Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Granny square CAL - deken

 Reageer Reageer Pagina  <12345 17>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2011 om 00:44
Ziet er prachtig uit Lmarina

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2011 om 09:00
ziet er allemaal geweldig uit!!!
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2011 om 12:43
@ Inge, ik stuur ze vanmiddag als ik thuis ben. Heb geprobeerd je pm te beantwoorden, maar je pm-box zit vol!

Nu snel weer aan het werk ;)
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2011 om 13:21

het gaat hier eigenlijk ook best snel.

ik heb nog een paar daagjes werk en dan ben ik wel klaar met deken nummer 1.

En dan mijn moielijke project de pinguin deken. Ik heb het patroon vertaald, maar het is niet echt simpel. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe ik het er van af ga brengen, maar lukken moet het want het is voor mijn oudste zoontje.

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2011 om 16:19
leuk hoor! ik ben ook benieuwd naar je pinguinpatroon
Chantal. Ik denk dat ie geweldig wordt
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2011 om 16:39
[FONT=VERANA]

Wow, wat gaan jullie snel!

Gisteren heb ik de laatste steken gehaakt aan de Kata square... Zo mooi! Die gaan jullie binnenkort in je postbus krijgen...

Als het goed is, heeft iedereen nu mail gehad en staat iedereen die meedoet ook op de 1e pagina... Tenminste, dat hoop ik maar...

Ik heb nog niet helemaal duidelijk wie nou precies welke deken gaat maken, dus als je verkeerd staat, graag even een mail! Dat is voor mij het makkelijkste...

Ik ga vanavond nog even wat patronen proefhaken. Dan kunnen we weer even vooruit...

Tot later!



Ooh, als er wat is, gewoon mailen hoor!

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2011 om 18:01

 

Dit moet hem dan gaan worden. Mijn zoontje wil alleen geen witte rand maar een licht gele!.

ik maak alleen jongentjes pinguins. Tja meisjes zijn niet stoer genoeg.

hij is echt gek van pinguins Hij heeft inmiddels een hele verzameling van pluche pinguins bij zijn bed ik geloof 13. Zelfs uit frankrijk, oostenrijk.

Hij heeft ook een lamp van een pinguins, een fur real pinguin en 2 gehaakte:)

Nu dus de deken voor op zijn bed.

 De voetjes en de vleugels en de snalvel haak je niet mee in het patroon van het veirknat. Die haak je dus later en naai je erop. dat worden dus losse flapjes zeg maar

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2011 om 19:13

Hoi Chantal,

Ik ben hem al googlend wel eens tegen gekomen. Super leuk als je van pinguins houdt~!

Als het niet lukt gillen hoor, we helpen je wel.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2011 om 19:13
Wouw Chantal die is mooi ben benieuwd of hij gemakkelijk is om te maken en hoe die van jou er uit gaat zien.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2011 om 20:10
Originally posted by Jips Jips wrote:

Hoi Chantal,

Ik ben hem al googlend wel eens tegen gekomen. Super leuk als je van pinguins houdt~!

Als het niet lukt gillen hoor, we helpen je wel.

 

dank je wel als ik hulp nodig heb dan gil ik wel ff.

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2011 om 20:53

en uh mijn eerste deken is nu af, de jongste van 3,5 heeft geen gedult meer en de deken is nu net zo groot als hem zelf, en de oudste van 6 kan hem ook lekker gebruiken kwa grote.

Zal er snel proberen een foto van te maken, en ff meten hoe groot hij is. maar Niet al te groot, Zo  1 mete r bij 80 cm gok ik

 

Back to Top
Mamavan4 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 April 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamavan4 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2011 om 21:33
Oh Chantal, da's een leuke deken voor je zoontje!
Ik vind zo'n eerste blok altijd een enorme uitdaging (lees 6x uithalen voordat ik hem door heb...). Het tweede blok gaat al een stuk beter en bij het derde blok denk ik Waar was ik nou zo bang voor???
Het gaat helemaal goed komen met jouw pinguin-deken. Ik weet het zeker!

Hier deze week nog even niks gehaakt... Heel veel afspraken, een afscheid van een dierbare vriendin, een jubileum, een verjaardag, zwemlessen gestart... Ik moet even op adem komen...
En dan weer lekker aan de haak!!!
Lieve groetjes,
Sandra

http://sandrasfier.blogspot.com
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2011 om 21:36
WOUW zeg super mooi dat deken met die pinguins
IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2011 om 19:03

Nou mijn pinguin square word echt een drama. Ben er al een tijdje zoet mee geweest vandaag.

Het klopt wel .maar ik vind het echt niet mooi.

Zoals je op de foto ziet krijg je dus echt hele lelijke grote gaten en de hoeken die je maakt.

leuk hoort dus bij het patroon, maar ik vind het echt niet mooi.

ook omdat je bij de pinguin in de  de achterste lussen moet haken met zwart en je echte een losse ruimte krijgt.dus je steken . Niet naar mijn zin.

Wat ga ik dus doen.

wel granny squares maken, maar dan allemaal van een ff kleur.

En ik ga die pinguins dus wel gewoon maken, maar die naai ik er dan boven op!!!

Samen met mijn zoontje een kleur schema uitgekozen en hij wil een vierkanten deken. En dat moet hem dan gaan worden. wel een pinguin deken maar dan even anders. heb daar veel meer vertrouwen in.

Nu nog even kijken wat vooor vierkant ik ga gebruiken.

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2011 om 09:38

Hoi Chantal,

Dat lijkt me een goede oplossing. Ik weet van mezelf als ik dan toch iets maak waarvan ik twijfel, het me altijd blijft irriteren dat ik het niet mooi vind.

Goed opgelost zo! Je zoon blij, jij content, lekker doorgaan zo!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2011 om 15:33
Inderdaad . Ik weet nou al dat ik het anders met tegenzin maak.
Nu ben ik al blij, met de tweede vierkant bezig.
En weet nu wat ik wil. Alles op papier gezet, en vind het helemaal
leuk. Zo zie je maar dat een foto echt vertekend.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2011 om 17:15

Ik kwam deze gave Hello Kitty Christmas Granny square tegen: KLIK

HIER staat het haakschema, komt uit een Japans boekje, vandaar

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2011 om 18:38

Oh die is echt geweldig leuk!!!!

 maar die is dus wel mooi kwa afwerking rondom.

Ik denk dat er nog wel wat dekens gaan volgen. Wil er zelf ook nog wel 1 :)

Ben wel blij dat ik het dus echt anders ga doen, voelt echt fijn. Zit nu heerlijk te haken. geen van o nee niet mooi, weer uithalen en opnieuw.

 

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2011 om 12:38

Hier een foto van mijn Karisma's tot nu toe:

Gemaakt met Saskia van de Wibra met haaknaald 4.

Ik heb het nu even weggelegd om een omslagdoek te haken voor mijn schoonzusje haar verjaardag. Deze wordt helemaal zwart, dus dat moet ik overdag doen

Ik ben nog op zoek naar de perfecte Christmas Granny Square, omdat ik ook wil beginnen aan een plaid voor op de bank voor de kerst. Als ik daar nu iedere week ook 2 of 3 blokken voor maak is het niet zoveel werk

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2011 om 12:53

Wow, Jips, wat mooi! Vind het zo leuk om te zien hoe verschillend ze worden, maar toch herkenbaar als Karisma...

Ik ga jullie zo het volgende patroon sturen! Ben benieuwd wat jullie daar van vinden. Het wordt de Calypso square...

Zelf ben ik deze week niet zo actief geweest. Heb er even geen tijd voor gehad. Maar niet getreurd, ik kan vandaag vast nog wel even een gaatje vinden...


VERSTUURD!

Ben zo benieuwd naar jullie reacties!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 17>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns