Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Granny square CAL - deken

 Reageer Reageer Pagina  <1 45678 17>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 16:17

Nou zeg..., voor dat je het weet heb je hier een hoop moois gemist!  Toch maar vaker kijken ...

Ik vind het zo leuk om te zien hoe iedereen aan de slag gaat, en wat een schitterende dingen presenteren jullie!

Mijn squartjes liggen even onderin het mandje..., ze moeten even geduldig wachten op uitbreiding, want ik ben even druk met andere dingen!

 

Groetjes, Elizabeth

Back to Top
monique1977 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1977 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 19:08
Ik ben ook granny squares aan het haken, beetje aan het proberen om een leuke kleurencombinatie te vinden uit de restjes wol die ik heb. Ben er nog niet helemaal kapot van. Ik wilde graag een foto plaatsen, om jullie om tips te vragen, maar kreeg het niet voor elkaar. Hoe plaatsen jullie hier foto's bij je stukje?

Kan ik die vierkantjes, als ik er genoeg heb voor een deken (misschien wel tegen de kerst!!), met zwart aan elkaar haken eigenlijk? Of had ik dan met zwart moeten eindigen? Verder zijn mijn granny squares niet echt precies vierkant, maakt dat uit voor het eindresultaat? Heb ze wel zoveel mogelijk in vorm getrokken.   
       
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 19:55

ziet er weer super uit.

 

monique

je kan ze zeker wel aan elkaar haken, er zijn verschillende manier om ze aan elkaarte haken. Als ik jou was zou ik even googlen.

De methode die bij de drops patronen gebruikt word, vind ik persoonlijk erg fijn.

Maar je kan ze ook aan elkaar naaien.

En wil je ze met zwart aan elkaar haken kan je altijd als je wil een xetra toer zwart er nog om heen haken.

Nogmaals gebruik even google kan je genoeg vinden. over verschillende technieken.

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 20:29

Iedereen die om het patroon had gevraagd, heeft het inmiddels ontvangen als het goed is...

Ik hoop dat jullie de Calypso leuk vinden... Ben heel benieuwd naar jullie resultaten, vooral naar de foto's ;)

Nog even een verzoekje voor mensen die willen meedoen. Graag even een mail sturen. Het kost me te veel tijd om te moeten reageren op elke pm die ik binnenkrijg of op de berichten in dit topic. Dan moet ik eerst mailadressen zoeken. Dus even mailen!!!

Ga ik nu snel weer aan het haken!!!

Back to Top
Gerlily View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 28 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerlily Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 20:45
Henrike, hartstikke bedankt voor de patroontjes.

Groetjes,
Gerda
Back to Top
manumij View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 142
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer manumij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 20:47
Dank je wel!!
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 20:55
Monique1977,
Aan mijn inzending moet je echt geen voorbeeld nemen hoor.


maar ik was al blij dat er iets verscheen.
groetjes
IngeDeV
tegelijk aan de andere hobbydoosjes,
dank voor de leuke reacties
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
manumij View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 142
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer manumij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 21:22

AAHHH

ik kan er gewoon niet uit komen is er iemand die me nu opweg kan helpen?

 

Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 243
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 21:46

Het 1e Karisma-poppendekentje is een feit. Ik had genoeg aan 4 squares. Ga het volgende dekentje met 2 Karisma's en 2 Calypso's maken in dezelfde kleuren. Dan nog een poppendekentje voor m'n andere dochter en dan ga ik aan een grote voor mezelf beginnen. Ik ben nog aan het orienteren welke kleuren ik ga gebruiken, maar ik elk geval geen roze

http://imageshack.us/photo/my-images/577/bild0022.jpg/

Groetjes Lmarina
Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 243
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 21:48
Sorry, ik zie dat er een link komt i.p.v. een foto, ik weet niet wat ik fout deed, maar je kunt het poppendekentje ook via de link bekijken. De foto is niet helemaal scherp.
Groetjes Lmarina
Back to Top
manumij View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 142
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer manumij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 21:48

Wauwie!!

 

ik kan er maar gewoon niet uit komen en jullie maken het zo mooi!!

Ben jaloers!!

Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 243
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 21:54
Waar kom je niet uit manumij. Ben je met de Karisma bezig of met de Calypso?
Groetjes Lmarina
Back to Top
manumij View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 142
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer manumij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 22:06

Calypso

Ik zal je even een bp sturen

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2011 om 10:17
@ Manumij: lukt het inmiddels? Ik zal even zoeken of ik iets van een filmpje kan vinden, anders ga ik vanavond zelf even aan het filmen... Heb je evt. een boek waarin steken worden uitgelegd? Dat heb ik namelijk wel. Misschien staat daar wel wat in... Zal vanavond als ik thuis ben voor je kijken...

Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Januari 2011
Status: Offline
Points: 643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2011 om 15:11
Net zoeen calypso gemaakt, maar jammer genoeg is die een stuk groter dan mijn karisma's... zelfs met de vasten er niet rond is hij nog wat groter.. anders had ik afgewisseld in mijn toekomstig dekentje...
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2011 om 15:30
Ik heb de Calypso wat aangepast om even groot te krijgen. Als het goed is staat dat onderaan het patroon. Het is lastig om alle vierkanten even groot te krijgen, omdat het er net vanaf hangt hoe strak je haakt... M'n volgende Calypso doe ik een haaknaald maatje kleiner. Dan wordt de square iets strakker en dus ook kleiner... Het is af en toe even proberen, maar dat is natuurlijk wel een uitdaging ;)

Edit: is het inmiddels gelukt?


Back to Top
monique1977 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1977 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2011 om 19:00
Hallo allemaal,

Zet mij maar bij de granny square deken en ook bij die andere (karisma), die wil ik ook heel graag uitproberen. Die karisma's van jullie zien er echt leuk uit!

Wil iemand mij ook patroontjes sturen van verschillende granny's en karisma's? En van de calypso?

En moeten mijn foto's nu persé op een website staan om ze hier te kunnen plaatsen?

Ik geloof dat ik nu officieel haakverslaafd ben, zit de hele godganse dag granny's te haken, zelfs in de auto tussen 2 kinderen in op weg naar Alkmaar, zat ik een uur te haken. Had niet door dat we er al waren, veel sneller dan gedacht, 1 nieuwe square op de heenweg en eentje op de terugweg!

Groetjes, Monique
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2011 om 19:26
Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 243
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2011 om 20:57

Heel herkenbaar monique!!

M'n eerste Calypso is een feit, heb de 6e toer in vasten gedaan en is nu prima van formaat. Foto volgt z.s.m., heb ik even geen tijd voor, 'k moet haken

Groetjes Lmarina
Back to Top
manumij View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 142
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer manumij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2011 om 21:47

 

Nee het is me nog niet gelukt

hasd wel een filmpje gevonden

Maar dat gaat me gewoon nog te snel zeg maar...

Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Ik heb de Calypso wat aangepast om even groot te krijgen. Als het goed is staat dat onderaan het patroon. Het is lastig om alle vierkanten even groot te krijgen, omdat het er net vanaf hangt hoe strak je haakt... M'n volgende Calypso doe ik een haaknaald maatje kleiner. Dan wordt de square iets strakker en dus ook kleiner... Het is af en toe even proberen, maar dat is natuurlijk wel een uitdaging ;)



Edit: is het inmiddels gelukt?


Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 45678 17>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns