Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kerststalletjes.

 Reageer Reageer Pagina  <1 23456 8>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
alibreevaart View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Maart 2011
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer alibreevaart Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2011 om 12:30
Dank je wel voor het patroon

groetjes ali
Allemaal een fijne dag gewenst
groetjes Ali
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2011 om 13:08
Mijn computer is op en top beschermd
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2011 om 13:16
Bij mij lijkt er geen virus te vinden te zijn. Lag vast aan het weer ;)
Back to Top
alibreevaart View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Maart 2011
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer alibreevaart Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2011 om 15:45
mogen er ook kerststalpatronen naar mijn kant?

alibreevaart@gmail.com

alvast bedankt
kan ik zoeken welke ik wil maken
Allemaal een fijne dag gewenst
groetjes Ali
Back to Top
Spikeysmum View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 05 Maart 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 318
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Spikeysmum Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2011 om 15:50
Ik heb je het kerststalletje van Jessica Tromp/Speciaal Haken gestuurd.
Back to Top
alibreevaart View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Maart 2011
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer alibreevaart Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2011 om 15:58
bedankt voor het patroon

iedereen die wat wil sturen

GRAAG
Allemaal een fijne dag gewenst
groetjes Ali
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2011 om 10:46

Al twee jaar achtereen heb ik een poging gedaan om te beginnen met een kerststal, maar echt lukken wou het niet, maar met een Cal moet het goedkomen toch? Dus lijkt me leuk om mee te doen.

 

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2011 om 12:12
Dat is ook mijn idee. Ga er binnenkort even mee aan de slag.
Back to Top
vlijtig liesje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 861
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vlijtig liesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2011 om 14:08
Heel erg bedankt voor het patroon tikoes en met de cal doe
ik zeker mee

groetjes vlijtig liesje    
vlijtig liesje 4961
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2011 om 14:45
Ik heb verleden jaar de kerststal van Jessica Tromp gehaakt maar ben nog niet zo geoefend om de foto hier geplaatst te krijgen. Dit jaar ga ik die van Christel Krukkert maken. Het kan heel goed kloppen dat die van Jessica uit een frans blad komt. Op de zak van de molenaar staat nl. farine en dat betekent meel. Ben op zoek gegaan hoe het komt dat er allerhand figuren bij zijn die wij zo niet kennen bij een kerstgroep. het schijnt gebruikelijk te zijn in de Provence: les Santons du Provence. Men maakt daar nog steeds beelden van dorpsbewoners bij de kerststal. Verleden jaar zij er weer een paar nieuwe bijgekomen o.a. een notaris. Informatie gekregen via Vrienden van de Kerstgroep. Trouwens: wat is een cal? groetjes, Lida
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2011 om 16:40

Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Ik heb verleden jaar de kerststal van Jessica Tromp gehaakt maar ben nog niet zo geoefend om de foto hier geplaatst te krijgen. Dit jaar ga ik die van Christel Krukkert maken. Het kan heel goed kloppen dat die van Jessica uit een frans blad komt. Op de zak van de molenaar staat nl. farine en dat betekent meel. Ben op zoek gegaan hoe het komt dat er allerhand figuren bij zijn die wij zo niet kennen bij een kerstgroep. het schijnt gebruikelijk te zijn in de Provence: les Santons du Provence. Men maakt daar nog steeds beelden van dorpsbewoners bij de kerststal. Verleden jaar zij er weer een paar nieuwe bijgekomen o.a. een notaris. Informatie gekregen via Vrienden van de Kerstgroep. Trouwens: wat is een cal? groetjes, Lida

Bij een Cal gaat het erom dat je tegelijkertijd met een groep aan het zelfde project werkt. Kijk bijvoorbeeld naar de Cal met met de Granny square dekens om omslagdoeken die je hier op het forum ziet.

Klopt het dat de figuren van de kerstal van Christel Krukkert erg groot zijn? Ik heb ze ergens gezien op een blog en die leken zeer groot.

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2011 om 16:41

Ik heb ook nog een link (picassa) voor een gehaakte kerststal engels van sildar.

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2011 om 16:41
Een Crochet A Long. Dan haak je tegelijkertijd hetzelfde patroon...
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2011 om 17:24
Ik denk dat die van Christel ongeveer zo groot wordt als die van Jessica. Ik heb het patroon van Jessica trouwens aangepast. De kegeltjes die je moest maken waren veel te groot voor het haakwerk. ik denk echter dat ik dunner garen heb gebruikt(Catania) en dan lag het daar misschien aan. Dan die Cal. Je haakt er tegelijkertijd aan. En dan, doe je er iets samen mee. of is het alleen bedoeld om elkaar te stimuleren?
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2011 om 17:32
Nee je haakt allemaal je eigen kerststal maar inderdaad het is een stimulans en leuk om de verschillend decoraties te zien
Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 April 2011
Status: Offline
Points: 1076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2011 om 13:53

Originally posted by Spikeysmum Spikeysmum wrote:

Na veel moeite kreeg ik een foto te zien van het Kerststalletje van Jessica Tromp. En wat schetst mijn verbazing? Het is precies hetzelfde als die van een oud 3-Suisseboekje van jaaaaaaaaren geleden. Zou ze hetzelfde patroontje gebruikt hebben als dat boekje? Zou het daarom niet meer op haar site staan? Ik zal de voorkant eerdaags eens inscannen dan kunnen jullie het zelf zien.

Wil je het patroon misschien ook delen? Ik ben op zoek naar een mooie kerststal om te maken voor mijn moeder.

Veel liefs van Marieke
Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 April 2011
Status: Offline
Points: 1076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2011 om 13:54

Originally posted by creaans creaans wrote:

Ik heb er ook 1, 2 jaar terug gemaakt, ook van het patroon van Jessica-Tromp.
Ik was er in juni mee begonnen en vond het heel leuk om te maken.
Ik heb hem aan een verzorginghuis gegeven en hij staat
nu ieder jaar in de viterine.

Wil je het patroon misschien ook delen? Ik ben op zoek naar een mooie kerststal om te maken voor mijn moeder.

Veel liefs van Marieke
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2011 om 16:48
Je vindt de kerststal van Jessica bij haken onder randjes. Ik vind het een vreemde plek. Een jaar eerder stond hij ook nog ergens anders maar die kon ik verleden jaar niet meer vinden. Toen heb ik Jessica een mail gestuurd en kreeg het bovenstaande antwoord 
Back to Top
Spikeysmum View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 05 Maart 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 318
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Spikeysmum Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2011 om 16:54

Marieke,

Ik heb je een kerststalletje gestuurd.

 

Back to Top
Sarahrosalie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 15 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 34
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sarahrosalie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2011 om 21:09


weet iemand welk patroon dit is en waar ik dat zou kunnen vinden? zou het graag maken voor het verzorgingstehuis van mijn oma, maar kon het niet vinden, alleen dit plaatje. Vind de beestjes zo leuk..
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 23456 8>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns