Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Granny square CAL - deken

 Reageer Reageer Pagina  <1 34567 17>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2011 om 09:50

Wat fijn om te lezen dat jullie nog zo lekker bezig met de granny's... Ik heb er nu 24 af. En nog 8 witte rondjes. Ik heb een schema gemaakt van hoe ik mijn Karisma deken wil gaan maken. Moet nu nog 36 vierkantjes haken ;)... Dus, voorlopig ben ik nog wel even bezig. Zodra m'n nieuwe boeken er zijn (dat kan nog wel twee weken duren, vanuit Engeland = goedkoper) ga ik op zoek naar een mooie rand. Dan ga ik ook gelijk bepalen hoe ik mijn Kata deken wil gaan maken. Vind het niet leuk om daar alleen maar Karisma's om heen te maken, dan wordt het wel een heel erge Karisma overvloed op m'n kamer. Ik denk aan voornamelijk 1 kleurige granny's. Daar hebben we nog wat patronen voor achter de hand voor de CAL, dus de keuze is enorm.

De patronen van de afgelopen 6 weken zijn allemaal vertaald door Elizabeth (waarvoor dank!). Na de vakantie gaan we bekijken hoe we verder gaan. Voorlopig hebben we nog een verzameling vertaalde patronen, dus de komende weken kunnen we nog lekker blijven haken.

Ik ga me even richten op m'n schoolwerk. Daarna stuur ik de CAL voor deze week door...

Back to Top
Rietepetietje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rietepetietje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2011 om 07:26
hallookes iedereen,
hier ook druk bezig met de zooooo verslavende grannys
ik wist niet dat haken zo verslavend kon werken
vanaf volgende week gaat er iedere maandagnamiddag in het dienstencentrum hier in de stad een handwerknamiddag door, de maatschappelijke die ik heel goed ken en daar de leiding heeft komt mij voortaan halen, zal wel leuk zijn om samen met anderen te handwerken denk ik en ondertussen ben ik ff het huis uit
ik kijk er wel naar uit eerlijk gezegt
dikke hobbyknuffel
riet
leef vandaag, niemand beloofd morgen
Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 243
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2011 om 22:54
Ja lijkt me ook heel leuk als je als soort afsluiting nog een paar mooie randen stuurt  Hoe ik dat wil gaan doen heb ik namelijk nog geen idee van.
Groetjes Lmarina
Back to Top
Ekaz View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 106
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ekaz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2011 om 22:49

Ik ben ook nog erg druk met de squares. Vind het erg leuk dat je elke zondag een nieuwe stuurt, Henrike.  Ondertussen nog bezig met een poncho voor 1 van de dochters en wat poppenkleertjes en dekentjes voor de poppenbedjes.

Voor een mooie rand houd ik mij ook aanbevolen. Duurt vast nog wel even voordat ik er aan toe ben, maar dan heb ik het patroontje alvast.

 

 


Je kunt niet falen, tenzij je opgeeft.
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2011 om 14:28

FF update van hierzo.....ben nog steeds aan de squares hoor!! Met de karisma werk ik met roomwit,grijs en aquablauw, heb er nu een stuk of 6 geloof ik. Dit wordt waarschijnlijk een deken voor de hond of moet zijn dat ik dat toch wel heel erg zonde ga vinden.....haak voorlopig nog lekker verder.

Daarnaast haak ik elke week de square die Henrike ons toestuurt, dit gaat een grote bonte-kermis deken worden.....werk wel elke square af met roomwit en grijs...

Ben er dus trouw mee aan de gang,daarnaast heb ik verjaardagkadootjes gehaakt (Mario-paddestoeltjes....vielen zéér goed in de smaak,helaas foto vergeten) en voor de lopers van de avond4daagse aan elke snoepzak een haakwerkje.... En dan nog eens te veel,te lang op de pc, zorgen voor huis,man,kinderen en de beestenboel en dus altijd tijd tekort!!!

Maar Henrike, kijk elke zondag uit naar de squares dus wat mij betreft.....hahaha,ben je door je verzameling heen ga ik of herhalen of zelf op zoek  naar squares!!! Voor een mooie rand houd ik me ook aanbevolen, ben alleen niet zo'n fan van "kitsch"als je begrijpt wat ik bedoel....dus ook weeeeeeeeer erg nieuwsgierig/benieuwd wat je ons daarin te bieden hebt!!

P.s. wil je daarin ook best,heel graag helpen!!! Vertalen of uitproberen ofzo, mail me gerust!!

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2011 om 19:22
Ik was nog bezig met een tas van simpele squares en die is
bijna af.
Ik ben wel blij met je patronen hoor Ieke. En welk boek met
ruches heb je gekocht? Is het een aanrader??

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2011 om 15:43

Wat leuk om even van je te horen, Marina.

Ik heb toevallig vanochtend een nieuw boek besteld met granny's. Ik had er al een digitale versie van, maar nu toch de knoop doorgehakt om een papieren versie aan te schaffen. Het is het wel bekende boek van Jan Eaton, met 200 granny's. Dus inspiratie genoeg.

Ik ga denk ik zoiezo 10 patronen de wereld in sturen. Daar hebben we achter de schermen namelijk al aan gewerkt. Als er daarna nog meer behoefte aan is, wil ik best volgend jaar een nieuwe CAL opstarten. Maar met tien patronen die je bijv. 5x maakt elk, dan moet er toch een redelijk grote deken uitkomen.

Voor de liefhebbers: ik heb ook 2 boeken besteld met randen en ruches etc. Daar ga ik zelf een mooie rand uitkiezen voor om m'n Kata deken.

Ik heb de knoop doorgehakt: ik ga een 'sier' deken maken met een Kata in het midden en dan een rand squares eromheen en dan een brede rand met ruches ofzoiets.

Als ik daar wat leuke patronen uit vertaald heb, zal ik die ook de wereld in helpen ;)

Net als Marina vraag ik me wel een beetje af hoe het met de rest van onze deelnemers gaat: zijn jullie verdronken in de squares, of is de naderende vakantie reden voor stress?

Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 243
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2011 om 15:23

Hoe staat het met de granny's van iedereen? Of heeft iedereen de moed al verloren?? Ik ben eigenlijk best benieuwd, al ben ik zelf momenteel ook met andere dingen bezig hoor!

@Ieke je vroeg nog of er nog behoefte is aan nieuwe patronen. Het is altijd leuk natuurlijk, maar ik ben bang dat ik ze toch niet allemaal ga gebruiken en het is voor jou ook best veel werk. Dus wat mij betreft hoeven er niet heel veel meer te komen hoor, maar als je nog hele leuke/mooie hebt, tja...altijd leuk hè

Groetjes Lmarina
Back to Top
bauk View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 05 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 87
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bauk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2011 om 22:45

Wat een schatje idd zeg.. je maakt t me wel moeilijk hoor!

Ook van deze maak ik mooi 1, maar ik blijf toch nog even hangen bij de Karisma deken. Tot ik beslis hoe en wat ik met de volgende wil ( al die andere projectjes willen volgens mij ook af ;) )

GRX bauk
Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 243
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2011 om 22:23
Bedankt voor het nieuwe patroon, weer een mooie!! Deze ga ik denk ik ook gebruiken in mijn deken. Ik krijg steeds beter voor ogen hoe het moet gaan worden.
Groetjes Lmarina
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2011 om 13:58

Zo, het nieuwe patroon is weer verstuurd. Ik hoop maar dat
jullie het een mooi patroon vinden. Ik vind van wel, maar
smaken verschillen.

Graag hoor ik van jullie of het allemaal een lukt. Het
topic is zo stil de laatste paar dagen. Of zijn jullie
allemaal druk aan de haak met de squares?

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2011 om 16:06

Meiden, ik heb een nieuw emailadres aangemaakt (zie
profiel). Je mag me gewoon op het oude mailadres mailen,
dat blijf ik namelijk gebruiken. Ik werd een beetje gek
van m'n hoeveelheid mails en hotmail weigert elke keer
dienst. Ik heb dus een nieuw mailadres aangemaakt voor
creatieve mails ;)...

Mocht ik tot je contactpersonen behoren, dan is het
misschien een goed plan om het mailadres te wijzigen
;)...

Kijk zondag dus even goed in je spam, want het kan zijn
dat de volgende CAL daar in belandt...

Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2011 om 15:34
Ze zijn heel lief Ieke en de squares zijn prachtig

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Rietepetietje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rietepetietje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2011 om 14:12
oooo wat een leukerds ieke!!!!!!!!!!!!!!!!
heel knap gedaan!!!

dank u voor de tip van de grannys, ga er zeker op letten dat ze even groot zijn

dikke hobbyknuffel
riet
leef vandaag, niemand beloofd morgen
Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 243
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2011 om 13:47

Ik hou er zelf niet zo van, maar ze zien er erg grappig uit hoor.

Bij mij staat het haken (van squares) momenteel op een laag pitje. Ik ben alle kasten e.d. aan het opruimen en schoonmaken. Dat wil ik graag voor de zomervakantie af hebben. Maar zoals het er nu uitziet kan ik volgende week wel weer aan de haak

Groetjes Lmarina
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2011 om 09:31

Ik plan maar nooit meer iets, want het komt er toch niet
van... Binnen nu en een paar dagen zal ik wat foto's
plaatsen want die hebben jullie wel verdiend...

Gaat het lekker met het haken van squares? Ik heb er deze
week (afgezien van afgelopen weekend) nog geen enkele
gemaakt. Wel gehaakt, aan m'n Barbapapa's... Vind het wel
leuk voor m'n zusje als die voor haar vakantie nog af
zijn...

Update:


Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2011 om 09:04

Even snel wat antwoorden, zodat jullie weer lekker aan de haak kunnen vandaag.

@ Ineke: ik gebruik de Saskia wol van de Wibra. 100% acryl, 260 meter (100 gr), verkrijgbaar in lekker veel vrolijke kleuren en kost een 1 euro per bol. Ik haak het met 6 mm (haak redelijk strak).

@ Wiepie: daar heb ik ook aan gedacht. Ik maak gewoon eerst een heleboel vierkanten en daarna zie ik wel. Ik kan van alle Karisma's die overblijven ook wel kussenhoezen maken, dus het komt vast goed

@ Rietepetietje: Natuurlijk kun je alle patroontjes gebruiken voor je deken. Je moet er alleen rekening mee houden dat je dan alle vierkanten even groot maakt. Daarvoor zul je sommige patronen wat aan moeten passen. Omdat niet iedereen even strak haakt en de patronen nogal verschillen in de gebruikte steken, is het bijna onmogelijk om een garantie af te geven dat alles even groot wordt. Daar moet je dus zelf nog even mee aan de slag. Lukt het niet, gewoon een gil geven, dan helpen we je!

Ik hoop vanavond nog wat te haken aan m'n squares/Barbapapa's en nog wat foto's te plaatsen. Nu maar snel aan het werk. Is de dag het snelst voorbij ;)

Back to Top
Rietepetietje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rietepetietje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2011 om 18:06
hier ben ik weer dames, ben weer in functioneren

wat een mooie resultaten!!!!!!!!
ben erg trots op jullie allemaal!!!
zelf ben ik nog bezig met de grannys en terwijl ik aan bed gekluisterd was ben ik ook begonnen aan een vest waarvoor ik het poatroon van deze site gevraagd had, er is al een dertig cm klaar
heerlijk om af te kunnen wisselen, geeft toch wel afwisseling en houdt het spannend vind ik
ik ben gestopt met de witte dunne grannys
ben overgeschakeld naar de acrylgarens want anders heb ik binnen tien jaar nog geen deken
de patroontjes die er gekomen zijn zijn al prachtig!
wist niet dat er zoveel mogelijk is, is heerlijk om af te kunnen wisselen maar heb toch een klein vraagje:

kun je in een deken ook verschillende patroontjes gebruiken van grannys ?
alle tips zijn welkom hoor
alvast dank bij voorbaat!
dikke hobbyknuffel
riet
leef vandaag, niemand beloofd morgen
Back to Top
wiepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 01 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 102
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wiepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2011 om 16:19
Hallo Ieke,
Waarom maak je geen kussen van je grote Kata. Zal mooi
zijn bij de deken van karisma's.
Back to Top
grootkoerkamp View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 22 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 457
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer grootkoerkamp Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2011 om 16:01
hoi ieke wat een mooi beging van je dekens gewldig . door omstandig heden ben ik er nog niet aan begonnen.  ik moet nog wol halen maar dat is zo gebeurt wat voor matrialen heb je gebruikt . grtj ineke
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 34567 17>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.688 seconden.
Lang Yarns