Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

even een vraagje

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Juliaaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juliaaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: even een vraagje
    Posted: 03 Juni 2011 om 18:56
hallo hobbydoosjes,

Ik weet het niet, maar misschien zitten er onder jullie wel kattenkenners of kattenliefhebbers. Ik heb zelf ook 2 katten. Nou is het zo, dat 1 van mijn katten vandaag al 4 keer heeft overgegeven. Dat is natuurlijk heel vies, maar mijn vraag was dus of dat erg is. Mijn kat is namelijk erg oud, 11 jaar, en ik ben heel erg panisch, want ik heb mijn konijn ook een tijdje geleden verloren. die verhaarde heel erg, in de herfst, dus dat vond ik een beetje raar, maar ik heb me op Internet laten vertellen dat dat normaal was. 2 maanden later was ze dood (misschien heeft het niets met elkaar te maken maar toch, een huisdier verliezen is niet leuk). Ik ben dus nu een beetje bezorg over mijn kat. Ik hoop dat er niets aan de hand is, en ik wilde even mijn verhaal kwijt.

groetjes Julia
Weet ik even niet;)
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2011 om 19:08
hallokes Julia,
Een poes kan wel iets verkeerd hebben gegeten.
Als ze morgen nog overgeeft zou ik toch eens de dierenarts raadplegen.
Wij geven aan os kleine hondje een hale motilium als hij daar last van
heeft ,hij weegt ongeveer 3a4kg.
Ik weet niet of dat bij een poes lukt.
Ik hoop echt dat het tijdelijk is want een dier afgeven is nooit prettig.
Ik wens je oprecht veel succes met de poes en kijk uit naar je melding dat
ze genezen is.
Hartelijke groetjes
IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
speets View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 17 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 109
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer speets Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2011 om 19:31
Geen paniek hoor

Als dat zo plotseling gebeurt heeft hij waarschijnlijk gewoon iets verkeerds gegeten, een geïrriteerde maag, zoals Inge ook al zei. Kun je aan het braaksel zien of het gewoon voer is? Dat kan een aanwijzing zijn. En loopt hij wel eens buiten?

Geef hem vandaag maar helemaal geen eten meer, alleen water, dan kan zijn maag tot rust komen.
Als hij het water ook uitbraakt geef je hem maar even helemaal niets meer, tot morgenochtend.

Morgen verder kijken, dan moet het eigenlijk wel (bijna) over zijn. En anders even naar de dokter.

Erg is dat hè, zo'n ziek dier. Ik ben er ook al héél vaak héél akelig van geweest, maar het was altijd loos alarm, zeker als de problemen zo acuut ontstonden als bij jouw kat. Het zal vast wel loslopen: 11 jaar is nog niet zo stokoud voor een kat.

Beterschap

Je kunt de mate van beschaving van een land aflezen aan de manier waarop men de dieren behandelt (Ghandi).
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2011 om 19:35

Halo Julia

als ze een haarbal overgeeft zal het misschien niet erg zijn,

zoals Inge zegt, NIET  te lang wachten om naar de dierenarts te gaan als ze blijft overgeven, beter te vroeg dan te laat naar de dierenarts gaan

ze heeft misschien buiten (als ze buiten loopt)iets verkeerd gegeten

Back to Top
Juliaaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juliaaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2011 om 19:50
heel erg bedankt voor jullie reacties! hij ligt nu buiten in het zonnetjes. Volgens mij waren de braaksels 2 keer een haarbal en 2 keer brokjes ofzo. ik had ze ook net eten gegeven, die krijgen ze om 6 uur savonds. Ik was echt ongerust, maar nu is het gelukkig weer over. en inderdaad, hij is veel buiten net als nu. ik zal even zijn drinkbakje bij vullen en in de gaten houden. Morgen horen jullie meer, voor de geinteresseerden.

groetjes Julia
Weet ik even niet;)
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2011 om 20:04
Beterschap met de kat. Wij hebben zelf geen kat maar wel 1 hond.Als hij wel eens overgeeft (gebeurt zelden) wacht ik ook de dag af.Meestal gaat het vanzelf over.Succes.
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2011 om 00:46

geen paniek Julia , heeft de kat lange haren ?  één van mijn poezen is een pers en die geeft wel wekelijks een haarbal over , niks om u ongerust over te maken hoor meid . Je moet ook altijd kijken of ze in haar gewone doen is , speelt ze ?, komt ze naar je toe als je haar roept ? zo n dingen die ze anders wel doet en nu niet , wel dan scheelt er iets met je kat . Het is nu ook ruiftijd en dan nemen de katten ook altijd meer haar in hun snuitje

komt wel goed , hou ze nog even goed in het oog en als het niet betert naar de dokter

 

hou ons op de hoogte Julia

In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2011 om 09:54
Eén van onze katten zit vaak aan gras te knagen en daar moet ie dan van spugen. Dat schijnen meer katten te doen. Onze Ziggy en Obi komen buiten en je weet niet wat ze dan allemaal vangen en soms ook opeten en wat die prooidiertjes dan weer gegeten hebben, waar misschien gif op zit. Ik heb er altijd een dubbel gevoel bij, je geeft ze de vrijheid, maar dan zijn er meer gevaren.

Dat is net zo bij kinderen, maar dat zal je later pas ervaren.

Houd je kat maar een paar dagen in de gaten, als hij verder lekker slaapt en eet en zich blijft verzorgen, is hij gezond.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Juliaaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juliaaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2011 om 10:21
Ja, mijn kat zit vaak buiten en gister heeft hij nog aan het gras geknaagd. Toen ik gister dat tweede berichtje schreef kwam hij weer miauwend naar mij toe, zo van "alles is goed met mij, hoor!". Ik heb hem nog niet gezien, dus ik ga hem nu even zoeken
@Linda, ja mijn kat heeft volgens mij geen ras, maar is wel langharig. de ander kort, dus die heeft er geen last van. Ik hem hem gister nog geborsteld en zo.

groetjes Julia
Weet ik even niet;)
Back to Top
Bloemeke View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 15 Mei 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 252
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemeke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2011 om 18:38

Mijn kat doet dat zeer vaak,

Ze wassen zich namelijk zeer veel en alles moet er ook terug uit.

En buren hebben mijn kat willen vergiftigen met slakken vergif ze had het volgens de dierenarts niet overleeft maar ze is een taaie en ze was 3 dagen later terug spring levend ;-)

Back to Top
Juliaaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juliaaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2011 om 19:18
oow, al die berichtjes doen me goed! Het gaat nu weer goed met dingle, zo heet die , alhoewel hij gister als een slappe dweil op de mat lag. Hij heeft vandaag voor het eerst weer gegeten en gedronken, en hij gaat heel misschien dinsdag nog naar de dierenarts, ter controle of zo, alleen als het morgen niet beter gaat. Maar het ziet er goed uit, dus voorlopig nog even afwachten. ik denk dat hij iets verkeerd heeft gegeten.

@Bloemeke, je zal maar zulke buren hebben. Onze buren zijn heel aardig en zullen het niet doen, omdat ze geen last hebben van onze katten. Die aan de andere kant zijn vaak weg, dus die letten er niet op. Wel geluk, als je aardige buren hebt. In ieder geval, ik hoop voor je dat het nooit meer gebeurd!
Weet ik even niet;)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2011 om 19:25
Mijn buren links en rechts hebben elk ook twee katten, we passen wederzijds op en voederen ze. De rest van het rijtje zijn wel watergooiers, maar verder durven ze niets te doen.

Kan het zijn dat je kat een padje heeft gevangen en geprobeerd te eten? In onze tuin stikt het van die springertjes. Onze Obi kwam laatst midden in de nacht met eentje de slaapkamer in en liet hem los. Ton erachteraan met een doosje om het beest te redden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns