er is maar een oplossing altijd goed aanduiden wat je al gedaan hebt en goed bij de pinken blijven
|
|
![]() |
|
speets ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 17 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 109 |
Het hoort hier eigenlijk niet thuis, maar er is nóg een oplossing: een breimachine die kant kan breien
![]() Ik heb het vest voor de buurvrouw bijna af, het wordt práchtig, al zeg ik het zelf, en met zo'n machine (met ponskaart) hoef je niet zo héél erg bij de les te blijven. Er is een wereld voor mij opengegaan ![]() |
|
Je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandelt (Ghandi).
|
|
![]() |
|
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
dat kan wel zijn maar nota ' bijhouden is toch ook een grote hulp groetjes |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
Ik heb in de omslagdoek met ajourmiddenstuk twee keer gesmokkeld met een tussendraadje. Het is niet te zien.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
Dat tussenlusje,zie je ook niet echt,het is wel iets kleiner,ik doe dat ook wel eens. Machine is geen echt handwwerk meer,misschien wel snel en mooier,maar geef mij maar gewoon handwerk. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |