Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Granny square CAL - deken

 Reageer Reageer Pagina  <1 1011121314 17>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2011 om 18:51

Wow, wat een klus maar wat verscrhikkelijk mooi.

 

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2011 om 19:30
wauw! die pinguindeken!! cool!!!!
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2011 om 20:10

dank jullie wel. De deken op zich viel echt mee kwa werk, maar die pinguins.

kan ze ff niet meer zien alles in elkaar zteten oogjes voetjes snavel, vleugels en dan vastmaken .Zonder dat je er al te veeel van ziet. ik met die pinguins langer bezig geweest dan de deken zelf

Ach mijn zoontje is er helemaal weg van. ik wou hemgraag op maat hebben kwa bed zeg maar 90x 1.80 zeg maar

maar hij wou een vierkant. Tja Ik vind het best

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2011 om 19:45

Zo, ik ben lekker aan het haken en freubelen geweest de afgelopen twee dagen. Gisteren maakte ik Barbapapa en Barbabenno een stapje verder af. Het was nog een heel geprutst om de ogen recht te krijgen, de armen stevig vast en de gewichten voor Barbabenno, die moesten natuurlijk ook een beetje echt lijken. Tijdens het drogen van de lijm nog een paar Karisma's in elkaar geflanst. De teller staat nu op 22 Karisma's...

En wat kun je daar nu allemaal mee doen?


Of dit:


Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen. De deken met een Kata in het midden wordt niet breed genoeg naar mijn zin. Maar, ik vind het wel heel erg mooi...
Een deken met alleen Karisma's heeft 60 squares nodig... Nog even doorhaken in ieder geval.

De rand rondom de Kata is in ieder geval. Ik weet niet of het zo goed te zien is? Maar het zijn de laatste 3 randen... Ik zal er, als er belangstelling voor is, even een patroontje van rond sturen...

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2011 om 20:22
Nou ik vind het prachtig hoor Ieke!
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2011 om 20:30
Super zeg
Ik loop een beetje achter maar komt wel goe
Benieuwd naar het randje
Groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2011 om 20:41
Wauw geweldig , ben benieuwd hoe het resultaat gaat worden, maar dat komt wel goed!
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2011 om 20:55
Ik vind je karisma's errug gaaf! Heb een tussendoor klus gekregen maar nu ik de jouwe zie ga ik echt heeeeeeeeeeel snel beginnen (hopelijk vanavond)
Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2011 om 10:28
Wauw, Ieke dat word mooi!!
groetjes miranda
Back to Top
vlijtig liesje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 861
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vlijtig liesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2011 om 11:41
Heel erg mooi Ieke Die grote Kata is wel heel erg mooi
Ik ben erg benieuwd naar de rand
Ik haak nog maar even door Mijn doel is een tweepersoons
deken van een heleboel verschillend squares
groetjes vlijtig liesje   
vlijtig liesje 4961
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2011 om 12:26
Oh, jullie maken me aan het twijfelen. Zelf vind ik de deken met een Kata square in het midden toch ook wel heel erg leuk. Maar de afmetingen zijn niet helemaal wat ik graag zou willen. Namelijk 70 x 70 cm. Met het aan elkaar zetten en een randje kan ik daar nog wel 75 x 75 cm van maken, maar dat is niet genoeg voor een 1 persoons bed... Om de deken breed genoeg te krijgen, moeten er langs de zijkant nog minstens 1 square bij aan elke kant... En dat vind ik niet zo heel erg mooi, eigenlijk... Ook in de lengte is de deken veel te kort... Misschien maak ik er gewoon lekker twee dekens van. Een mega grote deken van Karisma's voor op m'n bed, en een kleinere van een combinatie van squares voor op de bank...

Gisteren heb ik trouwens ook een fleece deken geappliceerd. Op m'n blog staat een hele tijd terug hier wel een berichtje over. Morgen of donderdag zal ik proberen om het eindresultaat aan jullie te laten zien...

Back to Top
grootkoerkamp View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 22 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 457
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer grootkoerkamp Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2011 om 16:01
hoi ieke wat een mooi beging van je dekens gewldig . door omstandig heden ben ik er nog niet aan begonnen.  ik moet nog wol halen maar dat is zo gebeurt wat voor matrialen heb je gebruikt . grtj ineke
Back to Top
wiepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 01 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 102
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wiepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2011 om 16:19
Hallo Ieke,
Waarom maak je geen kussen van je grote Kata. Zal mooi
zijn bij de deken van karisma's.
Back to Top
Rietepetietje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rietepetietje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2011 om 18:06
hier ben ik weer dames, ben weer in functioneren

wat een mooie resultaten!!!!!!!!
ben erg trots op jullie allemaal!!!
zelf ben ik nog bezig met de grannys en terwijl ik aan bed gekluisterd was ben ik ook begonnen aan een vest waarvoor ik het poatroon van deze site gevraagd had, er is al een dertig cm klaar
heerlijk om af te kunnen wisselen, geeft toch wel afwisseling en houdt het spannend vind ik
ik ben gestopt met de witte dunne grannys
ben overgeschakeld naar de acrylgarens want anders heb ik binnen tien jaar nog geen deken
de patroontjes die er gekomen zijn zijn al prachtig!
wist niet dat er zoveel mogelijk is, is heerlijk om af te kunnen wisselen maar heb toch een klein vraagje:

kun je in een deken ook verschillende patroontjes gebruiken van grannys ?
alle tips zijn welkom hoor
alvast dank bij voorbaat!
dikke hobbyknuffel
riet
leef vandaag, niemand beloofd morgen
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2011 om 09:04

Even snel wat antwoorden, zodat jullie weer lekker aan de haak kunnen vandaag.

@ Ineke: ik gebruik de Saskia wol van de Wibra. 100% acryl, 260 meter (100 gr), verkrijgbaar in lekker veel vrolijke kleuren en kost een 1 euro per bol. Ik haak het met 6 mm (haak redelijk strak).

@ Wiepie: daar heb ik ook aan gedacht. Ik maak gewoon eerst een heleboel vierkanten en daarna zie ik wel. Ik kan van alle Karisma's die overblijven ook wel kussenhoezen maken, dus het komt vast goed

@ Rietepetietje: Natuurlijk kun je alle patroontjes gebruiken voor je deken. Je moet er alleen rekening mee houden dat je dan alle vierkanten even groot maakt. Daarvoor zul je sommige patronen wat aan moeten passen. Omdat niet iedereen even strak haakt en de patronen nogal verschillen in de gebruikte steken, is het bijna onmogelijk om een garantie af te geven dat alles even groot wordt. Daar moet je dus zelf nog even mee aan de slag. Lukt het niet, gewoon een gil geven, dan helpen we je!

Ik hoop vanavond nog wat te haken aan m'n squares/Barbapapa's en nog wat foto's te plaatsen. Nu maar snel aan het werk. Is de dag het snelst voorbij ;)

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2011 om 09:31

Ik plan maar nooit meer iets, want het komt er toch niet
van... Binnen nu en een paar dagen zal ik wat foto's
plaatsen want die hebben jullie wel verdiend...

Gaat het lekker met het haken van squares? Ik heb er deze
week (afgezien van afgelopen weekend) nog geen enkele
gemaakt. Wel gehaakt, aan m'n Barbapapa's... Vind het wel
leuk voor m'n zusje als die voor haar vakantie nog af
zijn...

Update:


Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 243
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2011 om 13:47

Ik hou er zelf niet zo van, maar ze zien er erg grappig uit hoor.

Bij mij staat het haken (van squares) momenteel op een laag pitje. Ik ben alle kasten e.d. aan het opruimen en schoonmaken. Dat wil ik graag voor de zomervakantie af hebben. Maar zoals het er nu uitziet kan ik volgende week wel weer aan de haak

Groetjes Lmarina
Back to Top
Rietepetietje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rietepetietje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2011 om 14:12
oooo wat een leukerds ieke!!!!!!!!!!!!!!!!
heel knap gedaan!!!

dank u voor de tip van de grannys, ga er zeker op letten dat ze even groot zijn

dikke hobbyknuffel
riet
leef vandaag, niemand beloofd morgen
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2011 om 15:34
Ze zijn heel lief Ieke en de squares zijn prachtig

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2011 om 16:06

Meiden, ik heb een nieuw emailadres aangemaakt (zie
profiel). Je mag me gewoon op het oude mailadres mailen,
dat blijf ik namelijk gebruiken. Ik werd een beetje gek
van m'n hoeveelheid mails en hotmail weigert elke keer
dienst. Ik heb dus een nieuw mailadres aangemaakt voor
creatieve mails ;)...

Mocht ik tot je contactpersonen behoren, dan is het
misschien een goed plan om het mailadres te wijzigen
;)...

Kijk zondag dus even goed in je spam, want het kan zijn
dat de volgende CAL daar in belandt...

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1011121314 17>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.407 seconden.
Lang Yarns