Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Granny square CAL - deken

 Reageer Reageer Pagina  <12345 17>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2011 om 20:15


Dames, hoe gaat het ermee? Bij mij liggen de granny's op dit moment even stil. Ik heb er nog wat aan elkaar gehaakt (zie www). Ik heb geprobeerd om duidelijk op te schrijven hoe ik dit gedaan heb, zal het voor de liefhebbers beschikbaar stellen.

Ik heb ook al een aantal randen uitgezocht. Deze ga ik zo snel mogelijk vertalen. Ik heb al een aantal liefhebbers voor het proefhaken van de patronen, maar wie mee wil helpen, mag mij even een mailtje sturen. Mijn deken hoeft immers ook maar 1 rand ;)

Back to Top
Loepke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2010
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1747
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loepke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2011 om 09:39
Hallo iedereen!! Jullie weten het nog niet,maar ik ben ondertussen ook lekker aan het meedoen met de CAL. Ik was begonnen aan een deken en had schrik dat ik de moed zou verliezen (zoveel blokjes...) vandaar dat ik bij Ieke ben gaan aankloppen. Heb ondertussen ook de mooie patroontjes gekregen en na lang twijfelen heb ik besloten 14 Karisma squaretjes in men deken te verwerken. Men deken gaat niet heel groot worden (voor in de zetel) 88 kleine blokjes en 8 grote blokjes en dan nog een eenvoudige rand errond. Nog 33 blokjes te gaan!! Foto's volgen weldra (als ik heb gevonden waar ik ze heb opgeslagen )
Back to Top
wiepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 01 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 102
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wiepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2011 om 16:25
Wat weer een mooi nieuw patroon! Elke week weer een cadeau
tje
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2011 om 22:33
Ik vind het prachtig wat jullie allemaal maken, maar ik snap er niets van. Ik begrijp toch goed dat ieder voor zich werkt op allemaal verschillende plaatsen in het land en dan? Je ziet elkaars werk alleen via het forum of komt daar op het einde nog iets anders achteraan? Ik vind vooral die verschillende patronen erg leuk. Misschien wel leuk om te horen dat mijn moeder van de eenvoudigste granny kussens haakte. Niet allemaal verschillende aan elkaar, maar een grote. Toen ze naar het verzorgingshuis ging moesten die mee en overal waar ze ging moest dat kussen mee. Ze was dood ongelukkig als dat ding een keer ergens achter bleef, maar het kwam steeds trouw bij haar terug.
Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 243
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2011 om 21:54

Je maakt het ons niet gemakkelijk Ieke met die mooie patronen!!!

Groetjes Lmarina
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2011 om 20:56

Hallo allemaal, ik vind het leuk om even te laten zien hoe ver ik ben met de Karisma squares...

   

Ik heb nu 30 vierkantjes af, maar ik moet er totaal 81.... Ik ga er een tafelkleed van maken. Ik heb een oude ronde tafel die ik ga whitewashen en daar wil ik het kleed overheen hangen...

Groetjes, Elizabeth

Back to Top
vlijtig liesje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 861
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vlijtig liesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2011 om 09:52
Deze is wel heel mooi Ieke Ik heb alleen niet veel tijd om
te haken op het moment Mijn zoon met zijn gezin uit
Australië zijn op het ogenblik bij ons Dus even iets anders
Dat hoop ik tenminste want ik moet waarschijnlijk in
augustus aan mijn rug geopereerd worden
Ik houd je op de hoogte
groetjes vlijtig liesje     
vlijtig liesje 4961
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2011 om 09:28
Veel plezier met je dochter, smimske! Maak er een paar fijne dagen van!
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2011 om 08:28

de Kata,Karisma en circle of friends zijn mijn grote favorieten tot nu....kunt er zoveel verschillende variaties mee maken, en telkens verrast het resultaat me!!

Vorig jaar rond deze tijd ben ik enkele dagen met mijn man weg geweest, had toen de "flow"bij me en haakkatoen omdat er in de flow granny squares beschreven werden. Het leek me zo leuk, een lapjesdeken maken, nou....de dagen met mijn man waren heel gezellig,maar die squares?? Snapte er de........niet van!! Moet je de stapel squares nu eens zien liggen...zal binnenkort ook eens wat op de foto zetten!

Ga de komende dagen een paar dagen kamperen met mijn dochter, de tas met bollen wol staat vooraan!

Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2011 om 19:00
Prachtig hoor.
Dank voor de moooie bleom.
Groetjes INgeDEV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
grootkoerkamp View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 22 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 457
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer grootkoerkamp Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2011 om 15:30
hoi ieke bedankt voor het leuke en mooie patroon die van jou wordt ook heel mooi . morgen maar eens kijken wat voor kleuren ze binnen hebben gekregen  .gisteren was er niet veel . daar kun je geen reclame mee maken grtj ineke
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2011 om 15:08
Wow, dat ziet er weer heel anders, maar ook weer heel mooi uit! Leuk om de afwisseling, maar toch ook de eenheid van je granny's te zien. Denk dat je de nieuwe voor deze week ook leuk gaat vinden ;)

Back to Top
Ekaz View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 106
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ekaz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2011 om 14:59

@ Ieke

Bedankt voor het mooie nieuwe patroon.

@Allemaal

Tot nu toe heb ik 3 verschillende granny's in mijn deken. De Karisma, Kata (beetje aangepast) en de Clematis (ook een beetje aangepast). Weet nog niet precies hoe ik ze ga gebruiken. Hier een fotootje van een aantal granny's. Heb er inmiddels al meer gehaakt.


Je kunt niet falen, tenzij je opgeeft.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2011 om 14:45





Lalala, het lijkt wel of ik niets anders doe
Maar niets is minder waar hoor, ik moet er gewoon nog een heleboel!

Ik heb gisteren eindelijk de boeken binnengekregen. Eentje komt maandag nog, denk ik. Ik heb al een heel leuk randje op het oog, dat zal ik binnenkort eens gaan vertalen.

Ik stuur jullie zo weer een nieuw patroon. Zou het leuk vinden als jullie hier ook reageren, het topic valt helemaal dood...

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2011 om 20:04

Jullie gaan goed zeg !!!!

 

 Ik ben nog met een deken voor mij oudste bezig

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2011 om 13:31

Ik was net even aan het googlen naar leuke randjes voor
om de deken. En ik heb er een aantal heel leuke gevonden.

Als je via google op het tabblad boeken drukt, en dan
crochet borders intypt, dan kun je een aantal pagina's
bekijken van zeer leuke boeken. Ik heb twee van deze
boeken besteld, komen hopelijk vandaag binnen (14 dagen
geleden besteld).


Maar ik wilde ze jullie niet onthouden:
http://books.google.nl/books?
id=o_fWrAT5S4IC&printsec=frontcover#v=onepage&q&f=false

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2011 om 09:46

Heb inmiddels 29 Karisma's af. Per dag komen er weer 3 bij. Als ik met de auto ben tenminste. Papa rijdt, en ik haak. Eerlijke verdeling toch?

Vanmiddag staat de teller hopelijk op 31. Dan ben ik eindelijk over de helft ;)

Voor degenen die nog moeten beginnen/nog meer wol nodig hebben/plannen hebben voor nog meer dekens:

Vanaf maadag 5 juli zijn alle wol en katoen met 25 % korting bij de Wibra. Jullie weten dus al wat ik maandag ga doen...

Nog even flink wat bollen inslaan, vooral wit. Die gaat er hard door heen bij mij...
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2011 om 12:54
Dat doe ik ook altijd! En dan zie ik wel wat ik er mee doe...

Ik hoop dat ik vandaag nog even wat granny's af kan maken. Vanmiddag op verjaardagsvisite bij een hakende vriendin, dus de granny's gaan lekker mee!

Back to Top
Ekaz View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 106
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ekaz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2011 om 14:07

Bedankt voor het nieuwe patroon. Ziet er weer mooi uit. Ben nog even aan het denken of ik deze in mijn deken zal verwerken. Eerst maar even 1 proef maken.

 


Je kunt niet falen, tenzij je opgeeft.
Back to Top
Rietepetietje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rietepetietje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2011 om 20:37
dank u wel ieke voor patroonttje, alles goed ontvangen!!!

wat een leukerd is het aan het worden!!!!!
knap werk hoor

dikke hobbyknuffel
riet
leef vandaag, niemand beloofd morgen
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 17>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.408 seconden.
Lang Yarns