Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag over patroon van Bergere de France

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jacquelien View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jacquelien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag over patroon van Bergere de France
    Posted: 22 Juni 2011 om 15:53
Hallo! Ik ben nieuw hier.
Ik ben bezig met een patroon van Bergere de France, Tricot Kid, nummer 18 (tuniek). Zou 'makkelijk' moeten zijn, maar.... 

Ik ben nu bij de hals en snap hier niks van:

Op 162 nld. tot. hoogte de middelste 28 st. laten wachten, elke kant apart verder br. en hierbij aan beide kanten elke 2e nld. 1 maal 3 st., 1 maal 2 st. en de overige 3 st. laten wachten (voor een mooie afwerking: de nld. br. tot de te laten wachten st., het werk keren, 1 omsl., 1 nld. br., en zo verder....)

Vraag: een omsl. is een omslag en die is volgens de instructies bedoeld om een gaatje te maken... wat doen gaatjes in de hals??

Als ik verder kijk naar de afwerking, moet ik van het voorpand 'de wachtende 44 st. opnemen'. Als ik er dus 44 moet overhouden heb ik er nu al te weinig, terwijl ik ook nog moet afkanten voor de raglan. Dan kan ik dus helemaal geen ronde hals maken.

En bij het breien van de halsboord ten slotte moet ik, als ik alle wachtende steken (van voor- en achterpand en mouwen) heb opgenomen:
12 nld. r. tricotst. br. en hierbij elke omsl. met de st. van de vorige nld. samen br. en de 2 eerste en de 2 laatste st. van elk deel samen r. br. behalve aan het begin en het eind van de nld.

Gaat dit over die omslag bij die hals waar ik het in het begin over had? Verder is die instructie voor mij een soort hocus-pocus.

Alles bij elkaar snap ik er helemaal niets van...

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2011 om 16:48

helemaal snappen doe ik het ook niet zo gauw .

Je komt aan die 44 wachtende steken door 28 laten staan dan aan weerszijde 1x 3 1x2  plus 3  8x2 =16  28 plus 16 is 44 .

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.891 seconden.
Lang Yarns